{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.798 visninger | Oprettet:

Lege {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg er for nyligt begyndt at undervise en lille pige i jordtræning, og det går egentlig helt fint, problemet er, at hun hurtigt keder sig. Derfor prøver jeg at variere undervisningen ved at lære hende at bakke hesten over en bom den ene gang og almindeligt en anden gang, og igennem en lille labyrint tredje gang.
Kender I nogen lege med bomme ell. lign, som træner de grundlæggende signaler?

mvh. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lege
  • #3   5. jun 2013 Enig med Bettrmus smiley

Jeg ville heller ikke finde det særlig intressent, at bakke rundt med min hest i en halv time smiley

• #4   5. jun 2013 Det er desværre sådan, det er nødt til at være, eftersom hun har været ude for en ulykke og mistet noget af sin finger, og derfor er MEGET nervøs. Hun tør eksempelvis kun trække hesten, hvis jeg også holder i den, så derfor skal hun ikke løbe over spring og alt muligt andet, men bare føle at hun har kontrollen over hesten - netop ved at lære er styre den for små signaler,

• #5   5. jun 2013 man kan sagtens lave en lille forhindringsbane for hende, hvor du følger med rundt men hun stadig har kontrollen over hesten. Hun skal bare have følelsen af at det er sjovt, og at hun kan ALT med sin hest, for når hun stoler på sig selv vil hun også lære at stole på hesten smiley

• #7   5. jun 2013 Altså bare det at jeg siger, hun selv skal trække rundt med hesten, er i den grå zone for hende. smiley

• #9   5. jun 2013 Jeg tænker umiddelbart, som mor til fire, at hun grundet sin alder hurtigt keder sig, ikke at der er noget galt i din træning.

Børne tillidsøvelser er for mig:

At blive trukket og lavebalance øvelser, evt med en ekstra voksen som kan gå ved hendes side, eller at du har en hånd på hendes lår imens.
    Det er at ride uden hænder (med dem i vejret, svømme, på hatten, røre hesten og sig selv men de skridter)
    At stå op på hestens ryg (med mor i hånden fx)
    at ride uden sadle og mærke hestens varme bevægelser
    sidde i "dame/prinsesse sæde"
    At ligge på hesten, også mens den står stille
    At græsse med hesten
    På skovtur med hest, grime og madpakke og saftevand

Styringen og troende på sig selv kommer gennem oplevelserne ved du jo smiley

Hvor gammel er hun?

• #10   5. jun 2013 en lille indskudstanke, hvis hun er bange for at trække selv osv, så sørg for at hesten har et torv i grimen + en longetorv, hvor du så konstant har fat i longen, så kan der aldrig ske noget du ikke har kontrol over og giver hende måske en tryghed smiley

• #12   5. jun 2013 Hun er 6 år gammel, og tør desværre slet ikke at sidde på hesten. smiley

• #13   5. jun 2013 Mine børn er 5, to på 7 og en på 9 smiley
    Nu tænker jeg bare højt:

Hvem har bestemt at hun skal have med hest at gøre?
    Min den ældste pige holdt pause mellem hun var 5 og 6 år pga en ridelærer der pressede hende for meget (ikke at jeg tænker du gør det) men jeg tænker, er det hendes EGET ønske at være omkring hestene ? mors ? Fars ?

Måske skal hun have lov at holde en pause fra heste ?
    Måske skal du bare styre hesten og gå nogle ture med hende, med madpakke og saftevand hvor I kan være sammen uden hun skal have noget ansvar, bare hygge, bare være sammen. plukke blomster og flette man og hale
    Uh I kunne sætte blomster i manen og gøre hesten fesmuk!

Har du glimmer?
    Er hun en prinsessepige?

• #14   5. jun 2013 Haha fede ideer! Jeg kender hende ikke særlig godt, det var en mor, der havde opdaget mig på HG og skrev. Kunne forestille mig at det er mors ønske, eftersom hun går meget op i heste.
    Jeg tror, du kan have ret i, at små gåture med hygge osv. ville være rigtig godt for hende. Jeg kan selvfølgelig foreslå det, men jeg er jo kun underviser, og moderen presser meget på.

• #15   18. jun 2013 Det ville være fedt, hvis du kan arbejde hen mod at give pigen trækketure på hesten. Så kan du lære hende at mærke hvornår hesten f.eks. sætter venstre forhov i jorden, lære hende at mærke hesten bevægelser, for at bruge det i ridningen. Hvis du trækker hesten er det jo dig der styrer og hun skal bare koncentrere sig om at sidde på hesten.

• #16   18. jun 2013 Lige nu spørger mine piger næsten dagligt om lov til at vaske hesten, var det måske noget? (fordrer at du har en hest der kan lide vand;)

Har du en veltrænet hund kan du også lære den at ride på hesten, det vil hun garanteret syntes er sjovt, så skal hun selvfølgelig lære at give hunden besked på at den skal. Nogen gange kan det også hjælpe at lære en bamse at ride.

Hvis du har en bamse som er sød og blød og måske lidt bange for heste?
    Så kan I lære bamsen at heste ikke er farlige, hun vil syntes du er lidt fjollet, men det er sjovt at være fjollet smiley og det vil igen, som med gåture osv, tage fokus væk fra hende selv

Kommentér på:
Lege

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce