{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.633 visninger | Oprettet:

forpulede visdomstand {{forumTopicSubject}}

åååååh ja, nu er det åbenbart min tur til, at være voksen og følsom,
Min kære ven, af en visdomstand, kiggede for første gang frem i foråret og har siden da haft besøg af og til, men kun i et par dage ad gangen, hvor den har været øm, men så har det også været det. Nu troede jeg faktisk den var færdig med at brokke sig, men snydt blev jeg. i Onsdags begyndte den så småt igen og hele dagen i dag har den bare gjort ondt, den er så øm eller det er selvfølgelig mit tandkød der er ømt, og det forsætter bare smiley
Jeg har forsøgt, at skylle min mund i klorhexidin, det hjalp ikke og min mund smagte af nummi i en time efterfølgende.
Så jeg tænker, at i må side derude i massevis, som selv har haft et par ømme bisser, som måske har et råd, til hvad man skal gøre ved den?
Den behøver ikke rives ud, tror jeg da ikke, var til tandlægen for en måned siden, hvor de sagde, at den var kommet fint op, med fin plads. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forpulede visdomstand
  • #1   14. dec 2013 Snyd at du har plads til dem. Jeg har allerede fået fjernet 2! (er 17.) Jeg har ikke andre råd end at spørge tandlægen om der er betændelse i tandkødet rundt om smiley
    God bedring! Ved godt hvor ondt det gør smiley Føler med dig smiley

• #3   14. dec 2013 Mette, det er derfor jeg har prøvet med klorhexidin for evt. betændelse i tandkød smiley

Pia, kamillethe ligefrem? tak, jeg prøver smiley

• #4   14. dec 2013 jeg har fået rykket alle mine 4 ud, de har drillet mig inden 10 klasse, og den sidste kom ud for godt et år siden ca..

du kan prøve med varme og kolde omslag...
    varmt omslag:havregrød i en pose, og så på kinden
    koldt omslag: flydende brunt sæbe i en pose og så i fryseren, når det er frossen ligger du posen på kinden.

kan huske især den med varmt omslag har hjulpet mig, når jeg har lagt og grædt af smerte over mine visdomstænder.. har tandlægen ikk givet dig noget smertestillende?

hvis jeg ringer til min tandlæge og siger jeg har tandpine, får jeg fluks noget iprobufen, og noget fotamol, det er det stærkste mine tandlæger må udskrive, og det er det eneste der kan hjælpe bare nogenlunde på mine smerter, når visdomstænderne har drillet

• #5   14. dec 2013 dolly, mine tandlæge / min moster, har aldrig udskrevet noget til mig, da jeg aldrig har bedt om noget, da det aldrig har været nødvendigt. Det er først den her omgang, hvor det rent faktisk gør nas smiley

Jeg vil i hvert fald prøve med det varme, når nu i er flere der skriver det smiley

• #7   14. dec 2013 Jeg fik aldrig ondt af mine 2... det kløede mere da de var på vej ud end det gjorde ondt.
    har fået fjernet dem begge da jeg følte jeg havde mad siddende fast selvom der var pinligt rent også irriterede de mig bare smiley

men har aldrig haft smerte ej heller efter de blev fjernet

• #8   14. dec 2013 hvis du stadig har ondt på mandag, syntes jeg du skal ringe til tandlægen, og spørge efter noget smertestillende

• #9   14. dec 2013 Jeg satser da på, at jeg ikke behøver, at få den ud, men måske jeg er for optimistisk, kan jeg høre? smiley

Dolly, det vil jeg nok gøre så smiley

• #10   14. dec 2013 nogle mener også det hjælper og skylle munden i snaps, vodka, eller whiskey. men det har jeg så aldrig selv haft lyst til at prøve

• #12   14. dec 2013 dolly, mon ikke det er for evtentuelle bakterie/betændelse i tandkødet? smiley

Pia, det er prøvet, har hjulpet en anelse lige pt. så tak for det smiley

• #14   14. dec 2013 jeg har altid lært visdomstænder skal bare ud af munden med det samme

så jeg vil sige få den ud
    igen man har ikke brug for dem så hvorfor spilde smerter og tandpasta på dem

• #15   14. dec 2013 Hvis den ikke er brudt helt igennem kan det være bakterier der ligger under den tandkødsflap der stadig ligger over tanden. Få tandlægen til at skylle med klorhexidin med en stump nål indenunder. Det gør nas mens det gøres, men lindrer rigtig meget.

• #16   14. dec 2013 AS, har fået revet tænder ud før, og det gør ikke værre end det her, så det er såmend ikke det der er problemet smiley
    Men det er da bare træls, her gik jeg og troede, at der var plads og så fordi man er fyldt de forpuldede 18 år, så kan man da så også få lov at ligge en sjat penge af. der er slet ikke noget ved, at være 'voksen' smiley

Tine, jeg troede faktisk den var helt igennem, jeg kan se hele tanden og som sagt har jeg ikke hørt noget fra den længe. Men måske den ikke er helt igennem helt bag ved? jeg ved det ikke, men det kan da godt være jeg skal have besøgt tandlægen en tur smiley

• #17   14. dec 2013 Visdoms tænder er en god ting at behold hvis man har plads til dem og de ikke gør ondt...

Fordi man kan komme til atskulle have brug for dem senere hen i livet også kan man evt. slippe for at skulle have skruer skruet fast i kæben istedet for at visdomstanden..

(de fleste vil opleve en form for pardentose når de bliver ældre) og man kunne jo være ude for et uheld

• #18   14. dec 2013 Og jeg vil sige at du skal vente til den er vokset ud med at tage stilling til om den skal ud fordi det kan jo godt gøre ondt imens den er på vej ud men hvis den ikke generer når den er helt ude vil jeg anbefale dig at beholde den

• #19   15. dec 2013 Tina A, jeg syntes faktisk det er lidt bedre i dag, har taget nogle panodiler og så længe jeg ikke snakker eller smiler stort så genere den slet ikke smiley
    jeg prøver at ringe til min moster i aften som er klinik assistent hos min tandlæge og vil så lige høre hende ad, for om jeg bare lige kan komme derover for en hurtig tjekker smiley

Kommentér på:
forpulede visdomstand

Annonce