{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.112 visninger | Oprettet:

Mundkurv Greenguard {{forumTopicSubject}}

Vi har en fjordheste blanding i stalden der har været forfanget men er nu i gang med indgræsning igen, efter sammenråd med dyrlægen.

Vi har købt en greenguard mundkurv til hende men hun er en bandit og har fundet ud af at skubbe den til siden og få mere plads til at få fat i græsset... så til jer der har kendskab til mundkurven har i nogen ideer til hvad vi gør...?? vil det hjælpe at købe grimen som passer til mundkurven eller tror i det vil blive det samme ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mundkurv Greenguard
  • #1   4. jul 2013 køb en mundkurv der er indbygget i grimen.

  • #2   4. jul 2013 Synes den er alt for lukket

  • #3   4. jul 2013

    Vores bruger kun den type, da de andre som du selv skrives, ofte falder for let af.

    Ellers kan du gøre som jeg gjorde.... skær hullet større med en hobbykniv alt efter hvor meget græs den kan tåle.

    Det der har virket bedst for mig er at købe en der er indbygget og så skære hullet lidt større. Lade den gå uden mundkurven om natten på jordfold, så den kan være social, gnubbe og nusse med de andre, eller lade den gå uden i dagtimerne og med mundkurv i nattetimerne hvor det skadelige stof i græsset er højest.


  • #4   4. jul 2013 Ikke hullet jeg som sådan mener er for lille smiley Synes selve kurven er meget lukket

  • #5   4. jul 2013 Min hoppe går med den "almindelige slags. Jeg synes også, den er for lukket, specielt over næseborene. Jeg har bare klippet noget af "gitteret" væk, der hvor næseborene er. Det fungerer glimrende......

  • #6   4. jul 2013 Så er det en forkert str.

    Hesten skal kunne gabe og spise.

    De kan godt være små i str. Min shetter bruger pony eller cop, fordi str shetter er alt for lille over næseryggen.


  • #7   4. jul 2013 Nej ikke str der er galt.. Kurven er for lukket

  • #8   4. jul 2013 Så ville jeg gøre som Stine skriver. Købe en alm hvor den sidder på grimen og selv rette den til.

  • #9   4. jul 2013 Jeg synes også de er lidt små i størrelserne. Min hoppe bruger full i grimer og trenser, men str koldblod i mundkurv....

  • #10   4. jul 2013 Har lige tjekket modellen.

    Kan ikke se at den er for lukket over næseboret, men syntes til gengæld at den ser rigtig dårlig ud.

    Der er mange samlinger der kan give gnavesår.
    Den er meget kort, og ser ud til let at kunne mosles af.

    Jeg ville helt sikkert købe en der sat fast på grimen i blød gummi. Den kan godt blive slidt, og skal skiftes, men er langt mere behaglig for hesten.

    Endte selv med den model.


  • #12   4. jul 2013 De er lidt små i str, men du kan selv justere den og klippe i den hvis du syntes.

    Den er ikke så dyr, så det er da vær at prøve.


  • #13   5. jul 2013 hihi tror du har misforstået mig.. det er den du nu linker til jeg synes er alt for lukket.. derfor vi købte den anden


  • #15   5. jul 2013 Den jeg har linket hedder ikke greenguard.

    Det er som Karin skriver, den eneste der ikke giver mærker, og som ikke giver for meget græs.

    Det er den eneste der har virket for os og vi har ingen problemer med den. Andet kan jeg ikke sige.


  • #16   5. jul 2013 jeg tænker det vil hjælpe med grimen der hører til kurven. Der hvor min står har vi også en pony der går med den og i starten med en almindelig grime og havde samme problem men så fik hun grimen til kurven og har ikke problemet mere... smiley

  • #17   5. jul 2013 Da i ikke har den rigtig grim til mundkurven. skal i binde den meget stramt rund op næsebåndet, så den ikke kan glide på grimen. Ellers ville jeg købe grimen til. For jeg har samme opfattelse som dig, de andre typer er for lukkede.

  • #18   5. jul 2013 Vær opmærksom på at det ikke som Sheida skriver er om natten græsset er farligst, det er om dagen.
    http://www.flojstrupmark.dk/?p=49


  • #19   5. jul 2013 LISE:
    Det var det jeg prøvede at formulere mig frem til;)

    Når temperaturen er mellem 5-10 grader er stoffet højt i græsset,( Det er det ofte om natten) og bliver lageret. og det er om foråret og efteråret man skal være særlig påpasselig.

