{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.041 visninger | Oprettet:

kort sadel {{forumTopicSubject}}

godaften derude smiley

vi har lige fået en ny unghest hjem som jeg er igang med at tilride, hun er ret lille og kræver derfor en lille sadel, hvilket betyder hun ikke passer den ekstra jeg har.
nu er det så jeg spørger jer derude, hvad i kan anbefale af gode sadler, med kort anlægsflade og god støtte til rytteren og som ikke koster en bondegård? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kort sadel
  • #1   23. aug 2013 Det er svært, når den ikke må koste. Jeg havde samme problem dengang jeg købte min hoppe og valgte at købe en billigere sadel til de 5000,- fra ny.. Det har jeg fortrudt lige siden.. Den var simpelthen bare for billig..

    Men rådet fra mig er, at du skal se, om du kan finde en brugt Baloun-sadel. Det er den eneste sadel, jeg har kunnet få til at ligge på min islænderhoppe, som har meget kort ryg.
    Min kiropraktor, sadelmager, dyrlæge og jeg har været igennem ALT! Wintec, Draupnir, Eques, Park Hall, Amerigo, Topreiter, Barefoot osv. osv. osv.

    Det ENESTE, som både dyrlæge, kiropraktor, sadelmager, jeg selv og min hest har været fuldt ud tilfreds med var en Baloun C2. Det er en superkort og let sadel med perfekt støtte til rytteren. God knæstøtte, dybt sæde . SUPERLÆKKER! Selvom sadlen er meget kort, så er der alligevel plads til en rytter, som ikke nødvendigvis bruger xxs. Jeg bruger selv 38 og min mor 40. Min Baloun C2 er 16'' og bestemt ikke lille til nogen af os. Den er bare FANTASTISK. HAr ALDRIG fortrudt det køb. Jeg købte min brugt til 8000,- men har set, at de ind i mellem findes helt ned til 6000,- i brugt. Men så skal man dælme være hurtig.
    Men kort sagt.. Det er simpelthen en helt igennem FANTASTISK sadel, som bare MÅ anbefales.

    Det er virkelig et køb, som alle ryttere burde spare sammen til.
    Den gør ALT godt for min hest. Pludselig kan hun dressurøvelser, som hun ALDRIG har kunnet før. Hun er SÅ fri i hele kroppen & så legende let at ride. Fantastisk oplevelse.

    ... og så er det jo ikke negativt, at de så også fås i de FEDESTE designs smiley haha.
    Tjek evt. mit galleri:
    http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hest/399140-baloun_sadlerne
    eller sælgers:
    www.lusitano.mono.net


  • #2   25. aug 2013 okay tak for råd! smiley
    jeg har aldrig hørt om den model, men tror da jeg lige vil kigge nærmere ind i det, da den jo lyder rigtig god smiley
    det er ikke fordi den slet ikke må koste, men helst ikke en hel bondegård som jeg synes nogen sadler lidt gør selvom de er brugte smiley


Kommentér på:
kort sadel

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce