{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor fik i lov til?
  • #1   19. nov 2013 Jeg startede i 7, men tror bare mine forældre syntes jeg var "stor nok". Tror også godt de regnede med at jeg kunne styre mig selv. smiley
    Og så til at starte med aftalte vi at jeg kun måtte drikke 4 genstande, og så havde vi haft møder i klassen om det. smiley


  • #2   19. nov 2013 Ved at spørge min mor, give bestemt tidspunker osv.

    Jeg begyndte først at drikke til min første fest i.. december må det næsten være, sidste år. Der var jeg 16 ½. Lovede ikke at komme fuld hjem mm, hvilket jeg hellere ikke er gjort endnu.

    Jeg vil dog sige - jeg troede også at det var meega nice at drikke osv, og øv hvor jeg ærgrede mig smiley I dag pr. nu har jeg kun været til 4-5 fester på et år, og jeg gider ikke og drikke mere, end en enkelt øl el. lignende smiley Det er virkelig hårdt at skulle drikke så meget - og jeg synes det er SÅ lækkert at kunne huske alle de fails som alle andre havde gang i. Det er bestemt ikke så sjovt at selv lave fails og ikke kunne huske dem - jeg står lige nu og har et "rygte" om at jeg har sagt jeg ville drikke en fyr meega stiv og snave ham. Godt nok synes jeg han er ekstrem flot - meeeeeeen, sådan noget er bestemt ikke sjovt, og noget jeg egentlig nogensinde ville gøre.. smiley


  • #3   19. nov 2013 Jeg får nok lov, hvis jeg spørg. Men jeg har aldrig gjort det - på trods af, at jeg er 16 snart 17, og alle mine klassekammerater begyndte i 6-7 klasse - fordi jeg ganske simpelt ikke gider smiley

  • #4   19. nov 2013 Heh tja har faktisk aldrig gidet at drikke og gå til fester sådan rigtigt så har aldrig spurgt om lov andet end til alm skolefester eller lign.

  • #7   19. nov 2013 Eh.. Ja. Tror egentlig jeg fik lov, fordi de andre fik lov. Dengang var jeg så kun 12-13 år, så det hed altså kun en, max to øl på en aften. Det gik faktisk rigtig fint - var måske meget ung, men på den anden side havde jeg ikke behov for at gå bag mine forældres ryg.Der gik alligevel nogen år, før jeg kom fuld hjem. Har haft perioder hvor jeg har festet hver weekend, været i byen konstant, og så er der ind i mellem perioder, hvor jeg stortset ikke drikke. Lige nu er jeg i en periode, hvor jeg konstant er i byen og ofte er ret fuld. Hahaha. Jeg har lavet nogen kæmpe brølere, som jeg dog ikke kan andet end at grine af nu smiley

  • #8   19. nov 2013 Julie - hvad pokker er det for noget?

  • #9   19. nov 2013 Julie - sikke en forkert indstilling at have. Håber du bliver klogere når du bliver ældre. Til ts, start når dine forældre giver dig lov. Der er en grund til at de ikke vil have det. Det er ikke for at straffe dig jo. Husk det smiley

  • #11   19. nov 2013 Mine forældre gav mig selv lov. I starten var det bestemt antal genstande (som de vel og mærket købte med mig /til mig, så jeg fik det jeg kunne lide) og kun til private fester hvor tingene var aftalt på forhånd.

    Jeg er 18, min mor ved hvornår jeg tager til fest, hvor jeg regner med at overnatte, hvem jeg regner med at feste med osv. Skriver til hende når vi tager til festen, gerne med hvordan vi kommer hjem også, og skriver når jeg er ved vedkommende jeg overnatter ved også.

    Det er en nem måde at vise ansvarlighed på, og min mor er tryg ved at jeg tager i byen smiley


  • NatasiaU
    NatasiaU Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 3 Emner: 21 Svar: 87
    #16   19. nov 2013 Står bare i dette problem, jeg må godt drikke for min far, men må ikke drikke for min mor. Min mor sagde jeg først må drikke når jeg var 15, så jeg ventede så, måtte godt gå til fester og det var også hyggeligt selvom jeg ikke måtte drikke. Nu er jeg 15 og spurgte min mor om jeg godt må drikke, men svaret er stadig nej, og nu skal jeg vente til jeg bliver 16, synes det er fair nok at det er hendes holdning og alt muligt, men min storesøster begyndte som 14 årig kun en måned før hendes 15 års fødselsdag.. Kan godt blive lidt misundelig..;)

  • NatasiaU
    NatasiaU Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 3 Emner: 21 Svar: 87
    #18   19. nov 2013 Min hensigt er heller ikke at drikke før min mor siger god for det, det kunne være det ændrede sig..:)

  • #19   19. nov 2013
    Jeg har ski også gjort en del mindre .... passende ting og det er de færreste mine forældre kender noget til :o).
    Fred være med at folk ikke fortæller deres forældre alt. Har intet problem om at snakke om dybere ting med min mor fx. men nej mine forældre skal ikke vide alt - ligesom alle andre ikke skal, så ville de dælmer blive forarget og ikke se mig som samme person.

    Tror jeg var 14 da jeg var fuld første gang - havde ikke spurgt om lov, var ovre ved min daværende kæreste på Sjælland ( ja, puha, på Sjælland imens mine forældre var på Fyn og lille mig taget der over alene uden de havde mødt ham! )

    Er altså ikke blevet nogen dranker af at have tosset lidt ud som 14-16 årig, næremere modsat. Har ikke været fuld de sidste par måneder og det siger mig ikke så meget mere, det med at være banke lam og bruge 400 kr i byen ;o)


  • #20   19. nov 2013 Jeg begyndte da jeg var 13 år, dog har det aldrig sagt mig så meget. Gør det meget sjældent, og kun til at jeg bliver i tilpas humør! Min far har altid skubbet på, for han synes det ville være godt at jeg kunne være ligesom alle mine andre veninder... Hvor imod min mor altid har været imod at drikke, og det er hun også den dag i dag (jeg er 19 år). Så jeg har styret det selv, men har altid sørget for at være i de rigtige selskaber. Vi har en del alkoholikere i familien, så jeg har fået respekt overfor alkohol. Men det er helt klart bedst at blande sine forældre ind i det, jeg har bare aldrig haft et godt forhold til mine, og derfor ved de ikke ret meget om mig.

    Lav en god deal med dine forældre, nyd at de passer på dig! smiley


  • #21   19. nov 2013 Jeg har altid haft frie tøjler hvad angår alkohol. Mine forældre har altid sagt at jeg må prøve mig frem og selv lære at styre det. Så ja jeg begyndte lige inden jeg blev 14. Og var monster stiv de første par gange men lærte så at styre det smiley

  • #22   19. nov 2013 Julie:
    Jeg håber virkelig, at du bliver klogere, ellers går det virkelig galt en dag smiley


  • #23   19. nov 2013 Ts

    Jeg har nogle lidt gammelsdags forældre, næh vent, jeg har en gammelsdags bekymrende mor! smiley (I sådanne ting har min far ikke noget at skulle ha' sagt ;). )
    Jeg fik afvide da jeg var de 12, at når jeg blev 17 år, kunne min bror og jeg drikke som vi ville. Og første gang vi skulle drikke os fulde var hjemme i vantre rammer. Lad mig sige det sådan, at min bror overholdte 'kravet', men jeg var lidt mere rebellisk end ham. Jeg fik lov til, når vi var på vej hjem fra efterskolen at smage på sagerne, hvilket heller ikke blev til mere. Derefter fik jeg lov til at tage til fest, men måtte kun drikke det sprut jeg selv havde med. Overholdt. Men derefter, blev jeg egentlig ret ligeglad med hvad de sagde, om sådan noget med hvor meget jeg måtte drikke osv. Dog skulle de altid vide hvor jeg var, og hvor mange der var med, og om der var nogle voksne xP haah.. Den sidste blev min mor ret hurtig klar over ikke kunne holde i længden hos mig. Men jeg har aldrig drukket mig sindsygt i hegnet, næ, hhm. vent, der var jo den der gang.. okay 1 gang! Men jeg er ret fornuftigt når det kommer til stykket, og passer altid på mig selv. smiley
    Men den måde jeg drak på den gang, er stadig sådan jeg drikker i dag. Ikke mere end jeg kan tåle, og kan jeg ikke tåle det, ved folk hvor de kan finde mig smiley xP

    Men med alkohol i blodet, bliver man altid glad og naiv, så pas for søren på jer selv, når i drikker!!


  • #24   19. nov 2013 Nullerdut:
    Samme her - selv EFTER jeg er flyttet hjemmefra, skal min mor altid liiiige vide hvem jeg er sammen med, hvor det er, hvor vi skal hen, hvordan jeg kommer hjem og hvornår jeg kommer hjem smiley det er så sødt! og så ELSKER hun fuldemandshistorierne dagen efter, hahaha! smiley

    Bettemus: Ved nu ikke om hver weekend er for ofte? Det er da som man har lyst til :D. Jeg er i en periode nu, hvor jeg er i byen eller drikker både fredag og lørdag, Det er da skide hyggeligt, lige at få en enkel eller to.. Indrømmer dog gerne, at de sidste weekend måske gik lidt for galt, med både at være rigtig fuld begge dage, men ellers er der nu ikke noget hyggeligere end at få et par enkle i godt selskab! smiley


  • #25   19. nov 2013 Jeg har først i en alder af 15 år fået lov at smage lidt.

    Mange ville mene at det var sent, men det synes jeg nu ikke. Faktisk rimelig tidligt.
    Jeg skal så til min første fest, nytårsaften hvor der selvfølgelig er alkohol - men jeg regner nu ikke med at drikke helt vildt meget. Min mor og jeg har aftalt højst 2 genstande. Det er rigeligt til mig.. smiley
    Og så vil hun hente mig senere om natten.

    Jeg kan godt lide de aftaler vi har, jeg bryder mig ikke om bare at få lov til sådan noget.. smiley


  • #26   19. nov 2013 Ts.

    Man passer altid lidt mere på den mindste i søskendeflokken, af en eller i irriterende grund. smiley I know what you mean. Jalousi kan forekomme når det er sådan det foregår.


  • #27   19. nov 2013 Drak mig for første gang fuld til en konfirmation som 14årig. Jeg kendte ikke nogen men en dreng udfordrede mig til at drikke 7 sommersby.. og det jeg gjorde jeg så..(vidste jeg godt måtte for mine forældre) og det var da meget sjovt, men hold kæft hvor gjorde jeg nogle underlige ting.. glad for jeg ikke var overnattet til næste dag, så var jeg nok blevet meget flov der om morgenen smiley
    Har ikke rigtigt drukket siden.. vin smager forfærdeligt, øl, pubad.. vodka kan gå i cola, men nej nej hvorfor skulle jeg drikke det når jeg ikke gider være fuld? Kan godt lide mokai ét stk så det nok og det er næppe noget der skader en gang hvert halve år... :b


  • #28   19. nov 2013 Og min bror blev sendt i byen med penge og blev BEDT om at drikke sig fuld - fordi han altid nørdde computer - jeg måtte drikke 2 genstande da jeg blev 16.

    Spørg om DU så ikke må holde en lille fest, og drik en 2-3 genstande så de kan se hvordan du bliver - så kan du måske fremover få lov til at komme til fester lidt og drikke.

    Jeg må maks gå til fest hver halvanden måned smiley


  • #29   19. nov 2013 And
    Jeg har absolut intet imod at min mor har det bedst sådan. Så ved hun også cirkus hvor jeg er hvis jeg får drukket for meget og skal hentes x)

    Dog har det været svigerfamilien der har hentet mig de sidste par gange.. smiley


  • #31   19. nov 2013 Har aldrig drukket, så jeg fik sådan set aldrig "lov". Det var der jo ikke behov for.

    Min søster fik som 15-16 årig lov til at drikke en smule til fester. Hun bliver aldrig så fuld, at hun bliver dårlig, medmindre folk hælder uanede stærke drikke blandet med sodavand i hende, lol. Hun kan nemlig ikke tåle sodavand.





  • #32   19. nov 2013 Nuller - jeg har heller ikke noget imod det, synes tværtimod det er sødt, at hun gerne vil vide alt, selvom jeg er flyttet hjemmefra smiley
    Jeg overnatter ved folk eller tager en taxa :i


  • #33   19. nov 2013 Jeg drak et par gange uden mine forældres accept som 14 årig, men aldrig så meget så jeg glemte min sunde fornuft!
    Jeg drikker lovligt for mine forældre nu, selvfølgelig med begrænsninger, men uden videre aftaler. De ved godt at jeg altså er teenager og skal prøve grænser af, men de ved også at jeg kan finde ud af at tage varer for mig selv og ved hvad jeg gør!

    Min veninde derimod gik i en klasse hvor de havde en alkohol politik der hed at man ikke drak alkohol før dimissions festen i 9.klasse. Min veninde drak sig fuldstændig i hegnet og den dag i dag kan hun slet ikke styre det!
    Det er så voldsomt at hun er den type man ikke gider at være sammen med, fordi hun altid skal være så fuld og vælte rundt!
    Hun siger det fordi hun føler hun er bagefter de andre og bange for at hun er gået glip af noget.

