{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.195 visninger | Oprettet:

Hvad har jeg gjort galt? Tattoo. {{forumTopicSubject}}

Det er nu to uger og fire dage siden at jeg fik min første tattoo og tror den er helet fint, men har ikke nogle venner eller veninder med tattoo’s med skygger og har derfor ikke rigtig nogle at spørge om råds!

Jeg synes at den har tabt utroligt meget farve desværre smiley (Aner ikke om det er rigtigt, men synes bare den er meget lys). Den er ikke grim og det er heller ikke fordi farven er blevet tværet ud, men synes bare tattooen er blevet meget lys, især skyggerne jeg har fået lavet.

Jeg har ingen idé om hvad jeg har gjort forkert, men håber at der måske er nogle dejlige mennesker, der ved lidt mere om tattoos end mig, der måske kan hjælpe!

Før jeg fik min tattoo, havde jeg sat mig ind i heldbredningsprocessen og plejen, men er bekymret for om jeg har gjordt det for godt smiley

Vidste man skulle vaske og smøre den, men hvad mener de egentligt med at “vaske” tattoeoen? Skal man bruge lang tid på at smøre sæben forsigtigt rundt og virkelig blødgøre huden, for derefter at skulle den godt af med vand? Eller mener de bare en hurtig brush med sæbe og så bare lidt vand? Jeg gjorde det første.

Jeg har vasket den tre gange om dagen, med parfumeri sæbe og derefter bare ladet vandet skylle sæben væk, og prøve at undgå at vandstrålerne ramte direkte på tattooen. Mht. salven, siger de bare “Tattoen må ikke være tør”. Men hvornår er den tør? Er det når den er knastør, eller bare ved at blive tør? Jeg var ikke sikker så, i den første uge smurte jeg den hver 90. minut og i den anden uge prøvede jeg at holde det til hver 2. time, men der kom et enkelte par svipsere, især med tre terminsprøver, en hest og et job at passe.

Jeg synes heller ikke at min tattoo lavede en så tydelig skorpe? Men det er måske slet ikke meningen. Den var meget tynd, kunne ikke sådan lige ses og forsvandt meget hurtigt igen. På intet tidspunkt har det kløet, hvilket jeg også synes er mærkeligt, siden så mange siger at det klør forfærdeligt!

I må meget undskylde den lange roman, men ja. er bare bekymret, da denne tattoo betyder utroligt meget for mig.

Har vedlagt et par billeder her: http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/off_topic/436116-tattoo?status=1 , men ved ikke om man kan se noget.

Det skal måske også siges at den er blevet dejlig blød og går fint i et med huden smiley

Tusind tak på forhånd!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad har jeg gjort galt? Tattoo.
  • #1   17. apr 2014 Du behøver slet ikke vaske den så meget.. 2 gange om dagen, hvor du masserer lige så stille men ikke særlig meget, og så skyller det af med vand.. smiley og så selvfølgelig smøre den ind i salve..

Men at den falmer i farven når den heler er ganske normalt, det gjorde mine også smiley Men hvor meget der er, ved jeg jo ikke.. Men den falmer meget, i forhold til når den er helt ny :)..

• #2   17. apr 2014 Forresten - så det samme til skyggerne - de falmer også smiley Nogle menneskers hud tager bare bedre imod farve/skygge end andre.. Hvis du er meget træt af det, kan du jo få tegnet skyggerne op igen.. smiley

• #3   17. apr 2014 Jeg synes den heler præcis som den skal. smiley

Du må btw ikke vaske direkte med sæbe på den, men kun når sæben ligesom glider af, når du er i bad. Den må aldrig blive knastør. smiley Hvis ikke din tattoo har lavet en skorpe, er det fordi du heler som du skal. Men det med sæben, er der selvfølgelig ike så meget at gøre ved.

Mht skyggerne synes jeg det er ligesom det er - du skal jo også have den tegnet op igen om ca en mdr og så kan I rette skygger til.

• #4   17. apr 2014 hvis jeg var dig ville jeg tage en snak med tatovøren de plejer gerne at sige de skal farves op igen efter et stykke tid i dit tilfælde ville jeg dog forlange de gjorde det gratis den er falmet rigtigt meget i forhold til hvordan den så ud

• #5   17. apr 2014 Da jeg fik min, var genoptegning med i prisen - det synes jeg ligesom hører sig til.

• #6   17. apr 2014 Ved ikke lige hvad der er gået galt men kan se hvad du mener med den er blevet lys smiley

Jeg har selv for 8 dage siden fået lavet 3 nye og tegnet en op igen og må sige at jeg kun gav konstant creme de første par dage og har ellers kun givet cremen når de er blevet lidt tørre at se på smiley

Fik en på skulderen som er med skygger: http://hest.webgallerier.dk/album/1837/628/471/9183810-mine-tattoos

Resten kan ses her: http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/off_topic/420371-mine_tattoos

Min på fingeren og skulderen lavede heller ikke stor skorpe men hjertet gjorde så tror det er forskelligt smiley

• #7   17. apr 2014 Sofie: Jeg fik bare at vide af min tattovør at den skulle vaskes tre gange, så det gjorde jeg. Men hvis man kan nøjes med to vil jeg da gøre det fremover, det er noget nemmere når den sidder på ryggen smiley Tak smiley

Sasha: Ok tak det vidste jeg ikke, at sæben skulle glide af imens man vasker, det vil jeg huske! Vidste heller ikke at skygger som regel skal tegnes op så hurtigt, så derfor at jeg panikkede lidt haha.

Zap: Det er gratis genfavning, så længe det bliver lavet inde or et år smiley

Troede kun at den falmede så meget fordi jeg gjorde noget helt galt, men det lyder som om at det ikke er tilfældet. Tusind tak for jeres svar, nu er jeg lidt mere rolig smiley

• #8   17. apr 2014 Sæbe ødelægger sårets naturlige helingsproces ved at fjerne de gode nyopbyggede celler, så jeg skyllede min med vand, når jeg ikke var i bad, under hanen og vaskede mig normalt ind i sæbe, når jeg var i bad og lod sæben glide henover, ikke noget med at skrubbe, igen, det ødelægger de nye cellevægge. smiley

Min er helet perfekt, ingen "hævninger" eller lignende, men nu arbejder jeg også meget med sår til daglig, så jeg var MEGET obs på min tattoo.

• #9   17. apr 2014 Jeg tager super dårligt imod sort, så mine skygge tats taber sindssygt meget farve.. Derfor skal jeg altid have lag nr 2, når den er helet og så bliver den pæn..

Jeg bruger aldrig nogen form for sæbe i helings processen, heller ikke parfumefri og den skal slet ikke vaskes så meget.. Den bliver vasket når jeg går i bad og når jeg har haft film på den (Hvilket jeg sover med de første 3 dage, så der ikke sætter sig fnuller i den). Du må IKKE gnide eller skrubbe, men forsigtigt køre din hånd henover for at fjerne det meste snask og andre sjove ting. Den skal smøres ret ofte, den må ikke være det mindste tør og så skal den have ro.. Ikke noget med at pille eller klø i den og tro mig, den VIL klø..

Har aldrig haft problemer med mine tusser og min skyggetus på armen er bare blevet så fin.. Ingen skorpe eller noget som helst..

• #10   17. apr 2014 Jeg ville slet ikke vaske den så meget og heller ikke gnubbe sæbe ind i den. Du skal bare gå i bad normalt ikke andet. Og creamene smøre man på sådan at den ikke bliver sådan tør skobe agtig. Men stadig er lidt blød i det. Og nogle tager bedre imod farve end andre.

• #11   17. apr 2014 Min fik salve på når den blev tør, jeg fik af vide at jeg ikke måtte tage skårpen af for så kunne det ske at farven blev hevet med af, så alt skulle bare falde af af sig selv, sådan rigtigt vakse den har jeg ikke gjort, andet end når jeg var i bad.

Optegning var med i prisen og efter det fik jeg ikke rigtig noget skorpe, og intet er falmet siden smiley

• #12   17. apr 2014 Melanie: Min har ikke kløet på et eneste tidspunkt smiley

Alt hvad jeg har gjort, er ting jeg har fået af vide af tatovøren at jeg skulle gøre, derfor er den vaskes så meget og med sæbe. Har prøvet at sørge for at den aldrig har været tør og det er gået rimelig godt.

• #13   17. apr 2014 Der er rigeligt tid til massere af kløen :b

• #14   17. apr 2014 Melanie: Virkelig? smiley Troede kun der var kløen når der kom skorpe?

• #15   17. apr 2014 Ork nej, heling klør smiley Måske nogle mere end andre.. Min klør.. Alle sår på mig klør helt vildt når de heler smiley

Jeg klapper på mine når de klør :b

• #16   17. apr 2014 Du må kun duppe-vaske den med rent vand, og så skal du smøre den med panthenol salve og må aldrig blive tør.

Jeg synes du skal tage forbi tatovøren og høre om den skal tegnes op igen..

Kommentér på:
Hvad har jeg gjort galt? Tattoo.

Annonce