{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.175 visninger | Oprettet:

Er det her fair? {{forumTopicSubject}}

Er det her virkelig fair? Jeg er 13 år og skal måske opereres for tredje gang. Og det skal også lige siges, at det er tre forskellige operationer.

1. gang: Blindtarmsbetændelse
2. gang: Længdeforskel på mine ben
Og måske 3. gang: Skæv ryg (Scoliose)

Min ryg er oppe på 41 grader nu og når den er oppe på 45 grader eller over, skal jeg opereres. Jeg syntes virkelig ikke det er fair. Jeg har så mange problemer. Altså fysisk. Jeg har ingen allergier, men så til gengæld skæv ryg og længdeforskel på mine ben.

Det var bare det. Jeg syntes ikke det fair... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det her fair?
  • #1   6. mar 2014 life sucks and then you die.. og du er ikke død endnu, så livet vil sutte røv,lidt længere endnu smiley

    man er desværre ikke selv herre over hvad man fejler.. jeg er 25, snart 26 og har ikke en uddannelse pga psykisk sygdom, det sys jeg heller ikke er fair.. men har bare accepteret det.. smiley


  • #2   6. mar 2014 Det er vel heller ikke fair at lægerne lader dig få det værre ?
    Men 2 gange syntes jeg ikke er meget for en pige på 13.
    Min venindes datter på 4 er opereret 6 gange allerede, så husk at der altid er nogle der har det sværere end en selv smiley


  • #3   6. mar 2014 Det er bestemt ikke sjovt at have ondt i kroppen i så ung en alder. Man bliver sku bare så frustreret!
    Er selv femten og har indtilvidere påtaget mig: Psykisk syg, betændelse i begge knæ, en enkelt knæoperation, (flækket kraveben og tre brud i ansigtet fra spark af hest), betændelse i højre hofte, en dum sene i venstre hofte, skæv ryg og en skulder der sætter sig fast ind i mellem smiley


  • #4   6. mar 2014 tja, det er ikke fair nej, men der er ikke meget der er fair. jeg har haft skade på skade de seneste 10 år, og op til flere operation, blandt andet begge knæskaller, sprægte trommehinder, brækket fod, ryg m.m lige p.t er jeg under udredning for ledegigt..
    men når folk spørger betragter jeg mig selv værenede sund og rask. så det hele handler om indstilling smiley

    p.t afventer jeg operation af tre fingre.

    men livet et ikke fair.


  • #5   6. mar 2014 Tjah du er ikke den eneste der har et uretfærdigt liv. Jeg har to kroniske sygdomme, kronisk hovedpine, dårlig ryg og meget dårlig psyke smiley

  • #6   6. mar 2014 Missen: Tjaa... Syntes bare det er skide træls. smiley Men ja... Man må jo bare leve med det og håbe man får det bedre... Mere kan man vel ikke gøre... smiley
    *~*TeamBastian*~*: Men er det ikke det samme problem? Ellerr? Men det skal jeg jo heller ikke blande mig i. smiley Og ja. Det er så rigtig nok. Men det er ikke fair, at mennesker (og dyr for den sags skyld) skal have det svært, osv. Men som sagt, ja... d;


  • #7   6. mar 2014 Nej det er det ikke

  • #8   6. mar 2014 Men i skal også have held og lykke i fremtiden. c:

  • #9   6. mar 2014 Livet er i det hele taget ikke fair, så tag det ikke så tungt. Nyd det imens du kan, for en dag kan du ikke nyde det mere og så vil du fortryde at du ikke nød det, da du kunne.
    Jeg har selv både fysiske og psykiske problemer og jeg synes heller ikke det er fair at jeg skal gå igennem så meget - men sådan er livet jo desværre.

    Har to kileformede ryghvirvler, seneskedehindebetændelse i mine ankler, skæve ben fra knæet og ned, knuder i skinnebenet og nakken - og ikke just det, har jeg ADHD, en depression, angst, er selvskader og skal begynde til udredning om jeg har mere end ''bare'' det.

    Men i hvert fald ønskes du god bedring med din ryg og i fremtiden smiley


  • #10   6. mar 2014 Du har sgu nok ret. smiley Og du skal også have god bedring og held og lykke i femtiden! smiley

  • #11   6. mar 2014 Kan godt forstå dig.
    -Hvorfor lige mig?
    Har jeg så ofte også stillet mig selv.

    Jeg er også 13.
    Jeg har kæmpet med en hjerne skade i 15 måneder nu. Jeg fik først at vide ved lægen at jeg ikk en dyt havde hjernerystelse. Jeg forsøgte i skole, fik tilbage fald og lå et halvt år i sengen igen. Først der ville hospitalet og alt det det lytte. Jeg fik en scanning og fik konstateret blødninger i hjernen, en hel del af hjernen var ude af funktion osv.
    Jeg er nu mange dage om ugen til hjerne genoptræninger og tjek osv.
    Der kan stadig gå år før jeg bliver normalt velfungerende igen.

    Det er noget pis, og jeg savner mer end noget Andet en normal hverdag smiley
    Skriv gerne


  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #12   6. mar 2014 Alle har deres egne ting at slås med. smiley

  • #13   6. mar 2014 Jesseas: Det lyder godt nok nederen. Håber du får snart du får det bedre!
    CSF: Ja, det er rigtigt. smiley


  • #14   6. mar 2014 Livet er aldrig fair og vil aldrig blive det. Men det gælder om, at nyde det man har, så længe man har det smiley Jeg arbejde på plejehjem som afløser, jeg har virkelig set hvordan livet kan vende fra velfungerende til slatten grøntsag i en kørestol.
    En pige på 9 år blev bidt af en flåt med Borrelia, hun blev derefter meget syg, fik så en hjernehindebetændelse og blev lam i hele højre side, igen 9 år gammel. Hun er i dag 12 år og har kæmpet sig op igen, hun kan nu gå igen samt bruge hele sin krop, dog er hun stadig meget dårlig balancemissægt og kordinæringsmæssigt med hendes krop.
    Men lige meget hvad er der altid nogle der har det værre end en selv, det betyder ikke at man ikke må være ked af det, selvfølgelig må man det i lige så lang tid man har lyst! Men jeg har i hvert fald lært, at man alligevel skal være glad for det man nu engang stadig kan smiley


  • #15   6. mar 2014 Det er bestemt ikke fair du skal slås med en skæv ryg, men hvad er alternativet til operationerne?


  • #16   6. mar 2014 Jamen jeg kunne ikke være mere enig med Tine smiley det er så vigtigt at huske på, at man trods alt ikke står i den værste situation - det betyder ikke, at man ikke må klage, bare fordi der findes andre, der har det værre, men blot at man skal huske på, at man altid har noget at være glad for. Prøv at fokuser på noget, du glæder dig til. Der er så evigt meget i livet, som ikke er fair. Jeg blev selv født 3½ måned for tidligt, hvilket blandt andet har resulteret i, at jeg er blind på det ene øje. Det er så træls, når folk indimellem tror jeg ignorerer dem, når jeg bare ikke kan se dem på min venstre side, eller når folk kigger over skulderen for at se hvem jeg taler til, fordi de ikke tror jeg taler til dem, fordi mit ene øje ikke fokuserer 100% lige. Det hindrer mig faktisk i flere ting, som jeg selvfølgelig er rasende over er sket for mig. Min lillesøster var også alvorligt syg da jeg var mindre, og der er bare så mange ting, som jeg synes er helt urimelige at have været udsat for som familie, men livet er bare ikke fair. Det handler om at se på de ting, man godt kan, og på de positive sider, selvom det kan være meget svært smiley

  • #17   6. mar 2014 Det er rigtig rigtig ærgerligt når man som barn eller ung skal opleve langvarige sygeforløb med operationer. Heldigvis bliver der taget stort hensyn til sådanne aldre og ventetider til operationer og andet voksne tit kan sidde fast i, bliver de skånet for.

    Selv har jeg været igennem 5 store øjenoperationer og massere af efterfølgende laser i mit venstre øje. De kunne ikke redde det og jeg er i dag stort set blind. Jeg har et bånd rundt om som gør det følger med det andet og både plastik og silikone i. Det ligner bestemt ikke det andet øje (se evt mit album af mig selv) og jeg HADER det og synes det ødelægger mit ansigt. De operationer fik jeg også lavet som ung teenager. Jeg følte også som dig, at livet bestemt var uretfærdigt.
    Derudover har jeg en skrue i anklen og en plade i foden til at støtte en overskåret stortå.

    Ønsker dig alt held og lykke fremover. Livet har sine prøvelser og der er ikke andet for at tage tyren ved hornene og gennemleve det smiley


  • #18   6. mar 2014 Alle slås mede deres ting, held og lykke med operationen. Min veninde blev også opereret for 55 grader skæv ryg ^.^

  • #19   6. mar 2014 Nej, men det er livet generelt ikke, desværre.. smiley

  • #22   6. mar 2014 Emilie, jeg har lige kigget dit album og synes bare overhovedet ikke det er noget man ligger mærke til, men sådan er det jo tit, at der er noget man slet ikke ligger mærke til hos andre, men derimod kun hos sig selv smiley jeg synes også det ødelægger hele mit ansigt når jeg ikke kan kigge lige ind i et kamera og når mit ene øje "flyder ud" - lægen ville ikke rigtig snakke om at lave et lille indgreb så det måske fulgte mit højre øje mere, fordi det ifølge ham jo bare er en lille bitte ting som man slet ikke ligger mærke til. Det er det så bare ifølge mig, når jeg har oplevet op til flere gange at folk bare stirrer dumt på mig, fordi jeg ikke kan kigge lige ind i deres øjne smiley

  • #23   6. mar 2014 Emilie, nej jeg vil altså også sige at jeg ikke ser det, men okay jeg så heller ikke min venindes blå øje den anden dag smiley
    Men jeg kunne forestille mig, at det er ret svært at se bort fra når det er en selv der går rundt med det, altså jeg er ved at gå til bare jeg har en bette bums smiley


  • #24   6. mar 2014 Træls ts.... Det har måske ikke så meget med dit problem at gøre, men én fra min venindes klasse, han er vist også 13, han er opereret 40 gange.....:(
    Livet er nogle gange urimeligt..... smiley


  • #25   6. mar 2014 Hvis vi skal liste sygdomme op, så nej så syntes jeg bestemt heller ikke mit liv er fair smiley

    But thats life. Held og lykke TS smiley


  • #27   6. mar 2014 Ja Lou, det er en del..... Ved at hele klassen kom og besøgte ham dagen før operation nr. 40....

  • #28   6. mar 2014 Well, der er altid nogen, der har det værre smiley - Men det synes jeg personligt ikke får en til at føle sig bedre ^^ Tværtimod... smiley

    Held og lykke med operationen!


  • #29   7. mar 2014 Tak, tak alle sammen. Men det er kun MÅSKE jeg skal opereres. Hvis jeg ikke når at vokse mere, så bliver min ryg nok heller ikke mere skæv. Men jeg er rimelig sikker på, at jeg skal opereres igen.
    Og Sandra D: Den første gang havde jeg jo blindtarmsbetændelse. Og 2. er fordi jeg har længdeforskel på mine ben og min ryg falder til mit korte ben. Derfor skulle jeg have stoppet væksten på min lange ben, så jeg måske kunne få OK-lige ben. smiley Og hvis jeg skal opereres i min ryg, og hvis den er kommet over 45 grader, bliver den kun skævere end den allerede er. (Sådan forstod jeg det, da jeg fik det forklaret af den læge, der har fulgt mig med ryggen på Hillerød-hospital). smiley


Kommentér på:
Er det her fair?

Annonce