{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
642 visninger | Oprettet:

Bange efter fald {{forumTopicSubject}}

Hej
Ved godt det er lidt udenfor emmet, men jeg er faldet af til springundervisning og slog mig en del.. Min pony er meget meget fremad gående, og løb så udenom.

Idag skal jeg så afsted igen og jeg var bange for at springe lige så snart han stoppede:-( hvad gør i hvis i har haft en dårlig oplevelse ??

Håber i vil svarer selvom det er udenfor emmet smiley :-)
Knus og kram fra Amalie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bange efter fald
  • #1   8. okt 2013 Jeg har prøvet noget lignende det var bare et styrt efter springet. Jeg begyndte at springe små spring lidt for mig selv og byggede så langsomt tilliden og selvtilliden tilbage:)

• #2   9. okt 2013 ved godt det var igår men...
    ... jeg ville spørge min springtræner og bede ham lave små spring for at bygge selvtilliden op igen smiley

• #3   9. okt 2013 har selv prøvet det og som de andre skriver spring små spring for dig selv det hjælper virkelig det har jeg gjort i nok 2 måneder og nu springer jeg 1 meter smiley
    men held og lykke! smiley

• #4   9. okt 2013 Prøvede det da jeg var til militarystævne i april. Det var ude i terrænet, på min pony som ellers altid klare terrænet uden problemer. Det var en klasse vi havde redet mange gange, men så styrtede vi. Efter det blev jeg rigtig nervøs og bange for at ride i terrænet.
    Jeg skulle efterfølgende starte et landsstævne i samme klasse, og jeg stillede op. Lige inden jeg skulle ride terrænet blev jeg vildt nervøs, jeg var ved at græde og sige fra, men jeg blev ved med at sige til mig selv at jeg sagtens kunne og at min pony jo passede på mig, som han altid plejer. Jeg siger dig, de første 4 spring var et mareridt, vi kom fint over, men jeg var bare SÅ bange.
    Men jeg blev ved og ved og ved med at sige til mig selv at jeg godt kunne og at der ikke ville ske noget. Det endte så med at vi vandt terrænet og også de efterfølgende stævner. Og se nu, vi blev klubmestre i military!

Det er vigtig at du altid minder dig selv om at du KAN, at du er den BEDSTE til at springe og at INTET kan vælte dig! Det hjælper at sige set hundrede gange inde i dig selv, for så sætter du stille og roligt din psyke op til ikke at tænke på at være bange mere. Til sidst vil din hjerne kun tænke på at det er det bedste i verden at springe smiley smiley

Held og Lykke! smiley .

• #5   9. okt 2013 Tak alle smiley jeg har gjordt det med at springe små spring smiley men ja det hjælper nok a sige at ponyen passer på en inden man skal springe

• #6   9. okt 2013 Hejsa smiley For at gøre en lang historie kort, faldt jeg af min hest fordi hun stejlede - som hun gjorde fordi hun kunne høre nogle heste udenfor (vi red i hallen). Jeg fik et kæmpe chok og kom også til skade (måtte gå med krykker i 4 uger). Jeg turde ikke ride på det tidspunkt af dagen og andre ting var i vejen. Jeg kom oven på igen ved at tage babysteps altså kun ride om aftenen til at starte med til jeg var tryk ved at ride hende igen - derfra til at ride tidligere med andre - til at ride lidt ude igen selvom det blæste - til at få nok gode oplevelser til at jeg til sidst ikke havde samme nervøsitet - nu er det selvfølgelig ikke helt det samme, jeg red dressur, men pointen er jeg blev forskrækket og det handler om at få nok gode oplevelser igen til det opvejer den dårlige smiley Håber det kan bruges.

• #7   16. okt 2013 smiley smiley

• #8   25. nov 2013 Jeg har aldrig været bange efter fald men kan godt sætte mig ind i hvad du mener. Men ville sige det samme som de andre. Bare start i trav over nogle bumme og små spring og hvis du tør så prøv i gallop smiley held og lykke

Kommentér på:
Bange efter fald

Annonce