{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.782 visninger | Oprettet:

Tilridning - hvor lang tid tog det jer? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens! smiley

Jeg kom til at tænke på noget;

Jer med fjord-ungheste, som i selv har tilredet, eller fået nogen til det.
- Hvor gammel var jeres da i begyndte?
- Hvor lang tid tog det fra i begyndte sadeltilvænning til den var styrbar i skridt, trav og galop uden longe?
- Og hvordan tog jeres det? var der nogle problemer under vejs, som forsinkede forløbet eller?

Synes at det kunne være sjovt at se, hvor forskellige ens heste er mht. det smiley

Selv har min egen 4 års fjordvallak, som jeg fik i fredags, taget alt med ophøjet ro, og hvis han fortsætter sådan så prøver vi at ligge sadel på ham på søndag.
^^ indtil videre har han haft underlag og longegjord på, hvilket han ikke siger noget til + han er ikke typen, der er bange - vi har både mødt larmende/kørende traktorer, en stalddør som der var en der havde glemt at lukke, så den hamrede i pga. vinden, og han vippede ikke et øre til nogle af tingene :'DD + vi har også mødt en paraply, en hund, og i lørdags fik jeg ham til at gå over en palle. Han er simpelthen SÅ nem indtil videre<3.

Men anyway, fortæl om JERES oplevelser mht. tilridning :).

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilridning - hvor lang tid tog det jer?
  • #1   23. sep 2013 Fra der var sadle på første gang til han var styrbar ca. 1 måned.

Så vores var rigtig nem og tog alt med ophøjet ro.

Men din lyder også til at være en sej bassemand! Så god vide om det ikke også komme til at gå stærkt smiley

• #4   23. sep 2013 Begyndte efter hun var blevet medaljekåret som 4 års. Havde selvfølgelig lavet en masse jordarbejde op til både regionalkåringen året før og så medaljekåringen. Plus at hun har været på følskue, plagskue (både 1 og 2 års) samt Roskilde dyrskue som 2 års og 3 års.
    Op til medaljekåringen kunne hun longeres i alle gangarter samt rides fra jorden af. (Gående ved siden af med tøjlerne) plus at jeg kunne styre hende 100% fra stemmen.
    Jeg var i longe en enkelt gang, men hun havde for meget fokus på trækkeren, så den smed vi hurtigt. Tror jeg skridtede et par uger før jeg travede, men det var for at hun kunne finde balancen.
    Og så gik vi i stå inden vi nåede galloppen, fordi der lige kom to graviditeter i vejen. (Meget godt timing at gå på barsel samtidig med hesten smiley ) - Nu er vi så småt ved at starte op igen efter et års pause, men vi starter lige fra jorden af med muskel opbygningen..

Kommentér på:
Tilridning - hvor lang tid tog det jer?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce