{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.031 visninger | Oprettet:

Har aldrig set tölt - kan hun lære det? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,
Jeg har en islænder hoppe på 12 år. Hun har ikke været redet ret meget i sit liv og er derfor overhoved ikke aldersvarende uddannet. Jeg kunne godt tænke mig at hun en dag skulle lære at tölte, jeg ved bare ikke om hun ville kunne lære det for jeg har aldrig set hende tölte og det tror jeg heller ikke tidligere ejere har.
Nogle gange sætter hun over i en travtölt men det er så det eneste jeg har set. Er det for sent at hun skal lære det? Og tror i vi kan finde tölten i hende?
I så fald kan jeg så godt lære hende det sammen med en underviser, selvom jeg aldrig har prøvet det?

På forhånd tak
- Maja

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har aldrig set tölt - kan hun lære det?
  • #1   7. aug 2013 Jeg har selv en der ikke kan tølte. Min ridelærer har sagt at han nok aldrig kommer til at lære det, fordi han nok ikke er blevet igangsat ;( og han er 9 år. Så jeg tror det vil blive ligt stærkt ;( men håber du kan bruge det til noget smiley

• #2   7. aug 2013 Der er kun én måde at finde ud af det på. Prøv.
    Måske er det for sent, måske er det ikke noget problem. Det er kun meget lidt tölttendens man har brug for for at kunne udvikle på det.

• #3   7. aug 2013 vi har en 9 års hoppe som ikke ville tölte, vi sendte hende op til Fabianne zimmerman og efter 14 dage kunne hun tölte smiley

• #4   7. aug 2013 Okay tusinde tak smiley må få sparet lidt penge sammen så jeg kan få sendt hende i "ridning" smiley

• #5   7. aug 2013 Min lærte det først som 14 årig, han havde ALDRIG vist tølt før, men efter et års træning og med hjælp fra min ridelærer så sidder den der efterhånden, den bliver nok aldrig super flot med løft og sådan, men den er der til skovturene smiley

Min søsters kunne heller ikke tølte hun er dog kun 7, men blev sendt i træning hos vores ridelærer i en månedstid og lige pludselig kom den, på trods af at vores ridelærer havde sagt at hun ikke var sikker på at hun kunne lærer det, men nu kommer den ind i mellem og min søster har stadig mod på træningen.

Så jeg tror din kan lærer det, med den rette træning og hvis du har modet og viljen til det smiley

• #6   7. aug 2013 Jeg har helt sikkert modet, men jeg tror jeg venter til at vi har alt på plads hun er jo som sagt ikke aldersvarende uddannet. smiley men tak for hjælpen alle smiley

• #7   7. aug 2013 Når du har modet så ville jeg helt sikkert finde en træner der kan hjælpe dig med hvad du skal gøre og ikke mindst træne med din hoppe så i kommer godt fra start smiley

• #8   8. aug 2013 Det tror jeg sagtens hun kan! smiley
    Det vigtigste er nok bare, at det er en der kan sin kram med tölt-træning, som lærer hende det fra starten. Er det først blevet indlært forkert på en hest, der aldrig har gjort det før, så starter problemerne.
    Så det er fedt du sparer sammen til det!

• #9   8. aug 2013 Okay, kender i nogle på sjælland? smiley
    Tusinde tusinde tak endnu engang smiley

• #11   8. aug 2013 Det ville ikke være en mulighed i Ebeltoft da det ligger for langt væk smiley

• #13   8. aug 2013 Der er også en del på Sjælland, Dorte Rasmussen, Isabelle Felsum, og mange mange flere. Af de "ikke-professionelle" kan også nævnes Ditte Vang Pedersen. Jeg mener hun på et tidspunkt tog heste i træning, men er ikke sikker. Hun er i hvert fald dygtig og god ved hestene.

• #14   9. aug 2013 Min gamle vallak var 22 da jeg beg. at få undervisning på ham og først der beg. han at tølte. Aldrig før havde vi set skyggen af tølt han var en ren traver! Han var 16 da jeg fik ham.
    Så klø på smiley

• #15   9. aug 2013 Okay det var da også sent! Lærte du ham det selv? smiley

• #16   11. aug 2013 Han var min første hest og havde ingen som helst forstand på islænderer smiley Så red ham bare som alm hest. Beg. at ride med nogle islænderryttere og så blev det jo lidt interessant. Jeg vidste ikke hvad jeg skulle men vi fik så undervisning og hun satte sig jo bare op og så tøltede hesten efter 20 min.
    Og så lærte jeg det så bagefter.

• #17   11. aug 2013 fedt! tror ikke det går så nemt nu hvor jeg ikke har set hende tölte smiley

• #18   29. okt 2013 Ja, jeg ved, at det er ved at være noget tid siden denne tråd blev oprettet, men se lige hvad jeg fandt! Et billede af en eller anden gangeart, måske med lidt tölt i? Er jeg helt forkert på den, eller ligner det noget der er ved at nærme sig tölt?
    Ja, bagparten ligner allermest et vedhæng, hun bære sig ikke ordentlig, min opstilling er ikke så god. Men hva faen man kan da ikke altid se godt ud smiley

profilbillede
  • #19   29. okt 2013 Det kunne godt ligne lidt grissepas/tölt agtigt. Men det kunne også være en kikset overgang fra galop. Det er lidt svært at sige i det moment.

• #20   29. okt 2013 Ja altså billedet er taget midt på langsiden, hvor jeg som regel aldrig laver overgange til/fra galop endnu. Så med mindre hun 4 takter eller har mistet balancen og faldet ned i trav så skulle det ikke være en overgang :))

Kommentér på:
Har aldrig set tölt - kan hun lære det?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce