Børnenes sprog... {{forumTopicSubject}}
Hold da op! Jeg havde en lidt underlig oplevelse idag:
Jeg var henne ved de små klasser's skolegård på min skole, hvor der er en lille fodboldbane med vægge. Jeg stillede mig hen og kiggede på en pige og tre drenge på 7-8 år der spillede fodbold. To af drengene virkede i forvejen lidt uvenner.
Hver gang de tog bolden fra hinanden kaldte de hinanden kælling... Det gik så videre til fucking kælling og din fede lort og alt sådan noget...
De begyndte så at slå hinanden i hovedet og sparke hinanden, hvor det endte med at den ene begyndte at STOR tude. Drengen der havde sparket ham kaldte ham så tudefjæs og alt muligt andet...*_*
Jeg tænker bare WOW! Sproget har godt nok ændret sig meget hos de mindre børn... Da jeg gik i 2 klasse vidste jeg ikke hvad filen det var for nogle ord!
Har i også oplevet det med de små's sprog??
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 135 Svar: 1.792
men nej.. sproget er ret grimt i de små klasser.. min niece på 6 år er blevet truet på livet og blevet kaldt pikslikker!
sep 2013
Følger: 5 Følgere: 5 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 77
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 11 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 150
Men skal vi blive ved med at blive forundret over dette? Vi bruger dem selv os "voksne" taler - nok ikke så direkte, men vi taler sådan. Bruger ordene. Det samme gør vores medier, det er jeg eks. også først inden for de sidste år at medierne eks. åbenlyst er begyndt at bande i radioen.
Så selvfølgelig følger børnenes sprog med. De adopterer den verden vi lever i og da det er et fact at børn godt kan lide at overdrive, så giver det hele nu alligevel nok god mening endda.
Derudover kan jeg ikke lade være med at tænke hvorfor du ikke brød ind.. Men det er nok bare mig (:
jul 2013
Følger: 12 Følgere: 7 Emner: 8 Svar: 60
jun 2010
Følger: 79 Følgere: 71 Heste: 3 Emner: 111 Svar: 427
sep 2013
Følger: 5 Følgere: 5 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 77
mig, min søster og hendes mand samt pigerne sider og skal til at se tv og i det vi tænder er det dybvad der er på og han laver en joke om knaldperlen hvor han så siger "min pik er ved at eksplodere" vi skynder os at skifte men for sent to sekunder efter hører vi pigerne side og sige det og vi prøver at forklare at det er e fy ord men skaden var jo sket og selvom man forklare dem at de ikke må syntes de jo bare det er sjovt og nu syntes jeg altså heller ikke det er okay at skælde ud over at de siger noget de har hørt et andet sted de ved jo ikke engang hvad det betyder og så er der jo lige det at det er svært ikke at komme til at grine
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 477
Børnenes sprog...