{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.014 visninger | Oprettet:

Tror hun har ondt? Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
jeg har lidt brug for hjælp til min pony.
For ca. en måned siden, have wibraka en lille pause fordi jeg var på ferie, og efter det da jeg kom hjem startede jeg stille ud med at skridte et par ture på hende, så hun kunne komme ordentligt igang.
og hun klarede det fint, men så en uge før vi skulle til hubertusjagt, (13 oktober) så bukkede hun med min veninde, jeg var lidt overvældet og sagde jeg ville prøve at komme op hende, og hun gjorde det samme..
Så jeg hoppede af og vi trak hjem. (det var om tirsdagen)
Jeg gik bare og hyggede med hende hen ad ugen, red små ture på hende osv. indtil lørdag hvor hun så fik massør på.
det gik fint nok, hun sagde at problemmet var at hun frøs ude på folden, så hendes muskler gjorde ondt når vi red, jeg fik at vide af hende hun skulle have varmere dækken på, jeg skulle varme hende op i 20 min, og så skulle jeg varme hendes krop med hænderne inden jeg red.
Dagen efter var der en jagt jeg så tog til, jeg fulgte hendes råd og hun var super dejlig til jagten. (søndag)
Hun havde så pause dagene efter grundet jeg var ved min far.
da jeg kom hjem red jeg en tur, hun vidste ingen tegn på smerte under op sadling, ridning osv. jeg varmede op i 20 min som anbefalet, og det gik fint. (torsdag og fredag)

så onsdag en uge efter, (d. 23 okt.) skulle jeg ud på tur med luna og lunas part, jeg sadlede wibraka op som jeg plejede, men da jeg så kom til at rense hove gik det lidt galt..
ved højre forben var hun vildt usikker og ville ikke stå stille med benet, så da jeg kom til bagbenet sparkede hun ud efter mig! det samme gjorde hun ved venstre bagben.
Jeg fik så stillet hende ud på folden igen, for kunne ikke ride på hende hvis hun havde ondt jo.

Før alle hendes problemmer havde jeg lige lært hende at stejle, kan det have noget med det at gøre tror i?

men hvad kan jeg gøre ved det? tør ikke røre hende bagi så meget mere, for hvad hvis hun sparker igen?

er virkelig fortvivlet..

Kan lave en video imorgen hvor jeg renser hove, så kan i se hvordan hun sparker..
undskyld hvis det blev lang og inviklet, bare spørg hvis der er noget..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tror hun har ondt? Hjælp!
Kommentér på:
Tror hun har ondt? Hjælp!

Annonce