{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.185 visninger | Oprettet:

Forslag til mere fremdrift {{forumTopicSubject}}

Hej derude smiley

jeg er igang med at ride min unghoppe op efter hun har haft pause, og vi bøvler som før pausen lidt med at få gang i motoren så at sige smiley
altså at hun mangler mere fremadvilje.. vi prøver at ride hurtige ture (som i med masser af tempo), men problemet er at hun er mere betaget af at studere sine omgivelser end at gå fremad..
pisk er ikke en mulighed da den blir irriterer hende og fremkalder bukkespring, hvilket jo ikke ligesom sætter mere tempo i tingene smiley

så mit spørgsmål er om i derude har nogen andre idéer til at få hende til at fokusere lidt mere på fremad i stedet for en pæn blomst i vejkanten smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forslag til mere fremdrift
  • #2   27. sep 2013 Min første tanke er om sadlen passer? Hvis hun bukker når du med pisken beder hende gå frem, kan det være fordi sadlen trykker et uheldigt sted.
    Min anden tanke er om hun får de foderenheder hun skal have gennem foderet? Min egen ishest har også været meget sløv i det (dog har jeg uden problemer redet med pisk), og for os var der to ting der hjalp rigtig meget. At hun fik noget andet foder, så hun får den energi hun skal bruge, og så har det faktisk hjulpet meget at vi begyndte at få springundervisning smiley Det har gjort hende meget mere lydig overfor de drivende hjælpere smiley Det kunne jo være det samme kunne hjælpe i jeres tilfælde smiley


  • #3   27. sep 2013 nu vil jeg ikke mene hun er helt gammel og erfaring nok til springning smiley
    det er ikke sadlen, det er ikke altid hun bukker, men hun tager det i hvert fald ikke som et hint til at det skal gå fremad, og hvis det var det burde hun jo være sådan overfor alle de drivende hjælpere (og nu er det jo ikke fordi jeg bare smækker hende en ordenlig en i måsen så det siger klask, sådan bruger jeg ikke pisk smiley ) foderet skulle være iorden og hun er frisk nok når hun koncentrere sig og "gider" og hun er hverken træt eller svedt efter en tur, i hvert fald ikke fysisk.


  • #5   27. sep 2013 det er det samme uanset hvor det er i forhold til stalden.. hjemad går heller ikke hurtigere.. men måske hun bare skal have lidt mere tid? prøver at tage hende med som håndhest (hvilket hun har lært) men heller ikke her var der den store fart, (igen et bevis for at det nok ikke er sadlen) for hun går og kigger på alting selvom min anden hest jeg red er ret fremadgående, så håbede det måske ville smitte af men nej smiley men i situationer hvor der f.eks er nogen bagved er hun frisk nok eller på folden osv.. måske må jeg bare acceptere hun ikke blir nogen hurtig ganger smiley

  • #7   27. sep 2013 det kan hun.. fra jorden har hun fin fremdrift smiley

  • #8   29. sep 2013 Jeg tror bare at du skal fortsætte med korte, men aktive, ture/træningssessioner med en masse tempo - det har hjulpet en del på min mors hyggebamse af en vallak. Hesten lærer stille og roligt at forbinde rytteren med en energisk tilstand - du skal bare give det tid.

    Jeg synes ofte at jeg hører at viljen først rigtigt begynder at komme når de rammer en 7-8 år, og det passer faktisk også meget godt med min egen.

    Pisken skal du kun bruge hvis du har indlært signalet fra jorden. At hesten bukker indikerer at hun ikke helt ved hvad hun skal bruge signalet til. Et alternativ du kan prøve er at binde en plastikpose i enden og rasle med den den i stedet. Men gør det kun hvis hun ikke er typen der kan finde på at kyle dig af i panik - nogle heste reagerer ret voldsomt på lyde (min veninde prøvede det på en unghest der ikke ville gå frem - det ville den stadig ikke, men den ellers cool vallak jeg sad på fløj et par meter til siden).

    Det kan også være at det ikke er et træningsspørgsmål, når nu hun har frremdrift fra jorden. Måske mangler hun styrke? Korte ture er stadig en god idé, men måske kan du hjælpe ved at arbejde mod at opbygge hendes muskler i longe.


Kommentér på:
Forslag til mere fremdrift

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce