{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
870 visninger | Oprettet:

udelukket fra konsum? {{forumTopicSubject}}

Hej HG'er. Nu er jeg lidt dum på sådan noget her så vil lige hører jer. Hvad betyder det at hesten er udelukket fra konsum? Og hvad er forskellen på at være inde i konsum eller uden for konsum? Hvad er konsum i det hele taget? smiley

På forhånd tak for svar smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  udelukket fra konsum?
  • #1   20. mar 2014 Når en hest er udelukket fra konsum, må den ikke slagtes smiley

• #3   20. mar 2014 Når hesten er udelukket fra konsum må den ikke spises, ergo ikke slagtes. De fleste rideskoler kræver at alle opstaldede heste er udelukket fra konsum, da der ellers skal føres nøje regnskab med alt de spiser, og alle former for medicinering de får. :-))

• #5   20. mar 2014 Konsum er de produkter vi må spise.
    Så hvis hesten er udelukket fra konsum, så må den ikke slagtes, heller ikke for at give den til fx. en zoo.

Jeg ved godt at mange får deres heste taget ud af konsum, men jeg gør det ikke, for jeg vil gerne donere mine til zoo hvis det en dag skulle blive nødvendigt at aflive dem.

FYI (for your information) Bøgegårdens Liva det er ikke rideskolens ansvar, men ejerens. det er bla også derfor at alle heste skal have pas, da dyrlægerne skal indberette hver gang de har behandlet en hest med noget medicin, på den måde er alle registringerne samlet ved landscenteret.

• #6   20. mar 2014 Aahhh... Okay tak, så er jeg med smiley
    Jeg her nemlig set mange rideskoleopstalsnings annoncer, hvor (som bøgegårdens liva også nævner) man kun må opstalde heste der er udenfor konsum. Men hvorfor er det? Det må da udelukkende være ejerens ansvar? smiley

Mette S: det er også en god gerning, men hvordan foregår det så? Opsumere dyrlægen på hvad hestene har fået at spise osv? smiley

• #7   20. mar 2014 Det har noget at gøre med medicinering. Der er en masse regler, kan ikke helt huske dem, måske andre kan.

• #8   21. mar 2014 Nej det har ikke noget at gøre med hvad de får og spise. men hvad medicin de har fået, og medicineringen skal dyrlægen indberette til landscenteret.
    Det er i hvert fald det som min dyrlæge har fortalt mig.

• #9   21. mar 2014 Ja og så er der forskel på om man står hjemme hos sig selv, eller ude.

• #10   26. mar 2014 Okay, tak for svar smiley

• #11   26. mar 2014 Hvis ikke de er udelukket fra konsum, skal der på stedet være en liste hvorpå det fremgår hvad den enkelte hest har fået af medicin.

Dato, produkt, mængde, hestens id mm...

Er den udelukket, må man også selv gi rigtig meget medicin, ellers skal en dyrlæge ud hver gang, med mindre du har haft et medicin håndterings kursus.

Kommentér på:
udelukket fra konsum?

Annonce