    Godt link du fandt der:)
    Der står faktisk alt hvad man skal vide.:)


  • #20   5. jul 2013 Sheida N... Læs nu hvad der bliver skrevet smiley Den du linker til er for lukket. Den jeg har er en Greenguard... så nej den du linker til er ikke en greenguard!!!!

    Tak for jeres indlæg allesammen smiley


  • #21   5. jul 2013 når jeg googler greenguard kommer der et billed frem af en mundkurv som ikke sidder fast på en bestemt grime, og som ikke ser god ud. Derfor linket jeg en anden type, som også er den type jeg selv er nået frem til at bruge.

    Eftersom du skriver greenguard går jeg udfra at det er den du mener, men måske er der flere slags. Det ved jeg ikke. ved bare hvad den viser når man googler den der hedder greenguard.

    Du har en greenguard der ikke virker optimalt, derfor linkede jeg en anden type.

    Har skam læst fra start.

    Nu viser det sig at være den samme type.

    Ok,sorry.... de hedder bare ikke det samme, og der kommer to forskellige typer op når man googler den jeg mener og den du skriver at du har, så ved ikke lige hvor det går galt.

    Anyway....hvis du ikke kan bruge den jeg har linket,og som åbenbart er den du allerede har, så har jeg ingen anden løsning, da det er den jeg har fundet bedst af de jeg har testet.. smiley


  • #22   5. jul 2013 Har lige tjekket den du beskriver igen.... og hvis du læser de andres svar, så tror andre også at du snakker om den der kan sættes på en alm. grime.

    Den jeg taler om kan IKKE tage af grimen. Den er indbygget.
    Og den kan hesten IKKE få af hvis str er korrekt. Den sidder helt oppe op det midterste af næseryggen når den kommer på.

    Den der hedder greenguard og som du starter med at beskrive, er en lille nærmest flad skål, der ret let kan skubbe stil side, og som kan tage af og på forskellige grimer.

    Derfor skriver de andre også at du skal købe grimen der passer til den mundkurv du har købt.

    Det er IKKE den samme mundkurv.

    Den ene er syet fast/indbygget i grimen i et stykke.

    Den anden er til at flytte fra grime til grime.

    Ved ikke om du forstår hvad vi mener nu. smiley

    Håber i hvert fald at du finden en der virker for dig.


  • #23   5. jul 2013 Greenguard Mundkurv her helt sikkert den bedste mundkurv du kan bruge, har prøvet flere forskellige og denne er den jeg har bedst succes med.
    Min pony kunne også skubbe den til side i starten, men så fik jeg den spændt lidt mere ind og det hjalp. Den kan godt "gnave" lidt på mulen i starten, men det er kun indtil den har giver sig og bliver mere blød.
    Håber du bliver lige så glad for den, som jeg er. smiley


  • #24   5. jul 2013 tror nærmere det er DIG der ikke forstår MIG.

    Er ikke interesseret i den DU beskriver den er for lukket!!!!!

    Og ja greenguard er den jeg HAR og ved udmærket hvad det er for en og den skal sættes på en grime.. er altså ikke dum.

    Tror bar vi lukker den her Sheida


  • #25   6. jul 2013 Jeg bruger greenguard og det tog lidt tid inden jeg fik fundet den rigtige grime til den. Det må ikke være en grime som har smalt næsebånd for så skubbede min pony den også bare til siden. Min pony bruger str cob i grime og jeg købte mundkurven i full så hun kunne åbne munden ordenligt med den på. Jeg har så sat den 2 stropper som skal side i ringene på siden af grime på næsebåndet for at den ikke trækker grime af. Er vældig tilfreds med den. smiley Brugte den sidste år og igen i år.
    Mette du må godt skrive en pb hvis du vil have flere råd om den.


  • #26   8. jul 2013 du skal købe grimen som passer til mundkurven jeg havde det samme problem med ponyen, men det er løst nu efter køb af grimen

  • #27   11. jul 2013 Forrige sommer brugte jeg Green guard og var meget glad for den. Hvis du ikke kan stramme selve mundkurven bedre på grimen, ville jeg nok købe den grime greenguard har designet til formælet;-)

  • #28   11. jul 2013 Kan i evt sende et link til den grime i snakker om?

  • #29   11. jul 2013 du kan købe den ved horsepoint.dk under div. til 285 kr

Kommentér på:
Mundkurv Greenguard

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce