{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.140 visninger | Oprettet:

akademisk underviser på sjælland {{forumTopicSubject}}

Nu kun redet undersving på Stjarni en gang, på et halvandet år, af den simple grund at han har svært ved at acceptere nye mennesker.. Hende der underviser os i ponygames, har han prøvet at ride ned et par gange (en af gangene var i fuldkommen jorde galop, og han rykkede sig i hvert fald ikke.. det var heldigt at hun nåede at rykke sig), og min anden som jeg fik undervisning af en gang, prøvede han også at ride ned. Men nu vil jeg gerne finde en som passer os - og det akademiske kunne være spændende at kaste os ud i! Så jeg søger en GOD akademisk underviser her på sjælland, som kan hjælpe os på rette spor, så vi også kan få et bedre samarbejde fra ryggen af også. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  akademisk underviser på sjælland
  • #1   21. nov 2013 http://www.mdc-akademiskridekunst.dk/index.php/da/

    Jeg har ingen erfaringer med hende selv, men har hørt mange gode! smiley


  • #2   21. nov 2013 Uhhh der findes en del på sj

    Der er
    Enggaarden skolen for akademisk ridekunst ( dem jeg allerbedst kan li )
    Maria de cheung
    Dorthe skjoldager
    Charlotte fra Animal healer
    Tania Mortensen


    Klassik-dressur.dk v. Katrine Boelsgård
    Granly dressur med Rikke-line
    paradisgården v. Marianne Brylow

    Held og lykke med din jagt. Glæder mig til at følge jeres rejse


  • #3   21. nov 2013 tusind tak! vil lige tjekke dem allesamen ud. (Y)

  • #4   21. nov 2013 Jeg kan anbefale Charlotte fra animalhealer.net som Majken M skriver smiley
    Valgte hende, fordi jeg synes - ud fra hendes tekst på hjemmesiden - at hun virkede meget ligesom mig selv smiley
    Kan stærkt anbefale hende smiley


  • #5   21. nov 2013 En hest rider ikke nogen ned med vilje, det er altså ikke din pony, der tænker, at den ikke kan lide personen og så vælger at ride ham/hende ned - så klog er ingen hest.

    Når det er sagt, kan jeg varmt anbefale Tanja Sau, jeg fik undervisning af hende for et halvt års tid siden, og hun er super dygtig og rigtig god til at tage udgangspunkt i, hvor både hest og rytter er. Min hest er f. eks. meget utålmodig, så i stedet for at starte med noget stillestående, som hun normalt ville have gjort, lagde hun programmet om, så vi gik direkte til noget med bevægelse. Dog kræver det altså en hulens masse tålmodighed - jeg har brugt et halvt år blot for at få rigtig form på min hest, og det er stadig ikke rigtigt lykkedes endnu. Dog er det så heller ikke noget, jeg arbejder med "fast".


  • #6   21. nov 2013 Bare mærkeligt at han er truende over for dem, i hvert fald efter min første undervisers mening. smiley
    Tak, vil helt klart kigge nærmere på de forskellige. (Y)


  • #7   21. nov 2013 En hest "angriber" kun, hvis den ikke ser anden udvej - først og fremmest vil dens instinkt være at flygte. Det har ikke været med vilje, at din hest har redet underviserne ned, den er simpelthen ikke klog nok til at tænke på sådanne ting - vi gør hestene meget mere komplekse, end de egentlig er. Og hvis den ville være truende over for din underviser, havde den højst sandsynligt først lagt ører, bidt og sparket, ikke løbet ind i hende.
    Min vallak kan være ret dominerende til tider, fordi han er ung og hingstet - han vil meget gerne bestemme selv, og det prøver han også på til tider ved lige at løbe den anden vej, skifte tempo eller på anden vis modarbejde mig - dog er han aldrig truende. Han ser mig ikke som en trussel, men som en leder, og derfor gør han også, som jeg beder ham om ... for det meste smiley


  • #8   21. nov 2013 Og det er det han gør, men når andre kommer ind, og prøver og bestemme over hvad VI skal lave, gør han som han gør - løber ind i dem, vader ind i dem, og viser dem intet respekt. smiley

  • #9   21. nov 2013 Det er vel også underordnet hvad, hvordan og hvorfor, han gør, som han gør. Han gør det jo alligevel og i skal bare i bund og grund finde en underviser, som i begge klikker med smiley

  • #10   21. nov 2013 Og der er det så, at du skal lære ham at have nok respekt for mennesker til for det første ikke at vade ind i andre, for det andet ikke at gå udenom det, du beder ham om.

  • #11   21. nov 2013 Og det er det jeg ikke kan, og derfor mangler en underviser han acceptere og klinger god med. smiley


  • #12   21. nov 2013 Men han får ikke respekt for nogen, hvis du ikke prøver på det og gør en indsats, eller hvis du giver op, så snart du føler, at han ikke "klinger" med underviseren. Nogle gange er alting altså bare ikke perfekt fra starten - min hest havde f. eks. en hel masse diskussioner med min tidligere underviser, fordi han som sagt er ret dominerende - det tog ham et stykke tid at fatte, at det altså var hende, der bestemte, og senere mig, da jeg begyndte at træne ham selv. Men det har hjulpet, og nu vader han ikke længere ind i mig, når det passer ham, og han viger, når jeg beder ham om det. Nogle gange skal tingene bare have tid.

  • #13   21. nov 2013 Det ved jeg godt, men hende der underviste os var ikke noget for os, og de metoder han brugte er ikke nogen som passer ind i vores træning, og vi har haft det fint at ride uden underviser, men nu vil jeg gerne prøve noget nyt. smiley Jeg har kæmpet i meget langt tid, med at han rider ind i andre, og jeg kan ikke gøre mere fordi han er for stærk til mig. smiley Han har respekt fra jorden, og det går som smurt, men når jeg kommer op, falder alt ned, og han er som din, dominerende, efter hans fortid. smiley


  • #14   22. nov 2013 Det lyder rigtig mærkeligt, hvis din hest har 100% respekt for dig fra jorden (= gør, hvad du siger, går aldrig ind i dig eller er anmassende osv.), men overhovedet ikke fra ryggen. Jeg ville træne mere fra jorden og gradvist øge ridningen - start evt. på en bane, så han ikke sætter sig i hovedet, at han bare kan løbe. Han lader til at have det med at gå sine egne veje og have en del vilje - og så må du bare være bestemt. Ikke noget med at være sød og vende om, når hesten vil, eller lige at bære over med, at han løb ned ad den forkerte sti, selvom det heller ikke lyder til, at det er det, du gør. Stil ham nogle klare opgaver og hav faste rammer for, hvad du finder acceptabelt - og lad være med at give op, før han er kommet på den rigtige sti, før han går i det rigtige tempo, eller hvad du nu har bedt ham om.

    En god øvelse, som jeg har brugt meget, når min hest har været meget anmassende, er at "jage" ham væk. Det blev indlært på ridebane, ved at han bare skulle stå stille, mens jeg stod vendt mod ham. Hvis han går frem, bakker jeg ham ved at hæve brystbenet og ryste på tovet og evt. bruge stemmekommando - reagerer han ikke, svinger jeg enden af tovet i retning af hans bringe, og flytter han sig stadig ikke, går jeg til ham ved at træde frem - stadig med hævet brystben - og svinge tovet. På den måde lærer han at vige, når jeg beder ham om det, og bliver samtidig meget mere opmærksom på mit kropssprog. Nu viger han, blot jeg hæver brystbenet, så det har hjulpet rigtig meget, og han er generelt blevet mere respektfuld overfor mig fra jorden ved at træne små, simple ting som dette.


  • #16   22. nov 2013 Det træner vi også, og han rykker sig så snart jeg går mod ham. smiley Han går ikke ind i mig fra jorden, og respektere mig fuldt ud fra jorden, men når jeg kommer op på ryggen, har han svært ved at respektere mig. Jeg vil gerne have en underviser som kan hjælpe mig med at komme videre, og lære mig at give ham de rigtige signaler i de situationer.. Jeg bliver selv irriteret og sur, når han gør det, så der er ikke andet for.

  • #17   22. nov 2013 Hvad er det helt præcist, han gør? Og hvad gør du for at forhindre dette - eller hvad gør du bagefter?

  • #18   22. nov 2013 Det er svært at forklare, men han drejet pludseligt i den retning han vil, bruger alle sine muskler i halsen, og er ikke til at få drejet tilbage igen - om det er med bid eller uden bid. Ligesom når han hest tager biddet. Jeg har ingen chane for at få drejet ham om, lave ''one-ring-stop'', eller andet. Først når han har nået det han ville (som at ride ind i en, eller hegnet på ridebanen, eller ridehuset), og der får jeg ham så drejet den retning jeg vil.. smiley

  • #19   23. nov 2013 Er det, fordi du ikke har kræfter til at "hive ham" tilbage på rette spor? Min gør det samme, når han skal prøve mig af - f. eks når vi kommer på venstre volte og skal møde hovslaget, styrer han mod hegnet, bruger hele halsen og trækker os den modsatte vej - han er dog holdt op, efter at jeg, hver gang han har gjort det, bare har holdt presset i den side, han prøver at løbe fra, til sidst giver han efter og føjer mig. Det er bare med, at han skal finde ud af, at det overhovedet ikke nytter at prøve - hvis han løber til venstre, tvinger du ham til at gå til højre, idet det jo er vigtigt, at han ikke får sin vilje. Jeg tror kun, du kommer videre, hvis du når at stoppe ham i handlingen - når han har løbet tværs over ridebanen eller vendt den anden vej, har han jo "sejret" i den forstand, at han har opnået sit formål ... ved ikke, om du kan følge mig, men det er bare vigtigt, at du finder en måde at få drejet ham på rette spor med det samme. Og så er det måske, at en underviser kunne hjælpe, hvis ikke du kan selv.

  • #20   23. nov 2013 Jeg kan ikke selv, da han er så stærk.. Selv hvis jeg bruger begge arme kan jeg ikke, eller ligger mig ned og tager fat helt nede hvor tøjlen slutter, kan jeg ikke.. han er ALT for stærk. smiley Og samme problem har vi når vi rider tur..

  • #21   23. nov 2013 Hvilken slags optømning bruger du? Et bidløst redskab giver ikke så kraftige drejesignaler som et bid - du kunne evt. prøve at ride ham med bid, bare indtil du har det problem løst. Hvis ikke du udelukkende vil ride med biddet, så brug evt. dobbelt tøjle - en tøjle i biddet, som du kan gøre brug af, hvis han laver det nummer, og en tøjle til et kapsunnæsebånd, som du bruger resten af tiden. Det er slet ikke formålet med den slags optømning, men man må være opfindsom, når man er ved at løbe tør for idéer...

  • #22   23. nov 2013 Så skal vi igang med en meget lang træning for at træne alle signaler op igen.. Han er helt blank med biddet i.. Udover har han de to gange han har haft bid i munden, vidst tydeligt tegn på ubehag, så jeg har valgt at smide biddet helt væk.. No matter what. Hackamoren burde være stærk nok, men håber da at en underviser kan hjælpe os, så vi kan undgå at give ham den ubehag.. smiley

  • #23   24. nov 2013 En hackamore giver et kraftigt stopsignal, men i og med at det er et bidløst hovedtøj, vil den aldrig være lige så præcis som et bid - det kan være, det kan hjælpe at skifte til noget andet.

Kommentér på:
akademisk underviser på sjælland

Annonce