25.716 visninger
|
Oprettet:
1. nov 2008 Følger: 34 Følgere: 36 Heste: 6 Emner: 230 Svar: 1.806
Hjælp til ideer til delemner (en verden i forandring) {{forumTopicSubject}}
Jeg har min første "eksamen" (projektopgave) her i uge 4, men jeg er helt blank omkring hvilket del/underemne jeg skal vælge, så det er her alle i dejlige HG folk kommer ind i billedet;)
Vores overordnetemne er: En verden i forandring
Så jeg tænkte på om i evt. Har nogle ideer til nogle delemner og gerne et produkt man kan lave til delemner eller bare et forslag til et produkt da jeg er helt tom for ideer og vi "skal" have valgt det til imorgen?:)
På forhånd tak for hjælpen
okt 2004
Følger: 79 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.621
nov 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Heste: 6 Emner: 230 Svar: 1.806
jul 2010
Følger: 72 Følgere: 70 Heste: 7 Emner: 65 Svar: 770
okt 2004
Følger: 79 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.621
Eksempler:
Global opvarmning: Brochurer med info deles rundt, model af kloden før/nu vises på storskærm, brug klip fra dokumentarer, vis på kort hvor den største forandring ses.
Truede dyrearter: Tag i zoo og snak med dyrepassere, film et interview og evt. en lille film af dyrene.
Den elektroniske udvikling: Vis eksempler på gammel/ny elektronik, fx mobil i 00'erne og mobil nu, fjernsyn i 70'erne, fjernsyn nu osv. Statistikker over udvikling deles ud (fx internettets udbredelse, antal af computere osv.), lav video der viser forandringen i billedkvalitet osv.
At regnskovene fældes: Vis på et kort hvor regnskovene er, og hvor de er truet. Hav nogle af de ting med, som træet fra regnskoven bruges til (fx makeup, madrasser, måtter, maling, shampoo osv.)
Det arabiske forår: Fokus på et enkelt land. Vis videoer derfra og lav evt. et skuespil (kan være på video) hvor I giver overblik over detaljerne og forløbet.
Nelson Mandela: Vis udklip fra dokumentarer, uddel brochurer med fakta omkring ham og evt. en tidslinje.
nov 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Heste: 6 Emner: 230 Svar: 1.806
dec 2021
Følger: 1 Svar: 1
Hjælp til ideer til delemner (en verden i forandring)