{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
25.716 visninger | Oprettet:

Hjælp til ideer til delemner (en verden i forandring) {{forumTopicSubject}}

Jeg har min første "eksamen" (projektopgave) her i uge 4, men jeg er helt blank omkring hvilket del/underemne jeg skal vælge, så det er her alle i dejlige HG folk kommer ind i billedet;)

Vores overordnetemne er: En verden i forandring

Så jeg tænkte på om i evt. Har nogle ideer til nogle delemner og gerne et produkt man kan lave til delemner eller bare et forslag til et produkt da jeg er helt tom for ideer og vi "skal" have valgt det til imorgen?:)

På forhånd tak for hjælpen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til ideer til delemner (en verden i forandring)
  • #1   12. jan 2014 Global opvarmning, truede dyrearter, den elektroniske udvikling, at regnskovene fældes, det arabiske forår, Nelson Mandela, USA vs. Kina

• #3   12. jan 2014 Har i evt. Ideer til er produkt til de emner i foreslår?:)

• #5   12. jan 2014 synes absolut den elektroniske udvikling er et spændende emne! og møg aktuelt - har du fx hørt om google glasses? (:

• #6   12. jan 2014 Power point, planche, videoer, modeller, brochurer, udklædning, skuespil osv. :o)

Eksempler:
    Global opvarmning: Brochurer med info deles rundt, model af kloden før/nu vises på storskærm, brug klip fra dokumentarer, vis på kort hvor den største forandring ses.

Truede dyrearter: Tag i zoo og snak med dyrepassere, film et interview og evt. en lille film af dyrene.

Den elektroniske udvikling: Vis eksempler på gammel/ny elektronik, fx mobil i 00'erne og mobil nu, fjernsyn i 70'erne, fjernsyn nu osv. Statistikker over udvikling deles ud (fx internettets udbredelse, antal af computere osv.), lav video der viser forandringen i billedkvalitet osv.

At regnskovene fældes: Vis på et kort hvor regnskovene er, og hvor de er truet. Hav nogle af de ting med, som træet fra regnskoven bruges til (fx makeup, madrasser, måtter, maling, shampoo osv.)

Det arabiske forår: Fokus på et enkelt land. Vis videoer derfra og lav evt. et skuespil (kan være på video) hvor I giver overblik over detaljerne og forløbet.

Nelson Mandela: Vis udklip fra dokumentarer, uddel brochurer med fakta omkring ham og evt. en tidslinje.

• #7   12. jan 2014 Okay, tusind tak for jeres svar og ideer, jeg vil helt klart kigge nærmere på dem:)

• Søren H
    Søren H Tilmeldt:
    dec 2021

Følger: 1 Svar: 1
    #8   1. dec 2021 jo tak for hjælpen sidder her og skal vælge et overemne til en verden i forandring og fandt jer tak for ideerne

Kommentér på:
Hjælp til ideer til delemner (en verden i forandring)

Annonce