{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opsparing
  • #1   23. nov 2013 Bed dine forældre tage dem, smiley

• #3   23. nov 2013 Jeg er normalt i danske bank. Min far har en konto i sydbank fra dengang de var der. Den konto kan jeg på ingen måde komme til, det er min opsparings konto. Jeg ville også bare oprette en bank konto til at have til opsparing. Der er sikkert nogen muligheder for at lukke den til en bestemt alder eller kun at det er forældrene der har mulighed for at komme til pengene eller et eller andet.

• #6   24. nov 2013 Spar op til en gamer PC.. De er dyre..
    Ej xD! Put dem i banken, hvis du ikke skal noget med dem :P!
    Pt. sparer jeg op til en gamer PC, men ikke alle behøver sådan en xD

• #7   24. nov 2013 Du skal bare have rygrad nok til, at lade pengene være. :o)

Har du ikke det, kan du oprette en lukket konto, som du fx ikke kan åbne før om et år eller to. Lav en fast overførsel hver d. 1. i måneden, på hvad du nu lige kan undvære - fx 100 kr eller 500 kr. alt efter hvor mange penge du har. Har du penge tilovers på din konto i slutningen af måneden, sætter du dem over på din opsparingskonto.

Og så kan du ved siden af have en sparegris af en art, hvor du putter dine småmønter i. Det kan blive til rigtig mange penge i sidste ende, når man sparer op sådan. Når du fx har fødselsdag eller hvornår du nu ellers får en større sum penge, skal du gå direkte i banken, og få dem sat ind på din lukkede konto. Du skal også jævnligt sætte pengene i din sparegris ind i banken.

Hvis ens forældre er til at stole på, kan de også oprette en konto, som kun de kan komme til. :o)

• #8   24. nov 2013 jeg spare op til en masse udstyr. smiley

• #9   24. nov 2013 Da jeg spare op til nogen ting så når jeg for lån, giver jeg min mor pengene, så bruger jeg dem ikke på noget andet smiley

• #10   24. nov 2013 Det er ihvertfald en rigtig god ide, at tage de penge fra, man kan undvære, i starten af måneden - så er man sikker på, at man ikke kommer til at bruge dem.

Det kan også være en god idé, at lægge et budget, så man har overblik over hvor penge man har, hvad de skal bruges til og hvor meget man så har tilbage. Hver gang man køber noget, skrives det ind i budget, så man hele tiden har overblik. :o)

• #11   24. nov 2013 jeg fik mine forældre til at holde mine penge for mig da jeg var yngre, også skrev jeg ind på et excel ark hvor mange penge jeg gav dem og hvor mange jeg "hævede" fra dem. Det var for mig en super god løsning, så havde jeg hele tiden styr på hvor mange penge jeg havde og hvor mange jeg brugte smiley

• #12   24. nov 2013 Jeg har to kontoer en opsparing og en konto til mit kort. Der går cirka 4000kr ind på min konto om måneden skal så selv betale ret mange ting omkring hesten eks. Det betyder at jeg ligger mellem 5-1500 fra til opsparing hver måned og går det helt galenes uforudsete udgifter har jeg en god opsparing til at stå smiley

Kommentér på:
opsparing

Annonce