    Jeg er af den holdning at man skal starte når man føler sig klar, men det er fornuftigt at have en begrænsning fra sine forældre, de første par gange. På den måde for man et "naturligt" forhold til alkoholen, hvor du langsomt lærer dine begrænsninger at kende.


  • NatasiaU
    NatasiaU Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 3 Emner: 21 Svar: 87
    #34   19. nov 2013 Må bare snakke med hende om det, og forklare hende at jeg er ansvarlig nok til ikke at komme hjem stang stiv smiley

  • #35   19. nov 2013 Men må jeg spørge om noget?

    Hvorfor er det så nødvendigt at drikke alkohol? Det er jo ikke ligefrem fordi det er sundt på nogen måder? smiley


  • #36   19. nov 2013 Jeg har aldrig rigtig skulle spørger om lov.. Jeg gjorde det bare da jeg blev 15 år.. Havde ikke forældre som forbød det eller sådan noget..

  • #38   19. nov 2013 Jeg må egentlig godt drikke, men jeg har aldrig set en grund til at drikke sig stiv

  • #40   19. nov 2013 Start ud med at lave aftale om at de henter dig, du har et begrænset antal alkohol med, og vis at det kan du snildt overholde. Gem evt en af dine alkohol-ting og tag med hjem, så bliver dine forældre vældig stolte.
    Et par gange på den måde, så slapper de af smiley


  • #41   19. nov 2013 Jeg drikker også børne champange haha kan ikke lide rigtig champange haha

    Jeg drikker meget sjældent.. Det skal være hvis jeg skal ud og have det sjovt i byen og jah sådan.. Ellers gør jeg det ikke for kan ikke se en grund til det.. så jeg drikker kun alkohold hvis jeg skal sådan rigtig i byen og hygge og skabe mig lidt og det sker meget meget sjældent og ikke altid jeg gider drikke det vilde..

    såh jah måske det sker 1-2 gange om året nogen få år måske 2-3 hvis jeg har været lidt vild haha =D


  • #43   19. nov 2013 Aftal med din mor hvor mange genstande du drikker, også hold dig til det antal smiley

  • #45   19. nov 2013 Altså jeg er 14 og har fået lov (på en måde) jeg må gerne smage og drikke lidt (uden at blive fuld) Men har aldrig drukket mig fuld! Har ikke haft behov for at være fuld.. smiley

  • #47   19. nov 2013 Jeg har aldrig rigtig spurgt, da jeg ikke har et behov for at drikke alkohol eller noget smiley Klassen synes det er skørt men for pokker, de skal ikke blande sig smiley
    Men tror ikke mine forældre har noget imod det, men igen. Jeg har ingen idé ^^


  • NatasiaU
    NatasiaU Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 3 Emner: 21 Svar: 87
    #48   19. nov 2013 Det sjovt det næsten altid er fædre der er ligeglad, eller.. De siger ihvertfald ikke noget til det, når jeg får noget og drikke hjemme ved min fat højst 2 genstande, siger han altid bagefter "Husk ikke at sige det til jeres mor!" Han har selvfølgelig aldrig serveret alkohol da vi mindre.. Var 14 smiley


  • #49   23. nov 2013 Jeg fik lov da jeg var 12.. dog kun 1 cider.
    Men jeg har aldrig haft lyst til at drikke direkte. Jeg kan sagtens sidde og nyde et glas vin med mine veninder nu.
    Og hvis vi endelig er i byen, så maks 2 glas, og et par shots.
    Kan faktisk ikke se grunden til at drikke sig pløre stiv og lave alle mulige fuckt up ting.
    Så jeg gør det kun for hyggens skyld smiley


  • #50   23. nov 2013 altså jeg drak første gang da jeg var 13 til en nytårsaften med mine forældre, og de første rigtige fester jeg var til var med min søster der er 4 år ældre, og det begyndte jeg på da jeg fyldte femten, så man kan sige jeg fik en ret... direkte start på alt det med alkohol smiley Men det var hovedsageligt fordi vi havde mange fællesvenner, så det var ikke fordi "lillesøster" var med, og der var intet pres.
    Dog drikker jeg ikke mere, da jeg er fejler noget der gør jeg ikke kan "tåle" det.
    Og jeg må altså sige, inden jeg fandt ud af jeg at jeg ikke måtte drikke alkohol mere, havde også den attitude, som mange herinde har, at det sagtens kan undværes, og er meget overvurderet... jeg må dog indrømme, nu hvor jeg SLET ikke må drikke, savner jeg det rigtigt meget, hovedsageligt fordi jeg slet ikke har muligheden for det. Så nyd det, og gør det med ansvar selvfølgelig smiley


