{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.100 visninger | Oprettet:

Angstdæmpende til hunde? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Nu hvor det er nytår bliver der jo fyret helt vildt meget af, men min ene hund er død angst! Hun ryster, sveder (med tungen altså) piber, kravler rundt på gulvet eller klamre sig til os, lægger ørene fladt ned og trækker til tider efter vejret (specielt omkring kl 24) hun virkelig bange for fyrværkeri. Vi havde tænkt på at give hende noget beroligende, men det sløver jo kun kroppen, har så fået afvide at man kan kombinere det med angstdæmpende, men det bliver jo så først næste år vi kan gøre det.. Andre med angste hunde? Hvad gør i for at de ikke dør af skræk? smiley
Godt nytår!^^

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Angstdæmpende til hunde?
  • #1   31. dec 2013 Har i forsøgt med Adaptil?

• #2   31. dec 2013 Nej, vi har ikke forsøgt med noget siden vi troede alt bare ville sløve kroppen, og gøre hende halvt lammet mens hjernen kørte videre.. smiley

• #3   31. dec 2013 Jeg har hørt at baldrian dråber skulle lægge en dæmper på dyrerne smiley

• #4   31. dec 2013 Jeg kender ikke noget til hvordan man medicinere hunde men vi havde en engang der følte sig truet af fyrværkeriet.. Hun holdt nytår på vores badeværelse med godbider, tæpper og musik. Der er ingen vinduer på vores badeværelse og okay plads så hun fik indrettet brusekabinen til hundehygge hjørne og så satte vi en CD afspiller der ud der konstant kørte musik så hun ikke kunne høre det. Og så tjekkede vi jo til hende og sådan hele aftenen, det virkede helt fint, hun var bestemt ikke stresset

• #5   31. dec 2013 Emma - Tak for foreslaget, men desværre vil det ikke kunne lade sig gøre her, min hund vil intet spise (den spiser ellers alt hvad den kan komme afsted med, alle årets andre dage) og kan slet ikke kapere at være alene når hun er bange, hun kommer så tæt på at hun nærmest er på vej ind under tøjet^^

• #6   31. dec 2013 Ej hvor synd! smiley
    Jeg kender en som også havde en hund som var bange for fyrværkeri han gav den en halv øl, så gik det fint smiley

• #7   31. dec 2013 Nu ved jeg ikke om det er optimalt, men prop vat i ørnene på den s:

Vores egne hunde er selv bange, urolige, nervøse, angste. Men vi gør alt for ikke at ynke dem, og ignorere at de fyre af udenfor, det plejer at virke.

Eller er Emma's forslag rigtigt godt!

• #8   31. dec 2013 Lea - Ja det er rigtig synd, hah jeg tror ikke min mor vil syntes om at jeg gør vores hund beruset^^

Mollie N - Vi prøver også helt at ignorere det, men det er lidt svært når vi selv er meget begejstrede for fyrværkeri smiley

• #9   31. dec 2013 vi giver nevepiller til vores smiley dem du kan få til mennesker . eller eller hovedepinepiller . kan gøre det smiley

• #10   31. dec 2013 Jeg har 3 hunde og den ene lider meget af nytårs-angst.. smiley
    Vi har været ude og gå en lang tur her til eftermiddag, så de er trætte i aften (husk snor!).

Jeg har derudover i 3 år anvendt Meprobamat, som virker a la som lykkepiller.
    Hun kunne ligge kl. 24 og logre med halen og nyde livet (selvom hele vejen nærmest var ved at springe i luften) + Det var ikke noget der lammede kroppen, hun kunne både gå, spise, drikke og være til stede hele aftenen.. Men i en overlykkelig udgave af sig selv smiley
    Det middel er nu taget af markedet! smiley ØV!

Så i år prøver jeg med noget naturmedicin (håndkøb) der dulmer den værste angst - Men som slet ikke er så kraftigt som Meprobamat.. Så er spændt på virkningen når først mørket falder på senere..
    Det hedder Anxi Calm - Kan både købes ved dyrlægen og på flere hjemmesider (jeg købte det ved dyrlægen).
    Hun har fået det de sidste par dage også - Og i dag topper vi den ekstra i dag, så hun forhåbentligt kan klare aftenen/natten uden at gå helt ned..

For dit vedkommende, er det nok bare ud på badeværelset med radio og massere af guf.. At ignorere en så angst hund er synd, så må man ofre sin aften og tage sig af den på den rette måde (hvis I ikke allerede gør det?).
    Vi har i nu 5 år holdt nytår kun mig og min kæreste, for nedrullede gardiner og høj musik. Det er faktisk ret hyggeligt og bestemt i hundenes interesse smiley

Held og lykke og godt nytår!

(Billedet er fra sidste år - 2012/2013, og som det ses slapper de helt af! smiley )

profilbillede
  • #13   31. dec 2013 Alt for sent at gøre noget ved det nu.
    Det meste af det beroligende kræver dage,næsten uger for at virke.

Og os for sent md cden.sku ha haft gang i den for uger siden.
    Tror at dyrlæge ku ha noget brugbart,nu det er for sent med andet

Husk at vild og lang løbetur blot øger stresshormonerne.det er hjernen der skal gøres træt med tænkeopgaver:-)

Håber i og hunden får en god aften:-)og husk at være tidligere ude næste gang.ved at petworld fører zylkene,det ska vist være kanongodt

Og ynk endelig ik hunden.det bekræfter den i at det er ih så farligt og skræmmende;-)

• #14   31. dec 2013 Ann Sophie - God ide med en lang gå tur, det havde vi også tænkt os, men hun vil slet ikke uden for døren, hun ligger sig ned og ryster eller hopper og springer for at komme hjem, så det duer ikke rigtigt.
    Hun bliver bestemt ikke ignoreret, hun sidder på skødet hele aftenen og får alt hvd hun har brug for smiley

TurboHest - Ja det er for sent med piller nu, men vi havde jo bestemt os for at hun ikke skulle have dem da vi jo troede det kun sløvede kroppen smiley

• #15   31. dec 2013 Zylkene!(Y) smiley

• #16   31. dec 2013 Vores får beroligende i løbet af dagen og så får den 2 angstdæmpende i løbet af aftenen/natten og den sover det hele væk og vågner så i morgen uden at være bange smiley

• #17   31. dec 2013 Zylkene, helt klart!

• #18   31. dec 2013 Vores nytårsangste hun får DAP i stikkontakten, og zylkene (blev startet op den 24) og en masse guffer, når hun ikke reagerer og/eller når der kommer høje brag.

Efter tre år med dette er vi gået fra og have en ret ræd hund til en tøs der ligger og lytter, let bekymret, men intet slemt nogle gange reagere hun, men ind imellem ligger hun uden så meget som at rykke på øret!

• #19   31. dec 2013 Foreløbigt kan jeg virkelig anbefale Anxi Calm! smiley

• #20   31. dec 2013 Blev anbefalet at give mine hunde i tror det er løgn men. Modermælkerstatning i briks færdigblandet 1 morgen og 1 aften evt en mere ved midnatstid, der en noget i sov har samme effekt som zylkene og er ganske ufarligt. De er markant roligere og sover lidt mere, så det kan anbefales. Rådet er givet af en dyrlæge og hermed givet videre.
    Alt modermælkserstaning kan bruges, og det er det til babyer.

Hilsen louises mor

Kommentér på:
Angstdæmpende til hunde?

Annonce