Indstilling af kamera i ridehus {{forumTopicSubject}}
Sagen er den, at jeg skal tage billeder for nogle næste weekend i Ikast til deres stævne.
Da indendørs sæsonen nu er startet er det self. i ridehal, men hvordan skal jeg indstille kameraet for at få bedst muligt billeder?
Og er der nogen der kan sige noget om hvorda lysforholdene og lign. er i Ikast? Det er jo klart at en lysere hal giver bedre billeder
Jeg har et Canon EOS 1100D, og har følgende objektiver med:
http://www.elgiganten.dk/product/foto-video/objektiver-blitz/TAMRON70300C/tamron-70-300mm-di-tele-zoom-objektiv-til-canon
18-55 mm: http://www.elgiganten.dk/product/foto-video/spejl-systemkamera/EOS1100DDCKIT/canon-eos-1100d-spejlreflekskamera-18-55mm-objektiv
nov 2009
Følger: 128 Følgere: 121 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 798
Jeg ville sætte den på TV og høj ISO. Kvaliteten bliver dårlig, men de bliver ikke rystede
nov 2009
Følger: 85 Følgere: 100 Heste: 10 Emner: 225 Svar: 5.276
nov 2009
Følger: 128 Følgere: 121 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 798
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.842
Hvis du skal tage penge for billederne, og kvaliteten bliver for dårlig, må du inden weekenden ud og købe et bedre objektiv
nov 2009
Og så er det ikke liiige to minutter væk, Ikast, den eneste grund til at jeg kan komme derned er fordi veninden sørger for at jeg kommer derned og hjem igen
apr 2008
Følger: 105 Følgere: 116 Heste: 1 Emner: 59 Svar: 251
Marie-Louise: Nu er det hun mangler, jo et lysstærkt objektiv, og jeg tvivler på hvor mange mennesker der rent faktisk har råd til at gå ud og købe et halvdyrt objektiv, inden weekenden
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.842
Jeg fastholder, at sku man tage penge for det, var man nødt til at gøre forarbejdet ordentlig, og sørge for at udstyret var godt nok. Ellers får man skuffede kunder.
Men skal billederne bruges til at fremhæve en annonce skal de vel også være ordentlige. Men fair nok, jeg har ik penge til det
apr 2008
Følger: 105 Følgere: 116 Heste: 1 Emner: 59 Svar: 251
Jeg har dog formået at tage gode billeder i en ridehal, med 70-300mm objektivet, men i dette tilfælde skinnede solen også en vinterdag, hvilket gjorde at ridehallen var virkelig godt oplyst.
nov 2009
Jeg har ikke penge til at købe fancy kameraudstyr, da jeg har to heste jeg selv skal betale for, og de prioriteres nu en del højere end hobby fotografering, selvom jeg da meget gerne vil have noget nyt udstyr
Og der er desværre ikke en Click i nærheden af mig
Selvfølgeligt skal billederne være i en fin kvalitet, men at de ikke liiige ligner noget en professionel fotograf (eller en med en vis del fuld af fancy fotoudstyr) har taget gør ikke veninden noget, hun har spurgt mig om jeg vil, jeg har forklaret hende at det sikkert ikke blev de allerbedste i kvaliteten pga. ridehus, da det kommer an på lyset der er i hallen, og det var hun helt indforstået med
Og så går jeg bare ud fra at det er til annoncen, har ikke fået noget af vide om det, ved bare at jeg skal tage billeder og at en af de heste jeg skal tage billeder af er tilsalg
Indstilling af kamera i ridehus