  • #51   23. nov 2013 Ej minder mig lige om en historie jeg engang læste, synes simplethen det var så sjovt..


    det var en pige der havde fået lov til at holde fest for første gang, og de måtte gerne drikke. Forældrene var hjemme og serverede rom og cola til "børnene" hele aften. alle blev simpelthen så fulde!!
    dagen efter kom pigen ned til morgenmad, og sad og fortalte hvor mange tømmermænd hun havde, og hvor dårlig hun var. hvorefter forældrene forklarede hende at de havde givet dem cola og romessens til dem alle hele aftenen! smiley :P smiley
    - pinligt!


  • #52   23. nov 2013 Jeg var vel omkring de 15 da jeg begyndte at drikke og tage til fester.

    Jeg har aldrig spurgt om lov, mine forældre har stolet på mig, der har været dage hvor jeg har kommet pløre, hamrende fuld hjem og haft fæle, fæle tømmermænd. Det har de taget med ophøjet ro og ikke ynket mig det mindste, jeg har selv drukket mig fuld, derfor skal jeg ikke tro de har ondt af mig dagen efter. En gang drak jeg så meget at jeg nåede at deltage i en fest 1½ time, så lå jeg og sov/knækkede mig i en sofa. Havde de vildeste tømmermænd dagen efter, eneste kommentar jeg fik var: "Må jeg ikke tage et billede af dig? Du ser ud af helvede til" så, så meget ynk er der fra deres side af.

    Skal så lige nævnes at jeg kun drikker mig i hegnet 2-3 gange i året.


  • NatasiaU
    NatasiaU Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 3 Emner: 21 Svar: 87
    #55   26. nov 2013 Har lige fundet jeg har skrevet "Hvorfor fik i lov til" meningen var "hvornår" smiley

  • #56   26. nov 2013 Ved ikke om det er mig der er underlig... Men jeg synes det er vildt tidligt at begynde at drikke i 7. Klasse? (Jeg går selv i 7.) Mine forældre ville aldrig give mig lov til at drikke (sådan rigtigt) i den alder smiley tror først jeg må når jeg bliver 17 eller sådan noget... Det eneste alkohol jeg drikker er nisse øl smiley

  • #57   26. nov 2013 Sif: synes også det er tidligt, der var flere fra min folkeskoleklasse der startede der, og os der ikke gjorde det blev hurtigt lidt udenfor. Vi skulle altid høre hvor fulde de havde været, og hvor meget lort de havde lavet.



  • #58   26. nov 2013 Jeg fik aldrig rigtig lov. Jeg smagte alkohol hjemme, men var generelt meget imod at drikke sig fuld indtil i 9. klasse, hvor jeg var 15. Der startede jeg på både at drikke og ryge og det har jeg så gjort lige siden. Haha.
    Jeg har haft perioder hvor jeg festede hver anden weekend, hvor jeg festede flere gange på en weekend og hvor jeg har indtaget sååå meget alkohol, at det burde være forbudt. Jeg har gjort et utal af dumme ting. Blandt andet brændt mig selv ved øjet med en cigaret. Jeg er blevet hentet af farmand og jeg har haft de grummeste tømmermænd i hele verden.

    Nu gider jeg ikke drikke mere, så det bliver maks til 3-4 genstande for hyggens skyld og så holder jeg mig helst fra at drikke mere. Alkohol er overvurderet, selvom det også er fedt! Dog er det rigtig, rigtig dumt at drikke uden forældrenes accept. For så kan de ikke liiiiige komme og hente en, de kan ikke hjælpe en og de vil blive afsindigt bekymrede. Hvis mor og far ikke giver lov, så bare sig at du drikker så de ved det. Det er bedre end at de intet ved.


  • #59   26. nov 2013 Hmm, mine forældre har aldrig været særlig strenge ang. alkohol. Nogen gange bliver de næsten skuffede, hvis jeg ikke vil smage, og de siger, at jeg skal prøve. Jeg er ikke alkohol typen. Jeg er heller ikke til fester eller fødselsdage.. Har faktisk to dåser af et eller andet alkohol dims stående inde på mit værelse, men det er aldrig tidspunktet til at drikke dem, så de må gives til min bror næste gang jeg ser ham;)

Kommentér på:
Hvorfor fik i lov til?

Annonce