{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.470 visninger | Oprettet:

At favorisere et af sine børn. {{forumTopicSubject}}

Hvad tænker i?

Tror i på at forældre har et favorit barn? (selvom det faktisk er bevist at man ikke kan undgå det)
Eller er der nogen der har erfaringer med at være favoritten/ikke at være det?
Kan i mærke på jeres forældre at der er en tydelig eller svag favorisering i mellem jer og jeres søskende? Og har det haft nogle konsekvenser for jer?
Spørger af ren nysgerrighed smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At favorisere et af sine børn.
  • #1   11. feb 2014 Jeg kunne tydeligt mærke om jeg var farmors eller mormors favorit barn smiley
    Jeg har altid følt mig som det sorte får, af børnebørnene på min farmors side, men på min Mormors, var jeg ikke i tvivl om jeg var favoritten :-)..

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 77
    #2   11. feb 2014 Jeg tror helt klart på at forældre har et favorit barn, eller et barn de forventer sig mere af/tror opnår mere.
    Tror at forældre elsker alle deres børn lige højt, men tror også der altid er et af børnene der forventes mere af.

Personligt i min familie er det ret tydeligt, jeg har altid været det sorte får/rebellen og aldrig rigtig haft en decideret plads, hvorimod min bror er ham der kan det hele.

Heldigvis har jeg fået styr på mine prioriteter og fået et godt forhold til min familie.

• #3   11. feb 2014 M B S:
    Du har talt mine ord, har det nøjagtigt som dig smiley

• #4   11. feb 2014 Altså jeg er ret sikker på, at jeg er det sorte får herhjemme smiley

min søster er bedre til at passe sin skole, spare på sine penge, mere fornuftig, ovs. Da jeg var yngre var jeg faktisk et lortebarn, jeg var så røvprovokerende, at havde jeg været forældre tror jeg at jeg havde solgt mig smiley Men selvom jeg oftere hjælper til herhjemme og ikke er en ballade mære mere, så er det ALTID mig der for skylden, fordi det ville jeg havde gjort for 5 år siden. Ligeledes er det også for dårligt hvis jeg ikke har tømt opvaskeren, hvorimod det ikke gør helt så meget hvis det er min søster. Men sådan er det, man vænner sig til det smiley Men nej der er ikke meget forskel, men der er alligevel lidt og det kan irriterre mig grusomt af og til. Men muligvis det også er fordi at det er min søster der er den lille, sådan syntes jeg tit det er, at den mindre kan slippe af med mere smiley

• #5   11. feb 2014 jeg har et super forhold til både mine brødre og mine forældre.
    vores opdragelse har været forskellig, dels fordi der er stor alders forskel på os, og dels fordi jeg nu er ene pige.
    hvis jeg skal tro på hvad mine brødre siger så er jeg mere forkælet end de var, og jeg har måtte nogle andre ting end de har, samtidig har jeg også haft større behov for mine forældres hjælp, og ja jeg er uden tvivl fars pige, men ved at både jeg og mine brødre får al den hjælp vi har behov for.

jeg er også familiens sorte får og jeg har afprøvet nogle vilde ting, jeg har altid været den provokerende, grænsesøgende og testet hvad jeg kunne og ikke kunne.

men nej umiddelbart er der ingen favoritter i mine forældres øjne

• #6   11. feb 2014 Jeg vil meget gerne se den undersøgelse smiley

Men nej jeg har ikke følt den, ja jeg har altid været fars pige, men jeg har aldrig set det som at jeg er blevet favoriseret, og mine brødre har altid været mor drenge, men der har jeg heller aldrig følt at de er blevet favoriseret fremfor mig.

Så nej jeg oplever det ikke.

Men jeg vil stadig gerne se denne undersøgelse.

• #7   11. feb 2014 Jeg kan godt mærke en hvis favoritisering. Vi er tre i min søskendeflok, men jeg er hverken favoritten eller "det sorte får", jeg er der bare, i guess.

