{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mundtlig eksamen!!!
  • #2   7. apr 2014 Syntes bare det er svært når man går rundt og kigger på bøger, for man ved jo ikke om det er en novelle man vælger, eller man er helt forkert på den?!

• #3   7. apr 2014 betyder det du ikke helt ved hvad en novelle er? smiley

• #5   7. apr 2014 Noveller du kan have om? Du får vel forhåbentligt udleveret en bestemt novelle som du skal analysere og som du så kan lave referencer til de noveller (eller andre tekster, film ovs) som i allerede har læst i forvejen?

• #6   7. apr 2014 Måske de i klassen har valgt den måde hvor de har 10 dage og selv skal vælge en smiley

• #7   7. apr 2014 Nu skal jeg selv til eksamen snart, og undre mig da noget over at du allerede har trukket?

Og HELE klassen skal have den samme prøve form, vi har valgt prøveform B (mener jeg) og det betyder at vi trækker et fordybelsesområde og har en måned til forbedrede os...

Og du har vel siddet med din lærer og sammen fundet ud af hvad i skal have om? Det er jo ikke frit slag fra tasken du har, i har jo valgt nogle tekster, spørg din lærer om jeres pensum.

• #8   7. apr 2014 Vi har også prøveform b.
    Vi skal selv finde en tekst, og fortælle ud fra, og skal perspektivere til de tekster vi har haft i undervisningen, men vi må ikke fremlægge dem til eksamen, kun perspektivere til dem.
    Jeg ved godt hvaf en novelle er, men når man fx er på biblioteket og skal finde en bog - novelle, hvordan ved man så at bogen er en novelle og ikke fx en roman.

• #9   7. apr 2014 Hosekræmmeren af Steen Steensen Blicher. den kan du perspektivere til mange ting, da netop kærlighed (og ulykkelig kærlighed) jo er et hovedtema i mange historier smiley

• #10   7. apr 2014 en novelle vil oftest kun komme i bogform, hvis det er en novellesamling smiley Så du ved det, hvis der er mange mindre historier i bogen.

Hvad syntes du er spændende, hvad er din stærke side i analyser?

• #11   7. apr 2014 Det kommer jo også lidt an på, hvilke noveller i har læst på klassen i løbet af året, da den novelle, du vælger til eksamen, helst skal kunne perspektiveres til disse, enten i form af temaer eller den litterære periode.
    Men hvis I f.eks. har haft om Det Moderne Gennembrud (det havde jeg i hvert fald om i niende), så er "Nådsensbrød" eller "Ørneflugt" begge af Henrik Pontoppidan rigtig gode.
    Skal det være lidt mere moderne tekster vil jeg foreslå, at du kigger på nogle af Naja Marie Aidts noveller. Hun har skrevet rigtig mange, og der er meget at sige om dem. Og så er mit indtryk også, at mange dansklærere rigtig godt kan lide hende smiley

Kommentér på:
Mundtlig eksamen!!!

Annonce