2.470 visninger
|
Oprettet:
At favorisere et af sine børn. {{forumTopicSubject}}
Hvad tænker i?
Tror i på at forældre har et favorit barn? (selvom det faktisk er bevist at man ikke kan undgå det)
Eller er der nogen der har erfaringer med at være favoritten/ikke at være det?
Kan i mærke på jeres forældre at der er en tydelig eller svag favorisering i mellem jer og jeres søskende? Og har det haft nogle konsekvenser for jer?
Spørger af ren nysgerrighed
maj 2009
Følger: 93 Følgere: 89 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 556
Jeg har altid følt mig som det sorte får, af børnebørnene på min farmors side, men på min Mormors, var jeg ikke i tvivl om jeg var favoritten :-)..
jun 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 77
Tror at forældre elsker alle deres børn lige højt, men tror også der altid er et af børnene der forventes mere af.
Personligt i min familie er det ret tydeligt, jeg har altid været det sorte får/rebellen og aldrig rigtig haft en decideret plads, hvorimod min bror er ham der kan det hele.
Heldigvis har jeg fået styr på mine prioriteter og fået et godt forhold til min familie.
mar 2005
Følger: 63 Følgere: 71 Heste: 3 Emner: 74 Svar: 1.332
Du har talt mine ord, har det nøjagtigt som dig
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.155
min søster er bedre til at passe sin skole, spare på sine penge, mere fornuftig, ovs. Da jeg var yngre var jeg faktisk et lortebarn, jeg var så røvprovokerende, at havde jeg været forældre tror jeg at jeg havde solgt mig
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
vores opdragelse har været forskellig, dels fordi der er stor alders forskel på os, og dels fordi jeg nu er ene pige.
hvis jeg skal tro på hvad mine brødre siger så er jeg mere forkælet end de var, og jeg har måtte nogle andre ting end de har, samtidig har jeg også haft større behov for mine forældres hjælp, og ja jeg er uden tvivl fars pige, men ved at både jeg og mine brødre får al den hjælp vi har behov for.
jeg er også familiens sorte får og jeg har afprøvet nogle vilde ting, jeg har altid været den provokerende, grænsesøgende og testet hvad jeg kunne og ikke kunne.
men nej umiddelbart er der ingen favoritter i mine forældres øjne
feb 2010
Følger: 11 Følgere: 20 Heste: 1 Svar: 473
Men nej jeg har ikke følt den, ja jeg har altid været fars pige, men jeg har aldrig set det som at jeg er blevet favoriseret, og mine brødre har altid været mor drenge, men der har jeg heller aldrig følt at de er blevet favoriseret fremfor mig.
Så nej jeg oplever det ikke.
Men jeg vil stadig gerne se denne undersøgelse.
sep 2009
Følger: 38 Følgere: 47 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 467
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.356
jul 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 997
dec 2007
Følger: 31 Følgere: 42 Heste: 12 Emner: 2 Svar: 226
Det er ofte til at bræk sig over, og bliver så gal, når man er offer for urimelig forskelsbehandling
jun 2011
Følger: 76 Følgere: 85 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 634
min storesøster har altid været det perfekte barn, "mor og fars lille engel", og har altid lige været det bedre en mig og min tvilling søster. så nu og især i da vi var yngre gik der altid konkurrence i den om af være bedst og måske få en bid af storesøster lykke og opmærksomhed fra far og mor;-)
apr 2010
Følger: 100 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 80 Svar: 2.000
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 36 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 535
dette indrømmer de også gerne :3 men de elsker os stadig allesammen men bae på helt forskellige måder :3
sep 2008
Følger: 57 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 46 Svar: 1.129
Sådan er min familie
jun 2012
Følger: 25 Følgere: 28 Heste: 13 Emner: 9 Svar: 194
Mener jeg var 13 da jeg fik nok, og jeg har ikke set ham siden, og ønsker heller ikke kontakt den dag i dag. Resten af familien har ind imellem også forskelsbehandlet hun var jo syg, den lille osv. osv., ironisk nok ser min søster mig som den "rigtige" og hende som det sorte får - men det er også lettere at få medlidenhed hvis man hele tiden sætter sig selv i offerrollen for at få det...
Endnu mere ironisk er det så, at min søster har udviklet sig (mærkeligt nok *ironi kan forekomme*) til at være en kæmpe egoist. Det har resulteret i, at hun gang på gang p*sser på os andre, og det er ved at være så langt ude nu, at ingen af os efterhånden har kontakt med hende. Enten spiller man efter hendes pibe eller slet ikke, og jeg orker ikke at bruge mere energi på det.
jun 2012
Følger: 25 Følgere: 28 Heste: 13 Emner: 9 Svar: 194
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 659
okt 2013
Følger: 21 Følgere: 9 Heste: 5 Emner: 10 Svar: 74
jun 2011
Følger: 17 Følgere: 19 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 1.138
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.254
Da min søster og jeg var unge der mente jeg at min søster var deres favorit og min søster mente jeg var.. Børn vil næsten altid føle de bliver uret færdigi behandlet og det fordi ej så det fordi forældrenden favorisere det andet barn det passer ikke..
NOGLE forældre er sådan uden tvivl har jeg selv set men nej det ikke normalt.
Forældre forventer noget forskellige af deres børn ud fra deres kunnen men betyder ikke der er favoritter.
okt 2006
Følger: 55 Følgere: 117 Heste: 5 Emner: 431 Svar: 3.415
Jeg arbejder i en børnehave, og hvor kan man dog tydeligt mærke hvordan forældrene prioterere tiden forskelligt imellem deres børn
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 74 Svar: 796
http://www.information.dk/482919
http://www.klikk.no/foreldre/article776444.ece (svensk)
http://www.dr.dk/tvaers/artikler/2012/01/03/forskelsbehandlig-af-soskende-skader
http://politiken.dk/debat/ECE1493975/alle-foraeldre-har-et-favoritbarn/
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 3 Emner: 111 Svar: 1.002
Jeg var min fars et og alt, mens min søster var min mors. Vi havde nærmest en forældre hver, i sådan en grad at vi ikke rigtig have et bånd, til den anden forældre, selvom vi alle boede under samme tag. Alle hjemmefilm der er filmet af mig, er taget af min far, alle af min søster er af min mor. Jeg ved min mor elsker mig, men jeg kan ikke rigtig huske hende fra min barndom, det er kun min far som jeg husker tydeligt. Min far døde så da jeg var 9, og da jeg ikke rigtig havde et bånd til min mor, mens hende om min søster var ufatteligt tætte, så kunne jeg ikke rigtig komme ind. Det er bedre idag, men min søster er stadig den klare favorit, der får et kys, og et "Ha' nu en god dag!" når mor kører, bliver hentet og bragt OVERALT mens jeg 'har godt af at gå'. Det var også min søster der blev puttet da vi var yngre, mens jeg bare fik et "godnat". Hun får helt klar mest kærlighed og opmærksomhed. Men det er okay, jeg har ligesom accepteret det, jeg kæmper ikke med min søster, for jeg får aldrig det bånd til min mor, som min søster har. Min søster kan slet heller ikke tåle at dele 'hendes forældre'. Og jeg havde jo min far.
feb 2011
Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
Jeg er helt klart den mest forkælede (materialistisk) og min storebror har altid fået lov til mest, men man vil jo gerne have det, man ikke har.
I folkeskolen fik vi altid at vide, at forskelsbehandling er retfærdigt, fordi jeg gik i klasse med en rimelig krævende ADHD dreng, der fik ekstremt løse rammer.
At favorisere et af sine børn.