{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Demonstration imod hundeloven!
  • #1   20. jan 2014 Synes den er åndssvag og har ingen effekt alligevel, så væk med den og gør det svært for idioterne at anskaffe sig hund.

    Skal helt sikkert tjekke kalenderen..


  • #2   20. jan 2014 Hvad modstandere af hundeloven glemmer, er at den jo også beskytter hundene på rigtig mange punkter - den sikrer, at folk forsikrer deres hunde, at hvalpe ikke må sælges til nye hjem før 8 uger efter fødslen, at folk ikke må binde deres hunde mm.

    Når folk siger, at de er imod hundeloven, mener de som regel blot skambisparagraffen og raceforbuddene. Problemet er jo bare, at der ikke rigtig er et gennemtænkt alternativ, som ikke vil være til fare for sikkerheden. Så indtil nogen udarbejder en plan, som faktisk er realiserbar både praktisk og administrativt, vil jeg som udgangspunkt ikke protestere imod den nuværende hundelov.


  • #4   20. jan 2014 Marlene A: En hund er vel ikke uskyldig når den har skambidt?

  • #5   20. jan 2014 Ida RT - En hund er vel uskyldig når den bliver født? Den kan jo ikke gøre for at en eller anden spasser har sat den i verden, selvom den er ulovlig.


    Raceforbuddet er helt sikkert en af de dummeste beslutninger nogensinde taget. Det er jo bevist i flere lande at det ikke virker. Og det virker heller ikke her. Pitbull har været ulovlig siden 1991. Der er pænt mange pitbulls i DK i dag..


  • #6   20. jan 2014 Der er nogen ting jeg har det fint med, og andre ting jeg ikke har det fint med.
    Jeg har det rigtig fint med forbudslisten, jeg har det ikke særlig godt med skambidsparagraffen.

    Det er ikke rigtig min stil at gå til demonstrationer, men jeg håber da at i får en god og givende dag smiley


  • #7   20. jan 2014 Det skal lige siges at jeg er helt med på at en hund der går løs uden varsel og skambider en anden hund eller et menneske, skal aflives.

    Ville bare ønske at de krævede ALLE slags hunde aflivet, hvis sådan et situation opstår, og ikke kun de "store farlige" hunde. En stor hund med stærke kæber gør helt sikkert med skade, end en mindre hund, men det gør det sgu ikke mindre alvorligt at hunden stadig bider løs, selvom den er lille..


  • #8   20. jan 2014 Bare for at komme med en kommentar til skambids tingene. Jeg kendte verdens sødeste hund Coco, en meget stor basse af den mening at han da bare kunne kravle lige ned i lommen på dig og bo der. Simpelthen så dejlig, men desværre var der kamphund i ham (han var købt af et internat). En dag da de var på vej ti træning med ham (bare for en god ordens skyld) kom de forbi en lille hund. Til trods for snor, gik der bare klik i hjernen på ham og han angreb den mindre hund uden at pigen (okay 16 år) havde en chance for at holde ham. Der skete ikke noget alvorligt, men det er da stadig til eftertanke?

    Har også på et tidspunkt til sankt hans siddet i nærheden af en dalmatiner tæve. Jeg så ikke præcis hvad der skete, men pludselig kunen man bare høre at den var helt gal, og en af mine veninders mor skyndte sig der over. En kamphund havde bidt fast i stuben på tæven - og det skal siges at hun er meget rolig (kender den okay godt). Tæven havd eikke en chance før min venindes mor trådte til Hun ved en del om anatomi, men allugevel måtte hun ramme kamohunden tre gange i nyrene med foden før den slap taget i den anden hunds strube. (det lyder voldsomt, men dalmatineren var godt på vej i døden hvis der ikke var blevet gjort noget).

    Jeg ved godt at man ikek bare kan sætte kamphunde i bås, men de er bare avlet til kamp. Jeg syntes ikke om loven, men jeg kan på den anden side godt forstå den. Når man har været tilskuer til et sådan overfald uden en synlig (siger ikke det var uden grund, men sådan så det ud) grund så har man altså lidt tendens til at kunne forstå det der bliver vedtaget, selvom jeg ikek er helt enige med dem der har vedtaget loven.


