{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.359 visninger | Oprettet:

emilie
emilie
Tilmeldt:
13. mar 2012
Følger: 1 Emner: 25 Svar: 99

ideer til produkt (selvmord) {{forumTopicSubject}}

hej dette år har jeg valgt emnet selvmord til voret projektuge, men jeg har virkelig ingen ide om et produkt, så ville lige høre om i har nogle ideer? smiley

gerne lidt anderledes? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ideer til produkt (selvmord)
  • #1   12. nov 2013 Film? smiley
    Som i selvfølgelig selv laver og/eller medvirker i. smiley


  • #2   12. nov 2013 Film er okay, sæt jer på youtube og se videoer så i ved hvad i skal gå efter.
    Problemet med film er at de 9/10 gange er lavet på en måde der får folk til at falde i søvn eller tænke på hvor urealistisk det er, istedet for den ønskede effekt. smiley


  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #3   12. nov 2013 Lav en løkke. smiley

    Ej, har set mange gode film, som skoleelever har lavet om det emne, så det er bestemt en mulighed. Kan godt se, det er lidt kedeligt, når alle andre har lavet det samme, men har ikke umiddelbart andre ideer. smiley


  • #4   12. nov 2013 I finder garanteret en statistik over hvordan folk forsøger, få lavet en skildring af denne ting? Fx, plance eller hjemmelavet af de forskellige ting. Ved ikke om det her giver nogen mening smiley

  • #5   12. nov 2013 En gang da jeg havde om racisme lavede vi en tidslinje, så alt efter hvilken vinkel I har på så lav en tidslinje over hvor udbredt det har været gennem tiderne? Eller et kort over hvor det er mest udbredt i verden?

  • #6   12. nov 2013 Lav statistikker over hvor mange der forsøger selvmord hvert år, hvor mange af hvilket køn osv. Der er faktisk flere drenge som begår selvmord, end der er piger, men der er flere piger der forsøger - evt en vigtig detalje smiley

    Evt hvis du er VIRKELIG heldig så kan du få lavet et 'interview' med en som måske har forsøgt eller har en i sin omkreds som har forsøgt, hør om deres oplevelser, deres måde at takle det på osv, men gør det selvfølgelig anonymt! Det er ikke alle der vil dele sådan en oplevelse, og så lav det på skrift.


  • #7   12. nov 2013 Jeg tror faktisk også interviews ville gøre større indtryk. Eventuelt kunne i jo finde en, spørge om det var ok i brugte jeres svar og så lade svarene gå over en film istedet for at bruge musik til filmen. Det kan også være uhyre interessant og effektivt.

  • #8   12. nov 2013 Jeg har haft om det samme emne for 3 år siden. Det var et ret svært emne, og vi havde svært ved at finde ud af hvad vores produkt skulle være. På sidste dagen fandt vi ud af at lave et stjerneløb, dvs. lave en masse spørgsmål om det i vil snakke om med svarmuligheder og hænge dem op rundt omkring i skolen. Efter at vi havde fremlagt i klassen sendte vi dem ud for at besvare spørgsmålene (den der havde flest rigtige fik en præmie) Hvis det nu var sådan at dem der ikke fulgte med i skolen og havde det dårligt havde større chance på at begå selvmord, kunne man jo efter at have lavet stjerneløbet tage dem der ikke havde hørt efter som eksempel?

    Jeg håber det gav nogle ideer smiley


  • emilie
    emilie Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 25 Svar: 99
    #9   13. nov 2013 mange tak smiley
    har selv en veninde der har forsøgt så der ville jeg kunne få en del hjælp smiley


Kommentér på:
ideer til produkt (selvmord)

Annonce