{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
588 visninger | Oprettet:

Gud hvor jeg savner hestene! {{forumTopicSubject}}

Hele min facebook væg bliver FYLDT med billeder og videoer af mine veninder og deres heste og GUD hvor jeg dog savner at ride..

Engang imellem har jeg bare lyst til at droppe alt i mit liv, bare for at kunne ride 1 gang til.
Jeg har min smukke og vidunderlige pony Thiano, som lige nu bare går mere eller mindre og som jeg engang imellem (når jeg har tid) rider jagt på, men må indrømme at jeg savner stævnerne. Savner adrenalinet ved en military bane og vinden i tøjet. Savner at have et stort dyr under mig som jeg skal arbejde med og som jeg skal stole 100% på hele tiden,.

Ville give ALT for at kunne låne en hest til stævne og ride bare en gang mere...
Men sådan er det. smiley

Andre der har det som mig og har måtte lægge deres "hesteverden" på hylden i noget tid for deres karriere? smiley
Og hvordan håndtere du/i det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gud hvor jeg savner hestene!
  • #1   5. maj 2014 Jeg har lagt det til side.. Og jeg savner det sådan! Min part blev aflivet, jeg flyttede hjemmefra til en helt ny by.. Jeg kender ikke rigtig nogen med heste her i denne by, jeg vil ikke starte på rideskole, part har jeg egentlig heller ikke rigtig lyst til - det vil aldrig blive det samme som med Valle, hverken med ejeren eller hesten..

  • #3   5. maj 2014 Jeg har lige nu valgt at tage en uddannelse i Århus som salgs assistentelev og der er en times kørsel HVER dag frem og tilbage.. smiley altså en time til og en time hjem.

    - Og har bestemt mig for at studere tættere på hjem når jeg er færdig og så håber jeg INDERLIGT der bliver råd og tid til en hest igen!!!


  • #4   5. maj 2014 Lou - nogen gange har man bare ikke helt et valg.. Godt nok var Valle en part, men jeg havde ham fuldt ud som min egen. Jeg lærte ham så meget, han lærte mig så meget.. Da han blev aflivet, gav ridningen faktisk ikke så meget mening mere.. Det samme nu.. Jeg vil så gerne igang igen - men jeg finder aldrig en Valle.. Jeg har ikke lyst til part igen. Jeg har råd til opstaldning, og vil kunne finde pengene til egen hest i udbetaling - men dyrlægeregninger vil jeg ikke have råd til. Og den risiko vil jeg bestemt ikke tage..

  • #5   5. maj 2014 Hvis du er hestepige helt ind i sjælen, så kommer du tilbage til hesteverdenen igen. smiley Jeg har været væk i mange år pga uddannelse og et liv med udlandsophold, m.m. Men jeg har hele tiden savnet hestene - og den dag, jeg fik mit liv i faste rammer, købte jeg mig en hest igen. Det føltes som at komme hjem.....<3

  • #6   5. maj 2014 Jeg savner det ABNORMT!! Selv de sure stunder.. Selv de stunder hvor jeg havde ondt helt ind til knoglerne pga. træning og de stunder hvor jeg måtte bide i jorden fordi det ikke gik helt som planlagt!
    Håber jeg kommer tilbage smiley


  • #7   5. maj 2014 Heidi C - samme her.. Savner selv at muge ud.. o.O

  • #8   5. maj 2014 Jeg er en af de få der lagde uddannelsen på hylden i stedet. Det var egentlig ikke noget jeg interesserede mig for, og jeg havde det dårligt på stedet. Utroligt, at der stadig kan få lov at være så dårligt indeklima i lokaler man skal tilbringe 8 timer om dagen i. Derudover gik jeg ned med stress, og eftersom hesten var mit eneste pusterum, var jeg halvvejs igennem 2.g nødt til at droppe ud, efter så voldsomt stresstilfælde, at jeg tabte håret og blev fysisk syg nærmest hele tiden.

    Men jeg tænker da ofte på, når jeg skal igang igen. Min hest ville så enten få lov at gå på en fold, ellers ville hun blive aflivet. Jeg tør ikke løbe an på at sælge hende, da hun har tætsiddende torntappe, og hun så ville risikere at skulle aflives pga kroniske rygsmerter indenfor et halvt år alligevel. Men øv, hvor jeg føler med alle, der er nødt til at lægge noget de elsker på hylden, fordi man er nødt til at få en uddannelse. Sikke noget mød. smiley


  • #9   5. maj 2014 Bøgegårdens Liva - Er ked af at høre dit tilfælde var så ekstremt.
    Har selv lige fået konstateret moderat-svær depression inden jeg endte på sygemelding for en operation jeg skulle igennem så jeg ved hvordan det er.
    Arbejdet for mig er egentlig ikke fordi det siger mig helt vildt meget, men jeg ved jeg kan bruge det senere hen. Min chef er en hård negl og der er nu snak om jeg skal flyttes til en anden butik.
    Har 4 uger sygemelding endnu, så må vi se hvordan det er når jeg kommer tilbage.
    Men det med hesten som et pusterum kender jeg! Jeg cyklede altid ud til hesten før i tiden hvis jeg var ked af det eller stresset. Og selvom der har været sure stunder med hesten savner jeg dem virkelig!!
    Så håber der kommer mere tid så jeg kan komme lidt igang igen smiley


  • #10   5. maj 2014 Jeg savner det også, og jeg har endda ikke været væk fra det ret længe. Kun i ca 6-7 uger. Jeg er nemlig blevet opereret i knæet, så jeg må ikke ride før om lang tid. Og for fanden hvor jeg savner det. Jeg kan især mærke hvor meget det påvirker mit humør, at jeg ikke længere har det faste holdepunkt.

  • #11   5. maj 2014 Jeg har ikke redet fast i snart 1 år og jeg er ved at sprænges af længsel!!

  • #12   6. maj 2014 Det er jo bevist, at heste er fantastisk terapi for stressede og deprimerede og for andre med svære diagnoser - bla bruger man heste til amerikanske soldater, der er hjemvendt med post traumatisk stress syndrom. Heste giver simpelthen en form for ro, og jeg kan selv mærke det, når jeg kommer i stalden. Hestene giver mig et eller andet, som jeg ikke kan sætte en finger på - men som gør, at man finder den indre harmoni, der ofte sættes over styr i en travl hverdag.....

Kommentér på:
Gud hvor jeg savner hestene!

Annonce