  • #9   20. jan 2014 Hvis det ikke var i København, var jeg helt sikkert kommet.
    Hundeloven er fuldstændig godnat. Det er ikke de forbudte racer der er problemet, det er menneskene der anskaffer sig dem. De ødelægger hundene psykisk.


  • #10   21. jan 2014 Marlene:

    Jeg synes som sagt desværre ikke, at der er noget realiserbart alternativ - og derfor ikke rigtig noget at gøre. Det er da bestemt synd, at nogle hunde skal lade livet alene pga. deres race, men i min optik ville det have endnu mere forfærdelige konsekvenser til følge hvis bare vi lovliggjorde pågældende racer. Det hænger så også sammen med, at jeg ikke tror på idéen om at alle hunderacer kan blive gode, egnede familiehunde hvis blot de får tilstrækkeligt med kærlighed - det er klart, at der findes sådanne eksempler, men samtidig er det også fakta, at der er forskel på hunde genetisk og biologisk. Nogle er avlede med angreb og jagt for øje og har derfor en lavere aggressionstærskel, nogle er mere krævende end andre og kræver ekstra kompetente opdragere, nogle har så stærke angrebsinstinkter at de aldrig helt kan trænes væk osv. Desværre kan man ikke sikre eller administrere, at de krævende hunderacer havner hos ejere som forstår sig på dem - og det er i sådan nogle tilfælde, at det simpelthen går hen og bliver rigtig farligt. Derfor er forbuddene i mine øjne den eneste mulighed.


  • #11   21. jan 2014 Visse dele af hundeloven er noget lort mildt sagt. Forbudslisten og skambidsdelen.
    En lille hund kan sgu også skambide, men bliver de aflivet? Niks!
    Oplever også tit at historierne om de hunde, som bliver taget af politiet fordi de muligvis har en forbudt race i sig, at politiet ikke følger reglerne.
    De beder ejerne om at bevise, at der ikke er en forbudt race blandet ind, selvom det er dem som skal bevise det!
    Så de to dele af hundeloven er til at lukke op og skide i.
    Muskelhunde kan være fantastiske familiehunde. Hvis det kan lykkes andre lande at have dem som familiehunde, så kan vi også!
    Det handler bare om at avle på det rigtige sind. Det giver jo sig selv, at hvis man avler løs på aggressive hunde, så får man aggressive hvalpe.
    Avl i stedet på hunde med det rette temperament, og så har vi pludselig en masse muskelhunde, som man kan stole på.


  • #12   21. jan 2014 Uglen: Men hvorfor er det så vigtigt at kunne have lige præcis en af de hunde der står på den liste? Hvorfor ikke bare vælge en af alle de mange racer som er tilladte?

  • #13   21. jan 2014 jeg er imod at folk der er imod DELE af hundeloven, ikke kan forstå at det ER dele og ikke hele hundeloven.
    Afskaffelsen af hundeloven er ved gud noget af det dummeste i mands minde - på amalie-niveau - ændringer af hundeloven, se det er en helt anden realistisk snak!


  • #14   21. jan 2014 Fordi nogle kan lide de racer der er på den liste.
    Jeg er selv helt forelsket i de forbudte racer, og jeg synes det er synd, at personer som mig ikke kan få lov til at eje en af disse hunde i Danmark, selvom jeg kan finde ud af at opdrage en hund korrekt, og rent faktisk har styr på min hund.

    Jeg har selv en Shetland Sheepdog, og jeg var noget så bange for, at min yndlingsrace ville komme på fyfy listen. Det er den heldigvis ikke kommet, men mange af de andre på fyfy listen, ville jeg også have megen glæde af at eje.
    Jeg er bare ikke til de der pusse nusse racer, som jeg selv mener er langt de fleste vi har tilbage.


  • #16   21. jan 2014 Smut: Det er vidst ikke til den her debat smiley

  • #17   21. jan 2014 Smut - Ahva? smiley

  • #18   21. jan 2014 Aner ikke hvorfor det blev postet herinde o.O beklager!

Kommentér på:
Demonstration imod hundeloven!

Annonce