Hest og børneleddegigt {{forumTopicSubject}}
Hej med jer alle sammen
Hvor mange af jer kender til den kroniske sygdom børneleddegigt eller kender nogle som har det.
På Facebook er der lavet en personlig blog som hedder "Kaisa og Egon". Den følger den snart 8 årige pony rytter Kaisa, som har haft børneleddegigt siden hun var 2. år.
Man vil følge Kaisa som lever med den usynlige smerte på både godt og ondt og man følger hendes træning med sin pony Egon, som hun selv har redet til og på nuværende tidspunkt er hun ved at videre uddannet Egon indenfor dressuren.
Facebook bloggen er lavet for at sætte mere fokus på sygdommen børneleddegigt.
Så gå ind på Facebook og søg "Kaisa og Egon", og tryk synes godt om, så har du gjort en forskel.
Der vil være konkurrencer, hvor du måske kan vinde
Tusind tak fordi du gad læse dette indslag
jan 2012
Følger: 34 Følgere: 42 Heste: 3 Emner: 140 Svar: 536
skal faktisk til at skrive bachelor omkring hippoterapi, så kunne være spændende at følge dette
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 6 Heste: 3 Svar: 287
Jeg lider selv og "børneleddegigt"(tror dog diagnosen bør laves om, da der ikke er noget der tyder på at skidtet går væk igen -.-).
Jeg blev selv diagnosticeret som 13-14 årig, og har haft hest/heste gennem hele forløbet. Det er virkelig guld værd, at ride, når man har den diagnose! Ved ikke hvordan jeg skulle klare mig igennem uden.
Fedt at du laver noget for at sætte fokus på en meget overset sygdom! Oplever selv ofte at folk synes jeg er doven og voldsomt forkælet, når min mor hjælper mig med de ting jeg ikke kan selv. Her tænker jeg på det fysisk hårde arbejde som f.eks. at muge og at hente heste og udstyr på det særligt dårlige dage.
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.745
Blogger
Følger: 157 Følgere: 175 Heste: 12 Emner: 1.027 Svar: 4.560
Hest og børneleddegigt