{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.230 visninger | Oprettet:

Ideer til matematik opgave. {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder med en faglig dokumentation i matematik, hvor vi selv skal finde noget at fremlægge om, baseret på de facts der er opgivet i opgaverne.

Første del handler indbyggertal og areal - jeg har fået oplyst indbyggertal i forskellige regioner og hvor stort et areal disse regioner er på. Faktisk har jeg ikke andet at arbejde ud fra.

Tænker at jeg vil / burde finde ud af befolkningstætheden men ved ikke hvordan man gør dette? Er der nogle af jer der har nogle ideer til hvad jeg evt ellers kunne arbejde med? smiley

På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ideer til matematik opgave.
  • #1   24. okt 2013 Vil tro at befolkningstæthed er mennesker pr. kvadratmeter. dvs. hvor mange mennesker der skal dele en kvadratmeter jord.
    Du kan også regne kvadratmeter pr. mennesker. Altså hvor meget jord der er pr. menneske

Du kan enten tage indbyggertal i alle regioner divideret areal i alle regioner = mennesker pr. kvadratmeter
    ...eller tage arealet i alle regioner divideret med indbyggere i alle regioner = kvadratmeter pr. mennesker.

Du kan også lave disse udregninger for HVER region og sortere dem efter, i hvilke regioner hvor befolkningstætheden er tættest
    ... eller undersøge hvor meget plads der er pr. menneske og rangere regionerne efter dette. Du vil finde at rangeringen er den samme, men tallene anderledes smiley

• #2   24. okt 2013 Du kan også udvide den matematiske opgave lidt og sige at i region 1 er der 1 hest pr. 10 indbyggere. I region 2 er der 1 hest pr. 8 indbyggere osv.

Så kan du regne ud hvilken region, der har flest heste... hvilket jo alligevel er det alle vil vide smiley

Region 1: Indbyggertal divideret med 10 = antal heste
    Region 2: Indbyggertal divideret med 8 = antal heste osv.

Du kan jo bare selv opfinde fakta og så regne på det smiley

• #3   24. okt 2013 Er arealet inddelt i flora og fauna?
    Ved du hvor meget af arealet der er dækket af skov? Af marker? Af folde? Ellers så opfind det. Du kan du så liste regionerne efter hvilken region der har mest skov pr. indbygger... eller fold pr. hest.

Fx Region 1 = 25 % skov: Areal divideret med 100 gange 25 = areal skov. Så tager du areal skov divideret med indbyggertal = areal skov pr. indbyggertal
    eller Region 2 = 20 % fold: Areal divideret med 100 gange med 20 = areal fold. Areal fold divideret med antal heste = fold pr. hest.

• #4   24. okt 2013 Jeg håber du kan bruge lidt af det smiley

• #5   24. okt 2013 Ihhhh, hvor er du bare god! Tusind mange tak, så har jeg en masser at komme igang med. smiley

• #6   25. okt 2013 Tak smiley Det var så lidt - jeg håber din opgave bliver god smiley

Kommentér på:
Ideer til matematik opgave.

Annonce