{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.057 visninger | Oprettet:

Hvad er hun værd? {{forumTopicSubject}}

Har længe gået med tanken om at få min hoppe forsikret - men hvad mon hun er værd?

Jeg ved ikke hvordan man bedst bedømmer dette - at forsikre hende for købsprisen er helt udelukket, det er alt alt for lavt smiley - så hvis nu der var nogen herinde der ville skrive, hvad en hoppe som hende ca. ville være værd, så ville det da være meget dejligt ^_^ Det er selvfølgelig ikke fordi hun skal sælges, men HVIS nu hun skulle sælges, hvilken priskategori ville hun så ligge i? Kan ske jeg så kan få et lidt bedre billede af, hvad hun mon er værd smiley

Navn: Frida
Alder: 5 (27.03.2011)
Race: Pinto - uden stamtavle, men er kåret
Højde: 148 m. sko
Spring: Pt. ingen stævner, idet jeg er over ponyalderen. Træner på LB/LA niveau herhjemme og springer alt uden tøven, både vand, planker og diverse fyld. Påbegyndte først springtræning for ca. 2 måneder siden, har kapacitet til de højere klasser.
Dressur: Enkelte stævner på LD/LC niveau, ikke startet højere grundet alder, træner på LB niveau herhjemme, er yderst lærenem og villig.

En pony man kan sætte alle op på - selv helt urutinerede. Har altid været en yderst sød og rar pony, som man kan gøre alt ved. Kan klippes/vaskes overalt, stå i solarie, gå i walker, rides sammen med andre samt alene, kan uden problemer rides med og uden bid, kan rides ved/i vand, er helt trafiksikker, selv ved store køretøjer, særdeles rolig pony, har kørt meget i trailer, har også haft problemer med at gå op på et tidspunkt, men disse er der arbejdet med.

Kåret i Dansk Pinto Forbund i 2015 med følgende karakterer samt beskrivelse: 7776 67 676 7
"Lidt smal hoppe af ret god type. Passende dybde. Kønt hoved. Velansat, middellang hals. Lidt stejl skulder. Velmarkeret manke. Lidt vigende overlinje. Lang, lidt stram lænd. Velformet kryds. Lemmerne passede føre og tørre, lidt fransk højre for. Bevægelsen middel, spændt bag i skridt. Ret god i trav. Middel, på forparten i galop."
- Det skal siges, at gangarterne er blevet bedre end de var vist på kåringsdagen smiley

En rigtig fin pony som vil kunne komme langt i både spring, dressur og sikkert også military smiley

Lidt videoer kan ses her:
Første springtræning: https://www.youtube.com/watch?v=MuxG9Msk3Dw
Trailerlæsning: https://www.youtube.com/watch?v=o23XO7U-3sg
Springtræning efter knap 1 måned (nyere video haves desværre ikke): https://www.facebook.com/CecilieOgCo/videos/560399044150689/

Nyere dressurvideo haves desværre heller ikke smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er hun værd?
  • #1   9. dec 2016 Umiddelbart tænker jeg 20-25.000 smiley

  • #2   10. dec 2016 Med forsikring skal du lige så meget tænke på, hvor mange penge du vil bruge på hest, hvis uheldet er ude, og din nuværende dør. Er det 20.000, 40.000 eller 100.000? I såfald kan du forsikre den for den sum du ønsker, jo dyre jo mere skal du betale til forsikringen, hvilket også har stor betydning, da det jo ikke er helt billigt at forsikre hest smiley

  • #3   10. dec 2016 Jeg ville ikke tegne en forsikring - jeg ville derimod have en seperat konto jeg indbetaler et vis beløb til hver måned, for man hører så tit om at hesten næsten skal være mere død end levende før der bliver ubetalt en skid, hvilket ikke altid er brugbart.

  • #4   10. dec 2016 har du overvejet at opkvalificering så du kan stævne på hende hun ser fantastisk ud ?
    kender flere af mine venner der har haft pony lige på grænsen og de har haft succes på heste niveau bare et forslag.
    jeg har ikke mine forsikret jeg indbetaler til konto så jeg har råd til behandling.


  • #5   10. dec 2016 den der ville jeg forsikre til 40 med uanvendelighed
    Så ville du kunne få en anden der kan det samme hvis der bliver noget galt
    VH
    Annette


  • #7   10. dec 2016 Jeg er enig med Sandra. Uanvendelighedsforsikring kan ende ud i noget værre møg, fordi forsikringsselskaberne holder på pengene. Inden hesten kan erklæres uanvendelig, kan de godt kræve, at du prøver div. behandlinger, som du selv betaler for, og inden du har set dig om, så har du næsten betalt det beløb for behandlingerne og for at have hesten stående, som du prøver at få udbetalt af forsikringen. Hesten kan stå et godt stykke tid, og i nogle tilfælde er det heste, som kan have brug for at få den endelig fred, og så er det synd, at de skal trækkes igennem div. behandlinger, eller også bare heste som aldrig bliver ok igen. Men de vil have, at man prøver, for hvis der bare er den mindste chance, så betyder det, at de ikke behøves at udbetale noget til dig.

    Og hvis din hest bliver skadet, men stadig i nogen grad er OK som ridehest, men ikke i det omfang som du ønsker, så får du heller ikke udbetalt nogen penge, for den er i deres øjne stadig anvendelig.

    Så ligesom Sandra også er inde på, så hav en seperat konto, hvor du lægger penge ind på. Du kan jo evt. regne ud, hvor meget du skal betale for en uanvendelighedsforsikring, og så sætte de penge til side hvert år. Forhåbentlig bliver der aldrig noget med din hest, men så er du stadig dækket ind, og du har ikke "spildt" en masse penge, hvis hesten forholder sig sund og rask smiley


  • #8   10. dec 2016 Jeg tænker umiddelbart 30-35.0000.

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #9   10. dec 2016 Jeg vil ikke være en partykiller, men i min verden er ponyen max 15.000 kr værd, den har ikke tavle, den er muligvis kåret men dens bedømmelse er på det jævne, der er ret mange ting som jeg personligt ville gå udenom i det,tilfælde at den en dag skulle bruges til avl.

    jeg har ingen af mine forsikret af 2 årsager, jeg vil ikke være afhængig af andres vurdering af hvornår mine heste skal afsted, de har ikke kostet en formue og inden der er gået få år så har jeg betalt mere i forsikring end hestene har kostet.

    Du har en rigtig smuk pony ingen tvivl om det men markedet fyldt med dejlige ponyer og heste så priserne er lave, min vurdering er baseret på hvordan du ville stå i en salgssituation, men du vælger jo helt selv, du kan værdisætte den til præcis det du har lyst til men jo højere beløb jo flere penge koster forsikringen.


Kommentér på:
Hvad er hun værd?

Annonce