{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
631 visninger | Oprettet:

Hvilken lukketid og ISO? {{forumTopicSubject}}

Ja er helt blank inden for det område..
Jeg skal snart tage billeder af en foldbold kamp, samt en dressur stævne.
Jeg aner bare ikke hvor kort lukketiden skal være, samt hvor høj/lav ISO skal være?
Nogen der kan hjælpe og evt os forklare hvor/hvordan man ændre det.
den skal bare primært kunne bruges til heste i feks. Gallop eller spring.
Forresten så det et Nikon d3100. smiley
Håber virkelig nogen kan give mig lidt råd eller ved hvad det skal ca stå på uden at blive for sløret eller grumset/mørkt? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken lukketid og ISO?
  • #1   1. sep 2013 Jeg har et Nikon D3200 (den lidt nyere model af dit kamera)
    Og når jeg skal tage sådan nogle billeder, bruger jeg bare intalleringen "Sport".
    Men ellers så skal det være den korteste lukketid og den ISO som passer til vejret.
    F.eks, hvis du skal tage billeder i en ridehal, så skal det være en høj ISO og hvis det er udenfor i solskind så skal det være den laveste. smiley

-Håbe du forstår noget af det ;p

• #2   1. sep 2013 Her er nogle billeder jeg har taget med intalleringen SPORT smiley

profilbillede
  • #3   1. sep 2013 Så langt er jeg med, men aner bare ikke hvor kort lukketiden skal være og hvilken ISO det så kræver?
    Feks. Er det meget mørkt og lukker ingen lys ind, samt den er begyndt og blive sløret, selv udendørs. smiley

• #4   2. sep 2013 Til hestebilleder skal lukkertiden være hurtigere end 1/500 sek Du kan enten bruge S-indstillingen på programhjulet og sætte lukkertiden og derefter justere med ISO, hvis blænden ikke kan følge med. Ved høj solskin, skal du bruge en lukkertid på 1/000-1/1500 sek for at billederne ikke bliver for overbelyste.

I fodbold er bevægelserne meget hurtigere end ved heste, så der skal du bruge en lukkertid, der er hurtigere end 1/800 sek.

Brug så lav en ISO, som det er muligt uden at billederne bliver for mørke, for at undgå at få for meget ISO-støj (Grumsede billeder).

(",)

Kommentér på:
Hvilken lukketid og ISO?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce