{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spat? Hvordan ses det??
  • #2   21. feb 2014 Dyrlægen burde kunne se det med det samme, som røntgen er foretaget.
    Min hest (Fanny på profilen), har fået konstateret spat i venstre bagben, og man kunne sagtens se det på røntgen billederne. Man kunne ligesom se, at knoglen ligesom var smuldret - eller det var lysere der hvor det var.
    Det er lidt ligesom slidgigt. Man ved ikke om det reelt set er arveligt, men man mistænker det, men! - det kan også komme af slag/spark.

• #3   21. feb 2014 Valhall - præcis. Min hest vralter - sommetider - når hun traver, det ser lidt sjovt ud. Hun skubber ligesom bagbenet tilbage.
    Det er rigtigt øv, at have en hest med spat :-(.

• #4   21. feb 2014 Okay - så kan det godt være:-( Hun skal i hvert fald aflives hvis hun har spat:( Hun er 22 år, og var lige kommet sig over en skade på venstre. Jeg synes ikke en 22 årig hest, skal have smertestillende resten af sit liv:(

• #7   21. feb 2014 min pax har også spat i højre bagben, det blev opdaget da jeg fik undervisning og han små haltede engang i mellem på det, havde dyrelægen ude og lave bøjeprøve og der kunne han overhovedet ikk trave bagefter så kom i røntgen og fik taget nogen prøver.. han skulle stertes meget langsomt op igen efter en lille pause, han går med kilesko og blir kun brugt til skovtur nu, han fungere fint og har snart haft det i mange år

• #8   22. feb 2014 Min gamle pony har også spat, han har fået sko på med nogle såler og så noget til ledene, og man kan slet ikke se at han er en spat hest overhovedet! Han skal bare skridtes 20 varm og af, og så holdes i gang:-) Han har faktisk fået en 8 tal i et program for han trav:-)

• #9   22. feb 2014 En hest behøver ikke komme på smertestillende resten af livet pga spat. Afhængig af hvilke led det drejer sig om, så vokser det tit sammen. Dette vil medføre en mindre bevægelighed i ledet, men ingen smerte.

Et typisk tegn på spat er at hesten slæber tåen mere på bagbenet, så hoven slides her.

• #10   22. feb 2014 Ville heller ikke byde en hest på 22, at gå rundt og halte. Men det skal du jo gøre op med dig selv.
    Min hest på 5, skal aflives - hun har det i en slem grad, altså - hun kan sagtens ride 1-2 gange om måneden, men det er jo ikke noget. Hun er kun fem år, hun skal ikke være bums, de næste 20 år. Dyrlægen sagde så, at jeg kunne da trække et føl på hende, fordi han var ret sikker på at det var opstået pga et vrid/måske spark, men den risiko tør jeg ikke løbe, så derfor bliver hun aflivet. Det er hårdt :-(.

• #11   22. feb 2014 Når hun er stok halt nu, med hævet ben og knapt kan løbe efter en bøjeprøve, så tror jeg ikke på smertestillinende kan undgås med mindre det er aflivning... dyrlægen sagde disse ting som de eneste muligheder, hvilket nok er fordi han kan se hvilket led det er ramt hvis det er spat. Det var hans konklusion ud fra både hævelse og halthed.

• #12   23. feb 2014 Så er der nok kun en ting at gøre smiley øv!

Kommentér på:
Spat? Hvordan ses det??

Annonce