{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.808 visninger | Oprettet:

Syste i hjernen {{forumTopicSubject}}

Hej hg.

For at gøre det rigtig kort, vil jeg spørge om der er andre der har erfaringer med syster i hjernen?

Jeg har haft nogle u forløste problemer med min krop. Jeg har haft svimmel, hovedpine, finge sumren, problemer. Det har stået på i nogle måneder, og efter nytår tog det til. Jeg besvimede i skolen og blev indlagt, men udskrevet da det jeg 'bare' var dehydreret. Var min diagnose, men efterfølgene sted min hovedpine, og svimmelhed, Samtidigt med jeg har tabt mig knap 7 kg på kort tid.
Lægerne begyndte at tage hånd om det, og jeg kom akut til en masse undersøgelser, og samtaler. MR scanninger osv. Og her fandt vi fejlen. Jeg har en syste foran lillehjernen, på 2cm, som snart kommer til at spærer hjerne væksens kredsløb. Så nu er jeg indlagt på kræftafdelingen på rigshospitalet, og er under obsevation, indtil hjerne kirugerne kommer mandag og lægger planer for hvilken operation jeg skal igennem.

Mit spørgsmål er om andre der har været ude for dette? Eller bare at have en syste i kroppen, da det er meget udbredt.

Lige pt. har jeg ikke mulighed for at snakke med læger pga. det er weekend.

Håber på forståelse.. smiley

JOSE

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Syste i hjernen
  • #2   15. feb 2014 Hold da op en drejeskive du har været igennem, og hvor må det være hårdt at du ikke ved noget som helst om hvad du skal igennem.. Jeg har haft en cyste, dog på æggestokken, som de tog i forbindelse med min blindtarm, så kan ikke rigtigt hjælpe dig, da det jo er en helt almindelig operation..

• #3   15. feb 2014 Hold nu op, hvor er det bare uheldigt smiley jeg har ikke selv oplevet noget i den stil, min veninde har vist også haft en cyste i hjernen, men jeg kan ikke rigtig give nogle råd, desværre smiley Men du er mere end velkommen til at skrive, hvis du vil snakke - eller bare for at have nogle at tale til!

• #4   15. feb 2014 Mange tak Hoppedullen! jeg håber jeg kommer fejlfrit igennem.

Pernille
    Ja det har været fra det ene til det andet, samtidigt med en stor opgave, og en masse andre stress 'opgaver'..
    Gik alt vellukket Pernille? var det en væske cyste?

• #5   15. feb 2014 Funke
    Tusinde tak!! Ved du hvordan det gik med din veninde i operationen og efter?
    Mange tak, men jeg må lægge computeren væk nu da jeg skal have noget hvile.

• #6   15. feb 2014 Jeg ved, at hun har haft noget med hjernen, og jeg tror at det er en cyste hun har haft, men jeg er altså ikke 100% sikker, for lige at nævne det smiley for at være ærlig er det jo en omfattende operation, men det tror jeg godt du har regnet ud. Hun brugte selvfølgelig tid på genoptræning, og fordi det er hjernen, så tager det noget tid at genvinde balancen og hvordan man lige gør forskellige ting. MEN nu ved jeg ikke hvad det indebærer for dig, at din er placeret foran lillehjernen. Jeg ved blot, at min veninde brugte lang tid på at lære at koordinere sine bevægelser igen, og har stadig lidt problemer med balancen. Men igen, nu ved jeg jo ikke, om hun bare har været uheldig når hun stadig døjer med balancen, og om det samme overhovedet gælder for din operation smiley du spørger bare igen

• #7   15. feb 2014 Min mor har en kæmpe hjernesvulst som har taget hørelsen på højre øre samt det meste af balancen. Den er heldigvis godartet, men sidder et rigtig grumt sted, så den er ikke bare lige at tage ud. Lige nu sidder den "bare" og vokser og tager mere balance og hørelse.

Ønsker dig alt muligt held og lykke med din operation. Godt den blev opdaget og du får den hjælp du skal have. Det må ikke være sjovt at skulle igennem en hjerneoperation. Jeg er bange på min mors vegne, men man må være 1000 gange mere bange når man er den der skal opereres smiley

• #8   15. feb 2014 Mange tanker her fra
    Og ønske om alt mulig held til dig
    VH
    Annette

• #10   15. feb 2014 Årh Jose! Sender alle de bedste tanker til dig!
    Du må virkelig opdatere på det og jeg håber virkelig du kommer godt igennem det hele, det er en forfærdelig situation at stå i smiley
    Men du er en stærk pige og du skal nok komme på toppen igen!
    Knus og Kram herovrefra smiley

• #11   15. feb 2014 Åh dejligste Jose smiley sender alle forståelse, kærlighed og tanker herfra smiley jeg er her og vil altid være her for dig :*<3

• #12   15. feb 2014 Øv øv! Aner desværre intet om det, men virkelig held og lykke med det hele, og god bedring!!

• #13   17. feb 2014 Tusinde tak for jeres svar! har ikke haft mulighed for at komme på nettet nu, derfor det sene tilbage svar!

Funke
    Uha - ja det er en meget omfattende operation.
    Stakkels veninde, men heldigvis er lægerne super dygtige, men heldigt at hun går til en god genoptræning, jeg håber hun kommer sig!
    Tak for dit lange indlæg!

Emile Maria
    Man bliver både bange og forskrækket når en nær i ens aller tætteste omkreds, bliver udsat for sådan noget. Jeg håber din mor kommer igennem det hele, på aller bedste måde! Og ja, jeg er meget bange. Men indtil videre kan jeg ikke forstå det, da jeg synes det er sådan en urelistisk tanke, så jeg griner bare af hele situationen..

Anette H
    Tusinde tak!!

Caroline H,
    Det er jeg rigtig ked af at høre. Kondolere. Be strong! knus

Cecilie T
    Tusinde tak skal du have!! knus

Kaja,
    Tak Kaja!! det er jeg glad for at høre, skal nok huske det! knus

Vic&Jane,
    Mange tak, jeg tager det med mig!

• #14   17. feb 2014 Det var så lidt smiley det var faktisk for flere år siden, hun blev opereret, så hun er "fuldt kørende" nu, men det har desværre spredt sig, så hun skal måske opereres igen - det er dog ikke en så omfattende operation. Men tak for det! og lægerne er, som du siger, super dygtige, så man er sikker på, at man er i gode hænder. Har du snakket med lægerne i dag? smiley

• #15   17. feb 2014 Hold da op, hvor er hun uheldig! du må ønske hende mange gange held og lykke! ..fra en hun ikke kender smiley
    Jeg er i de bedste hænder! og derfor vælger lægerne også at tage min situation på det ugentlige konference møde, med de bedste hjerne kirurger! så jeg får planen afvide onsdag aften. Indtil da må jeg vente igen smiley

• #16   17. feb 2014 ååh hvis man dog kunne trylle smiley jeg ønsker dig alt held og lykke min ven! Jeg aner ikke noget om det selv desværre og heldigvis for det da jeg har angst for at få farlige sygdomme (tror jeg nu vi alle mennesker er?) men et luftkram til dig *Kram* smiley

• #17   17. feb 2014 Hehe, det er fuldkommen ligemeget, en kærlig tanke er dejlig uanset hvad! smiley
    Okay, jamen det var jo gode nyheder, hvis man kan sige det sådan. Men jeg kunne forestille mig det er lidt rarere at man har en konkret plan at vente på. Alt held og lykke, og hvis du får lyst til at skrive, kan du jo bare skrive, når du bliver opdateret på planen smiley

• #18   17. feb 2014 Uf, det er noget af en omgang du har været gennem, men er utrolig glad for du endelig fandt svar på hvad der forgik i din krop smiley

