{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.689 visninger | Oprettet:

Hundegodbidder til kat? {{forumTopicSubject}}

Håber ikke I synes det er et dumt spørgsmål, det kan godt være jeg er uvidende på det punkt, men kan man egentlig ikke godt bruge hundegodbidder til kat også? Jeg tænker de spiser da nogenlunde det samme. Er der noget i hundens godbidder, som katten ikke må få?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundegodbidder til kat?
  • #1   29. mar 2014 En enkelt godbid eller to(, tre, fire, fem) gør ikke så meget og specielt ikke hvis det er dem der næsten udelukkende består af kød. Men hvis du giver for mange kan katten komme til at spise mindre af sit alm foder og så risikerer du at katten kommer i underskud af nogle vigtige næringsstoffer (som hunden selv producerer, men som katten skal have tilført via kosten)

Deres maver er faktisk ikke helt så ens igen. Umiddelbart vil jeg sige, at det er ligesom at sammenligne en ko og en hest. En hund er "fakultativ carnivor"(kan være kødæder, men kan også lade være) mens katten er "strikt carnivor" (ren kødæder). Dette er ift hvordan tarmsystemet er bygget, hvilke enzymer de producerer, hvor hurtig tarmpassagen er osv

• #2   29. mar 2014 Okay, mange tak for svar smiley

• #4   29. mar 2014 Katte må godt spise hundemad , det er hunde som ikke må få særlig meget katte mad da der er højere protein i. Vores hunde får dog kattyegodviddwr, og vores katte of hunde mad står altid fremme så kattene æder også hundemad ind i mellem smiley

• #5   30. mar 2014 Ehm, Jasmin, der er ikke noget problem i at hunden spiser de ekstra proteiner.. Det smager bare bedre og hunden risikerer måske at spise for meget. Hvorfor skulle protein være et problem for hunden ?

Nogen gange skal hunden måske lige vænnes til proteinet (går fra hypoallergi-kost med meget lidt protein til BARF kost kan være en hård omvæltning for leveren/maven, tænk veganer bliver pludselig "alm kødædende dansker).
    Som sådan er protein ikke et problem, udover at visse varmebehandlede proteiner (alle, også dem i hundemaden) ser ud til at give hunde allergi, derfor behandler man protein på en meget speciel måde i hypoallergi foder.

• #6   30. mar 2014 Hunde må ikke få katte foder, derfor er det så vigtig at det står oppe på f.eks. et bord, så hunden ikke kan få fat i det. De må ikke få alle de proteiner der er i katte foderet.
    Vores katte får indimellem nogle hunde godbidder hvis vi ikke har flere katte godbidder hjemme. Og de lever altså fint endnu smiley

• #7   31. mar 2014 For meget protein er farligt for hunde....

Kommentér på:
Hundegodbidder til kat?

Annonce