Den perfekte ansøgning {{forumTopicSubject}}
Jeg står og skal i praktik på mit 3. semester på serviceøkonom uddannelsen inden for sport event til august og skal allerede nu til at tænke på at søge en plads.
Vi har fået af vide fra 2 års eleverne, at der kræves en virkelig god, speciel og velformuleret ansøgning, da praktikpladserne er på steder som FCM, MCH, håndbold/fodbold klubber eller musikteatre osv.
Hvad har i tidligere gjort for at gøre ansøgningen helt specielt?
Jeg har overvejet meget at søge en praktikplads hos JBK, da det oveni det 3. semester, så jeg kan være med til planlægningen at dette arrangement, men vil også gerne øge mine chancer for at få job efter min uddannelse.
Nogen der kender til noget i midt/vestjylland, gerne med heste
ihh hvor er det svært altså!
jan 2008
Følger: 34 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 90 Svar: 1.067
Hans ansøgning var både personlig, men også professionel. Han er så heldig at være meget målrettet med sin sport (triatlon), som han ønsker at dyrke på eliteplan. Ved at skrive sådan noget, viser han, at han er målrettet, kæmper og arbejder for sagen. Det har han så perspektiveret til hans studiepræsentationer.
Søg så mange praktikpladser, som muligt. Det kan kun øge chancerne
okt 2004
Følger: 79 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.621
Gør dig bemærket, med fx en speciel eller sjov overskrift, der passer til praktikstedet. Undersøg lidt om praktikstedet, hvilke værdier de har, og brug nogle af deres egne ord i din ansøgning eller overskrift - brug det gerne i starten af ansøgningen, så de hurtigt bliver fanget af det. Du kan også fx bruge det til at beskrive dine kompetencer.
Du kan også forsøge at få flettet dine tidligere jobs osv. ind i dine kompetencer, og hvad de søger - har du fx passet børn, er du måske ansvarlig og god til at holde hovedet koldt i en presset situation. Har du undervist nogen, er du god til at kommunikere og tilpasse dit arbejde. Vær kreativ med det, der er mange muligheder. :o)
Og så ALTID lav en ansøgning der er henvendt direkte til den virksomhed du søger ved - ingen standardansøgninger o.lign. Research virksomheden, og brug det i din ansøgning. :o)
En videoansøgning kan faktisk også være en rigtig god og anderledes måde, at gøre sig bemærket på, og så får de bedre et indtryk af, hvordan du er som person, end hvis du bare har skrevet noget på et papir. :o)
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.975
du er glad, smilende og udadvent! Ja det er fint, men det kan alle skrive, man bliver nødt til at skrive hvorfor man er glad, smilende og udadvent! Hvis du forstår hvad jeg mener. dvs læg noget mere bag ordene, så det ikke bare er tomme betegnelser
okt 2004
Følger: 79 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.621
Den perfekte ansøgning