{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
988 visninger | Oprettet:

Er det bare mig? Ang. studie og undervisere. {{forumTopicSubject}}

JA, emnet er også oprettet på hundegalleri, men jeg vil gerne høre flere forskellige meninger.

Jeg er simpelthen nød til at have nogen andre voksne øjne på den her sag, for det fylder ret meget for mig pt.

Sagen er den at jeg er ved at tage en HF på VUC, via fjernstudie - altså sidder jeg hjemme og studere.
Jeg betaler for mine fag, og får kun pengene igen hvis jeg består alle fag - hvilket jeg selvfølgelig regner med at gøre.

MEN. De seneste uger har været overskygget af min voksende irritation over lærernes forsinkelser. Der bliver sat nogen krav til mig som studerende, f.eks. i forhold til afleveringsfrister. Jeg knokler hver uge røven ud af bukserne for at lave 5 afleveringer der skal afleveres til tiden. Fra starten af har vi så fået at vide at de ugentlige afleveringer bliver rettet af lærerene indenfor en uge, medmindre der selvfølgelig er tale om store opgaver udover de normale uge-opgaver.

Problemet er bare, at jeg faktisk kun har 1 lærer (UD AF 5!!!!) der overholder de her frister. I f.eks. biologi har jeg indtil nu lavet 7 afleveringer og jeg har fået svar på kun 2 af dem. Jeg ved faktisk ikke om de andre opgaver er rigtige og om jeg eventuelt laver samme fejl i flere opgaver, for det har min lærer jo ikke fortalt ved at rette som hun burde.

I de andre fag kommer afleveringerne løbende, men der kan godt gå 2-3 uger, og i princippet er det helt fair at de er forsinket, men ligesom vi skal fortælle læreren hvis vi som elever er forsinkede, jeg synes jeg faktisk også at lærerene burde informere os om, hvis de er forsinkede. Det er der så også 1 lærer der gør, thumbs op til hende. En anden lærer fortæller også hvis han er forsinket, og så giver han os en ny dato - som han så også er forsinket på, denne gang uden at informere os ...

En anden ting er, at vi ved studiets start fik at vide at vi havde PLIGT til at tjekke vores fag for nye opgaver, meddelser o.lign. HVER DAG: Det gør jeg så også. I forrige uge skrev jeg så et spørgsmål til min historielærer via vores system (Det som jeg tjekker hver dag) og der gik næsten en uge før hun svarede mig med besked om, at en anden gang skulle jeg skrive til hendes private mail, da hun ikke tjekkede systemet hver dag.
Så sidder jeg bare og tænker .... Hm, hvorfor skal vi så tjekke det hver dag?

Er jeg bare helt forkert på den, eller er der noget i det jeg siger? Hvordan ville i reagere på en uddannelse hvor lærerne gjorde det samme?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det bare mig? Ang. studie og undervisere.
  • #1   13. nov 2013 Jeg ville helt klart skrive til lærerne og gøre opmærksom på problemet.
    Jeg er netop selv i gang med en HF på VUC, dog ikke på fjernstudie, men jeg har samme problem. De fleste lærere er virkelig gode og meget engagerede, men vi har et par lærere i naturvidenskabelig faggruppe som overhovedet ikke er strukturerede og som ikke retter eller hakker af når vi har afleveret - så er det jo lidt ligegyldigt om det er til tiden eller ej, når de alligevel ikke registrerer i systemet at den er afleveret!
    Så jeg syntes ikke du er forkert på den, det er klart der bliver stillet krav til elever, men elever har bestemt også ret til at stille krav til lærere, de skal jo LÆRE os noget, og man får ikke noget ud af at lave aflevering hvis ikke man får respons, som man kan forbedre til næste gang.
    Jeg ville tage fat i lærerne og gøre dem opmærksomme på problemet smiley

• #2   13. nov 2013 Jeg ville klart klage til lærerne, og hvis det ikke virker, så gå til skoleledelsen. Det er ikke i orden. Men desværre er det sådan rigtig mange steder.

Jeg havde på STX også lærer, der ikke kunne finde ud af at rette til tiden. Nogen opgaver har jeg faktisk slet ikke fået tilbage, selvom jeg blev færdig i sommers.

Men vi havde så også en lærer, der gav os afleveringer tilbage, dagen efter vi havde afleveret. Han var faktisk så hurtigt, at hvis vi havde afleveret opgaver i 1. time, så fik vi dem tilbage i 5. timer, hvis vi havde ham der. Ret vildt.

MEN det er ikke ok, at de er så forsinket, så klag over det. :o)

• #3   13. nov 2013 Jeg ville starte med at gå til skoleledelsen, hvis det var mig. For hvis det er så mange lærere, der er forsinkede (jeg kender det også fra mit gym), så er det nok ikke kun dig, der er "udsat" for forsinkelser hele tiden. Ergo er det nok en fejlinformation til lærerne fra ledelsen, og det er dermed ledelsens pligt at informere lærerne om krav osv.