• #8   11. feb 2014 Ja, det tror jeg så bestemt, og konfronterede også min mor med det engang - og havde sågar veninder der havde bemærket den forskels behandling min mor havde overfor mig og min søster. Det har så ændret sig meget indenfor de sidste 2 år smiley

• #9   11. feb 2014 Nu er jeg forældre til. et par børn, og jeg synes ikke jeg har et favorit barn, men jeg elsker ikke mine børn på samme måde, jeg elsker dem alle lige højt, men på forskellige måder, og jeg forventer mere af den ene end den anden, men det har noget at gøre med deres niveau og udvikling. Ikke noget at gøre med at jeg har en favorit. Og jeg har håb og drømme på deres vejne. og de er også forskellige, og ja jeg forskels behandler også mine børn, af en enkelt forskel, de er forskellige individer det har ikke brug for det samme.

• #10   11. feb 2014 Min lillebror har altid været yndlings især ved min mor, og det er desværre meget ekstremt, selv i dag, hvor vi begge er flyttet hjemmefra.

Det er ofte til at bræk sig over, og bliver så gal, når man er offer for urimelig forskelsbehandling

• #11   11. feb 2014 nu har jeg en storesøster der er 1 år ældre en mig og så har jeg en tvilling:-)
    min storesøster har altid været det perfekte barn, "mor og fars lille engel", og har altid lige været det bedre en mig og min tvilling søster. så nu og især i da vi var yngre gik der altid konkurrence i den om af være bedst og måske få en bid af storesøster lykke og opmærksomhed fra far og mor;-)

• #12   11. feb 2014 Jeg tror sjældent forældre elsker et barn mindre end sine søskende, men jeg tror at en forælder kan føle sig tættere forbundet med et barn frem for et andet.

• #13   11. feb 2014 altså jeg er den yngste og ved jeg er midter barnet når det omhandler dette -.- XD min storebror er deres lille engel/tøffelhelt og min store søster det sorte får :3
    dette indrømmer de også gerne :3 men de elsker os stadig allesammen men bae på helt forskellige måder :3

• #14   11. feb 2014 Mors dreng fars pige.
    Sådan er min familie smiley

• #16   11. feb 2014 Har i den grad følt det, med en far der favoriserede min lillesøster lige fra den dag hun blev født. Min mor har sidenhen selv kommenteret det, at ja jeg var fars pige, men så kom min søster til verden, og så var jeg luft for ham. Det gav sig endnu mere udslag, da vores forældre blev skilt, jeg oplevede at være ved min far, men han ville stort set ikke snakke med mig, men jeg skulle komme i weekenderne, for det var "hans ret". Ligeledes fik min lillesøster det legetøj hun pegede på til fx fødselsdage, hun fik kort når han ikke selv kunne være der, en ekstra lille gave når jeg havde fødselsdag osv. Det er virkelig ikke nogen fed fornemmelse...

Mener jeg var 13 da jeg fik nok, og jeg har ikke set ham siden, og ønsker heller ikke kontakt den dag i dag. Resten af familien har ind imellem også forskelsbehandlet hun var jo syg, den lille osv. osv., ironisk nok ser min søster mig som den "rigtige" og hende som det sorte får - men det er også lettere at få medlidenhed hvis man hele tiden sætter sig selv i offerrollen for at få det...
    Endnu mere ironisk er det så, at min søster har udviklet sig (mærkeligt nok *ironi kan forekomme*) til at være en kæmpe egoist. Det har resulteret i, at hun gang på gang p*sser på os andre, og det er ved at være så langt ude nu, at ingen af os efterhånden har kontakt med hende. Enten spiller man efter hendes pibe eller slet ikke, og jeg orker ikke at bruge mere energi på det.

• #17   11. feb 2014 Af konsekvenser har det haft dem, at jeg aldrig selv mener jeg er god nok, og at jeg altid er den der bliver kasseret. Det har haft nogle psykiske konsekvenser, som jeg slet ikke vidste kom derfra...