Jeg fandt selv en mærkelig hævelse på min hals i starten af 2013, som førte til en masse lægebesøg, de fandt så ud af det var en cyste. Jeg fik så kort tid efter en operation, og fik fjernet cysten, men så gik det ned af bakke. Lægerne fortalte at cysten var kommet på grund af kræft i min skjoldbrugskirtel, så jeg røg endnu engang under kniven og fik fjernet min skjoldbrugskirtel, fik efterfølgende 2 strålebehandlinger for at få fjernet de sidste kræftsæller i min krop, den sidste fik jeg i for ca. 4 uger siden, og er stadig i behandling, og håber virkelig på dette var den sidste behandling, men er virkelig glad for hele forløbet er gået så stærk smiley

• #19   18. feb 2014 Stal Limira,

Tusinde tak!! det varmer rigtig meget! ja, vi går vel alle og er lidt bange for farligere sygdomme. Men et tak sendes herfra hospitals sengen!

Funke,
    Lige præcis! det hjælper altid. Jeg kender heller ikke jer, men det hjælper med opbakning og opmuntrende ord!

Lorenzo,

Det er så rart at vide, hvad der er galt. Jeg troede jeg var gal til sidst, og bare gik og bildte mig selv ind at der var noget galt med mig.
    Sikke en omgang! jeg håber virkelig for dig at den næste behandling er den sidste, og går som den skal!! mange gange held og lykke herfra!!

• #20   18. feb 2014 Lige præcis, det er altid dejligt at snakke med rare folk smiley

• #21   18. feb 2014 Yearh, tror virkelig på det har været en stor lettelse for dig at få svar, det må virkelig også ha været ubehageligt at gå rundt i uvished smiley

Mange tak og i lige måde! Ønsker dig også al held og lykke, og håber alt det bedste for dig smiley

• #22   19. feb 2014 Stakkels dig!!
    Tænker dig på, og krydser fingre for at det kommer til at gå godt for dig

• #23   28. feb 2014 Hej alle,

Jeg følte lige for at opdatere jer, eftersom jeg er kommet hjem smiley
    Det blev til 11 dage indlæggelse på Riget, og sidste fredag (en uge siden), blev jeg opereret i hovedet, og cysten blev 'fjernet', rettere sagt, de kunne skrabe indholdet ud, men selve hinden er der stadigvæk. Operationen gik som planlagt, og jeg reagerede normalt på narkosen! nu er jeg kommet hjem, dog med hovedpine og svimmelhed (kan ikke fokusere, lægerne er lidt bekymrede), og jeg har 'lært' at gå igen. Så nu er det bare en dag af gangen, og jeg håber inden for et par uger, at jeg er på benene igen, for søren jeg savner hestene!

Tak for jeres støtte!

Knus Jose

• #24   28. feb 2014 Godt det gik som planlagt! Er det et problem, at selve hinden er der, eller? Super stærkt, du skal nok komme på benene igen smiley

• #25   1. mar 2014 Det er helt fantastisk!! nej ikke som sådan, kun hvis den gendanner sig igen, det er muligt da den jo er organisk. Derfor skal jeg også til en masse kontrol, så der er forhåbenligt styr på det!

Tusinde tak!!! smiley

• #26   1. mar 2014 Men så er der heldigvis styr på det, og det er afklaret hvad det er osv. smiley

• #27   17. okt 2014 Wow. Læste lige det her igennem.. og du skriver - Funke - om det er OK hinden stadig er der i hjernen. Og det var det ikkee. Til første kontrol scanning få jeg afvide at den er gendannet og blevet dobbelt størrelse.. efterfølgene har jeg været igennem en meget stor operation igen på riget, og 4 ugers indlæggelse.. NU er den fjernet. Men puha ! og 20 cm langt ar på hovedet - og på sjælen.. men hey. Tak for din støtte smiley

• #28   18. okt 2014 Nej, wow, det har ikke lydt som et rart forløb smiley Det var da også ærgerligt, at de ikke kunne tage hinden med første gang. Det lyder omfangende, kan forestille mig at det må have noget af en omgang. Men godt at høre at du endelig er ovre det - og at vores kommentarer kunne hjælpe! smiley

Kommentér på:
Syste i hjernen

Annonce