Er hun værd at "samle" på? {{forumTopicSubject}}
Nu hvor jeg er begyndt på handelsskolen, er jeg kommet i klasse med en pige, som har gået i 9. på min efterskole før sommerferien (mens jeg gik i 10. på samme sted). Hun kan være rigtig sød, og på den ene side ligner vi personlighedsmæssigt rigtig meget om hinanden. Samtidig er vi på den anden side virkelig forskellige som dag og nat!
Hun er ung og vovet, hvor jeg er mere regelret og forsigtig. Fx drikker jeg ikke alkohol, fordi jeg føler mig en smule skræmt af det. Da vi var til fest sammen i vinters blev hun ved med at komme og fortælle mig hvor meget hun havde drukket og at "der sker jo ingenting!". Det virkede lidt som om, hun forsøgte at presse mig, og det bryder jeg mig ikke om!
I torsdags da jeg kom i skole, kommer hun hen og så siger "For det første så duer den der halskæde SLET ikke til din bluse! For det andet vil du ikke lige hjælpe mig med at finde IT-service? Min i-Pad vil ikke gå på nettet" Jeg har ALTID den halskæde på! Jeg tager den ikke af eller på pga mit tøj, og det generer ikke mig, at den måske ikke lige passede 100% til min bluse. Den halskæde er bare vigtig og har en stor betydning for mig!
Torsdag aften var alle 1.g'erne til fælles spisning på skolen. Jeg kommer til at sidde skråt overfor hende ved bordet. Jeg ved ikke lige hvordan, men pludselig bliver samtalen drejet ind på den bluse jeg havde på i skole tidligere på dagen. (En bluse med navn på og fra efterskolen, som vi begge to har) Pludselig siger hun "Blusens farve en egentlig fin nok, men den bliver bare grim, ligemeget hvem der tager den på. Jeg havde den kun på oppe på efterskolen, fordi andre også gjorde det".
Senere på aftenen var der noget underholdning, hvor en af drengene fik en masse skumfiduser i munden. Han lignede en, der var ved at blive kvalt og kunne kaste op når som helst. Jeg kan SLET IKKE klare, hvis folk kaster op! Jeg begyndte at blive panisk, jeg endte med at måtte gå udenfor for at falde ned.
Da jeg kom tilbage, var hun MEGET uforstående, fordi jeg var gået. Jeg fortalte, at jeg ikke havde kunne klare det og var begyndt at blive panisk. Det sagde hun så, at det var da virkelig fjollet!
Er hun værd at samle på? Hun er den eneste i min nye klasse, jeg kender, og hun kan faktisk være super sød og sjov at være sammen med. Jeg synes bare ikke, det er sjovt, når hun er så kritiserende over for mig.
Det blev lidt langt, men ved bare ikke hvad jeg skal gøre ved hende..
feb 2010
Følger: 11 Følgere: 20 Heste: 1 Svar: 473
I er alle i samme båd i kende ingen eller meget få, så jeg ville ikke tvivle et sekund med at skære hende fra.
Hvis du ikke selv mener hun er god for dig, hvorfor så have hende i dit liv mere end højst nødvendigt?
Held og lykke
feb 2013
Følger: 39 Følgere: 37 Heste: 1 Emner: 189 Svar: 1.662
feb 2006
Følger: 137 Følgere: 140 Heste: 3 Emner: 12 Svar: 3.684
sep 2010
Følger: 25 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 78 Svar: 504
mar 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 2.293
feb 2010
Følger: 11 Følgere: 20 Heste: 1 Svar: 473
mar 2005
Følger: 63 Følgere: 71 Heste: 3 Emner: 74 Svar: 1.332
Overvejer du at "skrotte" hende, skader det vel ikke at være ærlig over for hende
dec 2009
Følger: 42 Følgere: 43 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 308
''hvis vi skal fortsætte med at være veninder bliver du nød til at tale pænt til og om mig, jeg bryder mig ikke om at du kritisere mig så meget''
eller noget i den stil, du bliver jo nød til at fortælle hende det så hun har en chace for at gøre noget bedre
sep 2010
I andre: Tak for jeres forslag
Jeg vil om ikke andet forsøge at snakke med hende. Det kan jo være, at vi kan finde en løsning?
mar 2008
sep 2010
jun 2011
Følger: 17 Følgere: 19 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 1.138
apr 2013
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 3 Emner: 9 Svar: 109
okt 2009
Følger: 58 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 65 Svar: 250
I dag er det bare rart at vi er forskellige, self skulle jeg som person lære hende grænser og at jeg godt kan lide fx at gå til fester og hun heller vil sidde hjemme og se film en lørdag aften. Nogle gange får jeg også gjort eller sagt noget der kan gøre hende sur eller trist. Med tiden har vi bare lært hvordan vi skal takle det og vi kan ikke undvære hinanden overhovedet idag selvom vi nogle gange bliver virkelig sure på hinanden og vores andre venner eller vores familie nærmest må tvinge os til at snakke igen.
Så tænk over det en ekstra gang.
maj 2009
Følger: 199 Følgere: 180 Heste: 5 Emner: 322 Svar: 2.649
mar 2008
Er hun værd at "samle" på?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside