{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.218 visninger | Oprettet:

Ubehagelige edderkoppedrømme {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg i den seneste tid, "døjet" med edderkoppedrømme. smiley

Det er typisk det samme koncept: Jeg ligger i min seng og sover, da jeg opdager denne store (eller lille og giftige) edderkop på mit værelse, som sidder på væggen. Og lige pludselig løber den hen over gulvet og op i min seng, på vej ind under min dyne, hvilket resultere i at jeg begynder at sprælle helt vildt med mine ben imens jeg råber: "Ew, ew, ew, ew, ew, ew!" så højt, at jeg vækker mig selv. Mit hjerte hamrer helt vildt, når jeg vågner og jeg er så rædselsslagen, og tror (no shit) at der er en edderkop i min seng.

Er der nogle som har oplevet noget lignende? Jeg synes i hvert fald det er vildt ubehageligt. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ubehagelige edderkoppedrømme
  • #1   13. dec 2013 Åååh, det kan jeg da godt forstå!
    Jeg har ikke selv oplevet ting, som det, men jeg kan forstille mig at det må være helt vildt ubehageligt!

• #2   13. dec 2013 Jeg havde det en gang med hænder. Jeg drømte at jeg kunne se en hånd åbne døren, og at den kom hen for at kvæle mig, så drømte jeg endvidere at jeg febrilsk prøvede at tænde lyset, og da jeg vågnede var min dør åben og jeg sad med hånden ved lampen. Jeg sværger jeg kunne have skidt i bukserne der.
    Ellers har jeg drømt at en hånd har prøvet at få tøjet af mig og jeg ville skrige men kunne ikke, jeg har drømt at den har været på vej under min dyne og 1000 andre ting. Det er så klamt.

Men sidenhen har jeg haft det samme, men jeg tror dog at jeg nu er vokset fra det. Jeg har ikke haft drømme om det siden jeg var 16 smiley Men jeg ved hvordan det er! Men jeg tror det går over med tiden smiley

• #3   13. dec 2013 og undskyld mit ''men, men, men'' haha! Formulerer mig SÅ godt altså.. smiley

• #4   13. dec 2013 Jeg led faktisk rigtig meget af sådan nogle drømme, da jeg var mindre. Jeg har altid været bange for edderkopper, og kan især ikke klare, hvis der er en edderkop nær min seng - og selv når den er fjernet, har jeg stadig en fornemmelse af, at noget kravler på mig.
    Men det er dog blevet lidt mindre med tiden - jeg har ikke drømme om dem længere smiley Men da jeg var yngre vågnede jeg næsten hver nat, fordi jeg drømte, at der kravlede edderkopper på mig eller noget lignende. Så jeg ved, hvordan du har det smiley

• #5   13. dec 2013 Har prøvet noget lign. Var lige faldet i søvn, eller føltes sådan..
    Vågner så fordi jeg åbenbart drømte at jeg lagde i min seng og så en edderkop kravle lige foran mig, og resulterede i at jeg vågnede og nærmest skreg at der var en edderkop, og gik straks igang med at ryste dynen smiley

• #6   13. dec 2013 Jeg havde de samme drømme bare med en masse edderkopper i mit loft, for ikke så lang tid siden, det skete 5 gange.
    Men jeg skreg bare højt istedet for, og løb i søvne ud af min dør og ud i gangen, hvilket var ret sygt når man så vågnede stående uden for sit værelse.

Men det er heldigvis stoppet! smiley

• #7   13. dec 2013 Altså jeg oplevede en årgang at jeg altid troede taget faldt ned i hovedet på mig, eller at hvis jeg var i en drøm, og faldt så druknede jeg...

Det der gjorde jeg ikke oplevede det mere, var at jeg sagde hver gang i en uges tid at "JEG ER IKKE BANGE FOR DIG DRØM, JEG VED DU IKKE ER ÆGTE" Det hjalp ikke med det samme, men efter dag 2 og 3 var der ikke mere, jo samme drøm med jeg faldt, men intet tag der røg i hovedet på mig og druknede heller ikke smiley

• #8   13. dec 2013 Ad ad ad ad jeg har ondt ad dig !

• #9   13. dec 2013 Hvis du googler kan det være sådan noget her.. smiley

Drømmetydning edderkopper.
    Edderkopper i drømme kan være ulækre og skræmmende – ligesom edderkopper er det for de fleste af os i virkeligheden! Men hvad betyder det når vi drømmer om edderkopper? Der er flere vinkler – men mest af alt smager de lidt grimt de der edderkoppedrømme…
    Drømme om edderkopper som noget negativt moderligt/kvindeligt. Edderkoppen spinder sit spind, og indfanger andre mindre insekter i det. Drømmer du om edderkopper kan du spørge dig selv, om du enten er offer for at være blevet fanget ind – og holdt fast – eller om det er dig der fanger nogen ind og holder dem fast i dit “spind”?

Edderkopper i drømme repræsenterer ofte en konflikt til drømmerens egen mor (moderbinding) – relateret til det væv af følelser og forventninger som barnet er spundet ind i. Blandt nogle edderkoppearter er hunnen større end hannen, og hos nogle arter bider hunedderkoppen hovedet af hannen efter parring – et billede på hvordan den feminine figurs kærlighed fortærer.

• #10   13. dec 2013 Pernille M: Har prøvet at google, men synes ikke det gav så meget hjælp. smiley Fandt også dit eksempel nemlig, men det er ikke noget jeg ligefrem kan relatere til. Det er det der undrer mig rigtig meget.

• #11   13. dec 2013 Edderkop:
    En edderkop hører med til et af rædselssymbolerne i en drøm og er faktisk ganske almindelige. Edderkoppen repræsenterer din mor, eller en side af dig selv som har edderkoppens egenskaber. Den fanger sit bytte i sit net, den sidder på lur og venter, og pludselig er dens bytte fanget. Efter den har parre sig med hannen, æder den ham, og det i sig selv er jo ikke særlig tiltalende. Edderkoppen taler således til dig om to symboler du skal ofre opmærksomhed på: Dit forhold til det andet køn, er du indrettet sådan at du fortærer det bytte du har fanget? Og har du uforløste konflikter med din mor eller din moderlige side? Hvis det sidste er tilfældet, opfordrer drømmen dig til at løse disse konflikter, og blive fri af din mors "spindelvæv". '
    Her er der lidt mere.. smiley

Edderkopper symboliserer også overraskelse, idet de piler hen over f.eks. gulvet, og i sig selv forskrækker os. Se på om du er inde i en periode hvor du er særligt følsom for tiden, eller du er bange for at blive indfanget af et andet menneske. Tænk på dine følelser når du vågner.

• #12   15. dec 2013 Tak, Pernille smiley

Kommentér på:
Ubehagelige edderkoppedrømme

Annonce