Husk, når du henvender dig, at argumentere - at du også har nogle frister, som du overholder, og så burde det også gå den anden vej. Så bare argumentere som du allerede har gjort din tråd.

Dyb respekt for at du er selvstuderende. Det ville jeg ikke have selvdisciplin nok til. Går på STX i 3.g. smiley

• #4   13. nov 2013 Hvis de forventer af jer at I tager ansvar for jeres studie og at I afleverer til tiden hver uge. Så synes jeg bestemt at det er jeres ret at få jeres opgaver tilbage på det aftalte tidspunkt, eller før en anden aflevering bliver udleveret. Jeg går på STX og nogle af mine lærere laver det samme nummer. I det tilfælde, så tag diskussionen op med dem, og i sidste ende, gå videre med det til skoleledelsen. Det kan ikke være rigtigt at man som studerende skal tage ansvar både for sine egne tidsfrister og for sin lærers.

• #5   13. nov 2013 Du kan jo forsøge at klage, hvis du synes.
    Tænk lige på, at os der går på HF VUC, vi får også først vores opgaver så længe efter.
    Dine lærer skal både have alm. klasser og selvstuderende som du er - og de skal forberede sig til begge dele.

• #6   13. nov 2013 Det er bestemt ikke i orden, og jeg synes også at du skal gå videre med det til ledelsen eller lign.
    Jeg vil dog sige, at det bestemt også er noget som jeg har oplevet i min gymnasietid, men der var ikke noget at gøre for elevernes vedkommende dér. Desværre.

• #7   13. nov 2013 Tak for jeres svar.

MariA: det er faktisk ikke en gang alle mine lærere der underviser på de ordinærere hold, og selvom de gør, så tænker jeg at de vel ikke får mere arbejde end der vurderes at de skulle kunne nå. Derud over, så synes jeg jo også at det er ok at læreren er forsinket - HVIS, at de informere eleverne om det. Præcis ligesom at vi som elever skal informere læreren hvis vi er forsinket.

• #8   13. nov 2013 Jeg er på 2. år, og jeg er ikke i de 1 1/2 år blevet informeret om, at lærerne er forsinket. Tror bare det er sådan det er.

• #9   13. nov 2013 Jah det er noget jah lort for at sige det på en pæn måde. Vi bliver også pålagt at kunne gå på fronter og brugerweb for aelv og tjekke opgaver og andet MEN det gør lærerne ikke engang selv.
    Nogle af dem kan ikke engang finde ud af og bruge det.. En hun nægtede faktisk og bruge det og nægtede vi skulle afllevere opgaver og andet derinde.

Og der bliver jeg endelig sur.. Hvis de pålægger os elever vi skal kunne dette så må lærerne squ også skulle.. Det er vel ikke for meget forlangt

• #10   13. nov 2013 MariA: Det kan godt være det ''bare er sådan det er'', men det betyder ikke at det er OK.

Camilla L. Min skole er tydeligvis ikke den eneste med problemet så smiley Synes godt nok at det er dårligt.

• #11   13. nov 2013 Nej det er den bestemt ikke tror rigtig mange skole har dette problem. Men sys i det hele taget der er mangle på lærer som endelig lever op til det som de selv forventer af eleverne..

Jeg har næsten lige fået skæld ud da jeg bad om nogle opgaver i engelsk fordi jeg ikke har været i skole en måned ca grund sygdom og at jeg tabte mit barn. så spørger jeg læreren om jeg kan få nogle opgaver fordi jeg jo gerne vil inhente den tid jeg har tabt og sådan så han kan få et bedre indblik i hvad jeg kan så jeg kan få en kareter som passer til mit niv. han skældte mig hæder og ærer fra fordi ejg bad HAM om opgaver fordi de jeg havde nu ikke var udfordrende nok for mig og det var MIT problem og jeg kunne jo bare være kommet i skole (og han ved godt jeg har tabt mit barn og været indlæg og være meget syg) så at komme med den komentar var rigtig led og endte med jeg brød sammen og måtte tage hjem.

alt dette fordi jeg bad om nogle opgaver. suk suk

• #12   13. nov 2013 Og vil da lige tilføje jeg bare ville have de opgaver andre havde haft eller noget helt 3 var endelig ret ligeglad med hvad det var.. For de andre lærer har jeg fået det matriale som jeg skulle bruge og har næsten kæmpet mig igennem 1 måneds opgaver i IT og godt på vej i EØ og Salg og service. Men jah ham i engelsk vil åbentbart ikke da jeg jo åbenbart selv er skyld i mit fraværd mener han =(

• #13   13. nov 2013 Camilla L - havde samme problem som dig, jeg fik dog kun skæld ud og havde kun en hjernerystelse, men det var heller ikke sjovt smiley

Kommentér på:
Er det bare mig? Ang. studie og undervisere.

Annonce