{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.811 visninger | Oprettet:

Føl der snotter og hoster {{forumTopicSubject}}

Hej HG!
Igår da jeg var ude ved min lille prinsesse, hostede hun en enkelt gang og jeg lagde ikke noget besynderligt i det, men her i dag kunne jeg se at hun var snottet og hun hostede endnu engang.. Bør jeg ringe efter dyrlægen? Eller er det bare en helt almindelig forkølelse hun skal kommer over selv? Hun spiser, drikker og leger som sædvanligt og hun virker frisk som altid smiley

Hun fik sin første vaccine i onsdags, kan det være bivirkninger af denne?? Hun er 7 måneder, hvis det har interesse.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Føl der snotter og hoster
  • #1   2. dec 2013 Vi har selv to føl af samme alder derhjemme, hvor begge har været igennem en mindre forkølelse (: Jeg vil sige at du skal give det nogle uger, og kun hvis hendes hoste bliver værre eller bare ikke stopper med at være der, bør du ringe til dyrlægen (: men ind til da, så se det lige an, da hun lyder rimelig frisk ud fra hvad du beskrev (:

  • #2   2. dec 2013 Man kan altid ringe i dyrlægers telefontid-husk at tage temperatur da der nok spørges om feber.

    Koster ik noget og man slipper for dyrlægeregning óg for evt at spilde dyrlæges tid med noget der ku ha været ordnet over telefon:-)

    God bedring med prinsessen


  • #3   2. dec 2013 Det er helt normalt og kan godt være en reaktion på vaccinen... Hold øje med hendes temperatur og humør, så længe hun ikke bliver mat i sokkerne og det ikke flyder med tykt gult snot, skal hun nok komme sig over det selv smiley

  • karina k
    karina k Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 67 Følgere: 66 Svar: 271
    #5   2. dec 2013 Jeg ville helt klart måle føllets temp.
    er den forhøjet , så skal hun/han have en penisillinkur .
    Ellers er det jo godt at den er kvik og spiser osv.


  • #6   2. dec 2013 Fik ikke taget hendes temperatur -.-'' Tænkte jeg slet ikke over, og nu har jeg ikke mulighed for at komme derover, kæresten kørte med bilen.. Jeg må tjekke hende imorgen smiley
    Jeg ved godt at dyrlægen har en telefontid hvor man kan ringe og spørge, men jeg syntes det virker så dramatisk at ringe.. Som om jeg er meget pylret, og nu hvor det ikke er slemmere, tænkte jeg at jeg hellere ville spørger jer, der alligevel bare sidder herinde og kigger xD

    Hendes snot er lidt mælkehvidt, ikke gult smiley


  • #8   2. dec 2013 Okay, det vil jeg holde øje med så! Tusinde tak, så slapper jeg en smule mere af indtil imorgen hvor jeg tjekker hendes temperatur! Tusinde tak for svarene smiley

  • #9   2. dec 2013 Det kan være spoleorm...
    fik min 7 måneders behandlet da hun havde dette og ormen giver hoste, det er nu ovre.... smiley
    Det kan selvfølgelig også være forkølelse din har smiley


  • #10   2. dec 2013 Dyrlæge fik gødningsprøve med da han var her i onsdags, kan man ikke se spoleorm i en gødningsprøve? For han sagde den var super duper, ingen æg eller noget smiley

  • #11   2. dec 2013 Jo, spolorm ses i gødningsprøver.... smiley
    Fremover, så husk at bede om larvedyrkning, når du får tjekket for orm smiley


  • #12   2. dec 2013 Okay, hvad kan man se der, som man ikke kan se ved en almindelig? smiley

  • #14   2. dec 2013 Okay, jamen det må jeg da så lige snakke med dyrlægen om når hun skal have revaccinen om 25 dage.. smiley

  • #15   2. dec 2013 Start på Kværke?

  • #16   2. dec 2013 "Den rutinemæssige overvågning af hestens indvoldsorm har sigte mod følgende 3 grupper af parasitter:

    - spolorm
    - cyatostomer(små strongylider)
    - blodorm (store strongylider)

    Larvedyrkning foretages for at skelne mellem blodorm og cyatostomer. Den bør foretages en gang årligt i sep./nov. Ved indlevering af gødningsprøver skal du gøre opmærksom på, at du ønsker larvedyrkningen foretaget. Det tager 14 dage af få resultatet på larvedyrkningen."


  • #17   2. dec 2013 Minipige: Jeg tror ikke at det er kværke, da ingen af de andre heste havde noget og ingen af symptomerne passer rigtigt, men tager hendes temperatur imorgen og hvis der er feber må dyrlægen forbi smiley

    Jeanette: Okay, det beder jeg om næste gang! Tak for at gøre mig opmærksom på dette! Havde jeg ikke rigtigt hørt om før smiley


  • #18   2. dec 2013 Fik også lavet den udvidet prøve på alle mine, incl.dyrkning for blodorm...hvilket tager 2 uger for svar....
    De havde heldigvis ingen blodorm....
    Men mit føl havde spoleorm, min unghest på 3 år bændelorm....så skulle de alle 4 behandles for dette smiley


  • #19   2. dec 2013 Træls Skougaarden! Men dejligt det blev opdaget og behandlet smiley

  • #20   2. dec 2013 Så absolut smiley

    Håber din følle hurtigt bliver fin igen....
    Har måtte give mit følle et føldækken på ude dagligt, da hun fryser.... smiley


  • #21   2. dec 2013 Håber jeg sandelig også! og tak smiley Uh, ser godt nok helst ikke at min skal have dækken på, men hvis det er en nødvendighed får hun selvfølgelig smiley

  • #22   2. dec 2013 Så lidt... Det er desværre ikke ret mange der kender til muligheden for at lave larvedyrkning, og det bør i min optik være en fast rutine, når der tjekkes for orm smiley
    Min plag havde nemlig sidste vinter blodorm, vist fra larvedyrkningen, og derfor vil jeg fremover altid få lavet larvedyrkning, ligesom jeg indleverer 2 prøver pr hest fra 2 forskellige bunker... For at få det bedst nuancerede billede smiley


  • #23   3. dec 2013 Vil bestemt også fremover få udført larvedyrkning jævnligt for at få stoppet evt.udbrud....få et bedre billede af hvad de render rundt med...

    A new beginning....mine pre heste lægger meget lidt pels på, så de skal have tøj på for at gå ude en hel dag..... smiley



Kommentér på:
Føl der snotter og hoster

Annonce