{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katten skider udenfor Bakken ..
  • #1   3. nov 2013 åben kattebakke og større kattebakke!

• #2   3. nov 2013 Katteballen er stor og åben..

• #4   3. nov 2013 Hmm, lugter den? Bliver den skiftet jævnligt, så der ikke lægger tis og pøller i den - for katte er meget snobbede med sådan noget, eller hvad man siger smiley
    Har du prøvet med helt almindelig jord, som der er udenfor? smiley

• #6   3. nov 2013 Den bliver skiftet to gange om ugen smiley
    Jord er lidt.. Umuligt..
    Altså hun er begyndt at gøre det inde for det sidste halve års tid

• #8   3. nov 2013 Hvis Bakken ikke er ren gider de ikke bruge den smiley

Ellers har man en kat som findes som ikke fatter en meter - så løbet tabt..... smiley

• #9   3. nov 2013 Den står ude på badeværelset .:-)

• #10   3. nov 2013 Altså fjerner du heller ikke lorte hver dag? For så kan jeg da godt forstå den ikke gider bruge den.

• #11   3. nov 2013 Kattebakken skal tømmes hver dag mindst - ellers lugter den og det gider katten ikke - da vi havde indekat tømte vi den 2 gange dagligt smiley

• #13   3. nov 2013 Min hest skider også i krybben sådan er det bare smiley
    æææh nej, prøv at tøm den hver dag, det vil nok hjælpe rimelig meget smiley

• #14   3. nov 2013 vores kat gør det også hvis ikke bakken er ren så vi er nødt til at tømme den hver dag så gør hun det ikke. og så husk at tømme bakken helt engang imellem og gør den ren, den må bare ikke gøres ren i rodalon da katte ikke kan lide den lugt og derfor slet ikke vil bruge bakken ( been there done that!!!!) ellers ved jeg ikke lige hvad du ellers kan finde på smiley

• #16   3. nov 2013 Hvis det de andre foreslår ikke virker, har du så prøvet en ny kattebakke og ikke gruset? Ved ikke om det kan gøre en forskel, men et forslag i hvert fald smiley

• #17   3. nov 2013 Altså vores gamle sked ved siden af bakken hvis bare det var en enkelt lille tis tår der i. Katte kan være meget sarte hvad det angår!
    Mit råd ville klart være at skifte den oftere. Så snart i ser der er noget i, skal det fjernes! Kan være det hjælper på det så smiley

• #19   3. nov 2013 Afskrækket af kattegrus:
    Brugen af kattegrus med duft eller desinficerende midler med en stærk lugt kan være årsagen til, at en følsom kat ikke vil bruge bakken. Brug et mildt rengøringsmiddel og varmt vand eller et desinficerende middel anbefalet til rengøringen af kattebakker. Katte, som er ved at lære at bruge bakken, må lære at etablere det som deres toilet. For hyppig rengøring kan svække denne associering.

Type af bakke:
    Nogle katte foretrækker sikkerheden af en dækket bakke, imens andre foretrækker en åben bakke med bedre muligheder for flugt. Hvis du normalt bruger en åben bakke, kan det være en god ide at købe en med et låg og vice versa. En omvendt boks med en af siderne skåret ud eller en velovervejet placering af planterne i huset kan give den nødvendige sikkerhed. Nogle overdækkede bakker har klapper ved indgangen, hvilket kan være en forhindring for den mere usikre kat.

Kunne det hjælpe? smiley

• #20   3. nov 2013 Når den har sovet og spist så bærer du den ud i kattebakken.
    Og det bliver du ved med.
    Hvis så fremtid den får skidt ved siden af og du tager den i det, bærer du den op i kattebakken, der skal den så blive lidt.

• #21   3. nov 2013 Og jeg har fået afvide fra en dyrlæge: Fjern lort og tis mindst 2 gange om dagen og tøm hele kattebakken og skift gruset hver uge - Hver anden uge alt efter om din kat er sart eller ikke

smiley

• #22   3. nov 2013 Du skal tømme den mindst en gang dagligt - gerne flere. Du kan købe hvidt grus der klumper fx i fakta - så er det nemlig bare at fjerne klumper og lort og så gider katten den igen.

Rådet om baldriandråber vil jeg fraråde lidt, da katten nok vil rulle sig i det så smiley Men ikke nødvendigvis toilette der.......... Hvidt grus og fjerne klatter når de lander eller i hvert fald morgen og/eller aften

• #24   3. nov 2013 din kat synes sandsynligvis at det er mega ulækkert at bruge bakken, hvis der ligger lort i allerede - så at rense bakken 2 gange om ugen er nok der skoen trykker.
    Hvis din kat er pernitten nok, så er det nok at der ligger én lort.. så det er frem med kattebakkeskovlen og fjern lort hver gang der ligger en.

• #25   3. nov 2013
    Nogen gange er det bare som om et emne er skrevet med provokation for øje.

• #26   3. nov 2013 Hehe i det mindste pisser din kat ikke på dig smiley
    -det gjorde min i torsdags! (det kan undskyldes med, at den var bedøvet og derfor ikke fattede en meter, så jeg derfor sad med den i en lænestol, pakket ind i tæpper smiley
    Men som de andre siger.-mere rengøring

• #27   3. nov 2013 Jeg skifter grus hveranden dag, men fjerner våde pletter og lort hver dag, konstant! Når jeg tømmer har jeg disinficerende væske til at rengøre den med. det er ikke nok bare at fjerne gruset, den skal vaskes omhyggeligt, deres næse er mega sensitiv. Når min kat gør ved siden af bakken, ved jeg det er fordi han synes den er klam og det kan altså komme af bare en lille tisplet smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #28   4. nov 2013 Set fra en anden vinkel:
    Ville du gå på et toilet der var fyldt med tis og lort??

En kattebakke bør ordnes hver dag hvor tis og lort bliver fjernet, også tømmes min. 2 gange i ugen..

Det må da også stinke ekstremt hvis den kun bliver tømt 2 gange i ugen?

Kommentér på:
Katten skider udenfor Bakken ..

Annonce