• #18   11. feb 2014 Jeg favoriserer ikke et af mine børn frem for det andet, og det kunne jeg aldrig drømme om at gøre. Vi stiller samme krav til dem begge og har samme forventninger mht. til deres opførsel og kunnen. Det skal så siges at der kun er 1 år imellem dem - så de er nærmest som tvillinger, hvilket nok gør en forskel. Jeg ville sagtens kunne forestille mig at hvis der var 5-10 år imellem dem at alle vores liv ville være så anderledes at en forskel ville være uundgåelig. Der er også kun 1 år imellem min bror og jeg, så der har jeg heller aldrig oplevet en forskel smiley

• #19   11. feb 2014 Elsker begge mine børn lige højt smiley Har det lidt på samme måde som Tina Moulin skriver, at man elsker dem forskelligt, for den person de er og forskelsbehandler i forhold til det alderstrin de hver i sær er på smiley

• #20   11. feb 2014 Jeg tror helt bestemt på forældre opdrager deres børn anderldes, og elsker forskellige kvaliteter ved sine børn. F.eks. er min søster meget sparsommelig og viljestærk i sit studie, hvor jeg er meget kreativ og dygtig i skolen. Vi er vidt forskellige, og selvfølgelig opfører de sig en smule anderledes over for os, fordi vi hver især har forskellige kvaliteter smiley Men om de lige frem favorisere ville jeg ikke sige, så har de i hvert fald skjult det godt smiley

• #21   11. feb 2014 Det Noget pjat..

Da min søster og jeg var unge der mente jeg at min søster var deres favorit og min søster mente jeg var.. Børn vil næsten altid føle de bliver uret færdigi behandlet og det fordi ej så det fordi forældrenden favorisere det andet barn det passer ikke..

NOGLE forældre er sådan uden tvivl har jeg selv set men nej det ikke normalt.

Forældre forventer noget forskellige af deres børn ud fra deres kunnen men betyder ikke der er favoritter.

• #22   11. feb 2014 Jeg kan godt mærke det herhjemme. Jeg interesserer mig ikke for sport, har altid haft det svært i skolen osv. Min lillesøster er en modsætning til mig. Hun er dygtig i skolen, spiller håndbold 3 gange i ugen(som mine forældre glædeligt kommer med til).

Jeg arbejder i en børnehave, og hvor kan man dog tydeligt mærke hvordan forældrene prioterere tiden forskelligt imellem deres børn smiley

• #24   11. feb 2014 I min familie er der en tydelig søskende favorisering.
    Jeg var min fars et og alt, mens min søster var min mors. Vi havde nærmest en forældre hver, i sådan en grad at vi ikke rigtig have et bånd, til den anden forældre, selvom vi alle boede under samme tag. Alle hjemmefilm der er filmet af mig, er taget af min far, alle af min søster er af min mor. Jeg ved min mor elsker mig, men jeg kan ikke rigtig huske hende fra min barndom, det er kun min far som jeg husker tydeligt. Min far døde så da jeg var 9, og da jeg ikke rigtig havde et bånd til min mor, mens hende om min søster var ufatteligt tætte, så kunne jeg ikke rigtig komme ind. Det er bedre idag, men min søster er stadig den klare favorit, der får et kys, og et "Ha' nu en god dag!" når mor kører, bliver hentet og bragt OVERALT mens jeg 'har godt af at gå'. Det var også min søster der blev puttet da vi var yngre, mens jeg bare fik et "godnat". Hun får helt klar mest kærlighed og opmærksomhed. Men det er okay, jeg har ligesom accepteret det, jeg kæmper ikke med min søster, for jeg får aldrig det bånd til min mor, som min søster har. Min søster kan slet heller ikke tåle at dele 'hendes forældre'. Og jeg havde jo min far.

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
    #25   11. feb 2014 Mine forældre (min mor) forventer meget mere af mig, hvad angår uddannelse. Jeg SKAL gå i gymnasiet og helst have en universitetsuddannelse, hvor min storebror er uddannet mekaniker og arbejder som sælger i en butik.

Jeg er helt klart den mest forkælede (materialistisk) og min storebror har altid fået lov til mest, men man vil jo gerne have det, man ikke har. smiley

I folkeskolen fik vi altid at vide, at forskelsbehandling er retfærdigt, fordi jeg gik i klasse med en rimelig krævende ADHD dreng, der fik ekstremt løse rammer. smiley

Kommentér på:
At favorisere et af sine børn.

Annonce