{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.388 visninger | Oprettet:

Rapsmarker {{forumTopicSubject}}

Emne er aldrig nemt - det kan vi vel godt blive enige om.

Jeg har nu set 5.000.000 billeder af folk, som har deres heste med ude i rapsmarker, for at få taget billeder. Jeg har fattet pointen i, at det er så gude smukt - og må erkende mig enig i det.

Men jeg har bare også læst, at rapsplanten skulle være giftig for hesten? Det giver ikke helt mening for mig.. Jeg vil derfor gerne spørge, om rapsplanten ER giftig eller jeg bare har læst noget pjat igen.. smiley

Efter det første spørgsmål, vil jeg så gerne spørge efter: Rider i bare ind i en tilfældig mark og håber på at ejeren af marken ikke lige opdager hestespor? Ikke at jeg nogensinde selv bare ikke finde på at ride i en mark uden at spørge om lov! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rapsmarker
  • #1   8. maj 2014 Kan ikke umiddelbart forestille mig, at raps-planten er giftig for heste?
    Dog uden at vide det med sikkerhed.

Det andet ved jeg ikke, har aldrig selv været ude for det xD

• #2   8. maj 2014 Tror man skal have lov af landmanden, før man bruger marken ..... smiley

Jeg har også læst, at den er giftig for hesten.. Men for det meste plejer heste ikke at spise noget, de ikke kan tåle.. Så man kan godt tage hesten med ind på en rapsmark, selvom den ikke kan tåle raps, fordi den netop ikke har tænkt sig at spise det.
    Men hvorvidt raps egentlig er giftig for dem, det kan jeg ikke svare på.. :o)

• #5   8. maj 2014 Jeg har bare en hest som spiser alt og jeg mener faktisk alt! smiley Så jeg ville lige tjekke op på det inden jeg lige smuttede ud og spurgte om jeg måtte låne en lille del af en landmands mark! smiley

Med hensyn til, mit spørgsmål omkring "om man bare rider ind i en tilfældig mark", så er det mere nysgerrighed. Kunne aldrig selv finde på det, da jeg udemærket ved hvor meget man faktisk ødelægger af afgrøder, når man gør det! smiley

• #6   8. maj 2014 Der er en del der bare rider ind i en tilfældig mark, men man skal altså spørger om lov. Det ender med at gå udover dem som faktisk spørg smiley

• #7   8. maj 2014 Hvordan kan det ødelægge så meget? smiley

• #8   8. maj 2014 Min far er medlem af en jagt hvor der bor nogle ryttere tæt på. Der er nogle af de ryttere der spørg om de må ride på nogle af deres jagt steder hvor man ellers ikke må. Me. Der er også nogle der ikke spørg og det er de blevet så trætte af de ikke giver nogen lov mere. Jeg tænker nemlig at landmændene kan finde på at gøre det samme hvis for mange bare rider ud i marken uden at spørger smiley

• #9   8. maj 2014 Jeg har også læst at det farligt for hesten at spise planten smiley
    Men det tro jeg nu ikke da en af mine aldrig er blevet syge af det men de spiser dem heller ikke smiley

• #12   8. maj 2014 Der kan blive ødelagt meget. Selv i forarger. Husk det ikke er jeres penge det går ud over.

• #13   8. maj 2014 Okay! Tænkte også nok at det var noget i den stil smiley

• #14   8. maj 2014 CLAV- Nu har jeg et spørgsmål til dig som landmand.
    Min hest bor langs en cykelsti der befinder sig langs en kanal.
    Så vidt jeg ved (har taget sprøjtecertifikat) må man jo ikke sprøjte ca 10 meter fra kanalen. Men marken befinder sig tættere end 10 meter på kanalen, og han sprøjter helt ud til sit skæl, som jeg vil mene kun er 3-5 meter fra kanalen.

Hvis min hest ved et uheld løber ind på hans raspmark (han er ung og har nogle gange sine egne ideer når vi rider) men holder sig indenfor de 10 meter fra kanalen, kan han så blive sur på mig? For han gør jo i realiteten noget han ikke må ved at sprøjte op til et vandløb..

• #16   8. maj 2014 Ved ikke noget om om de er giftige, men kunne sagtens forestille mig det.

Jeg ville personlig ikke ride ud i en rapsmark, måske endda heller ikke hvis jeg havde fået lov. Vil jeg meget hellere holde mig til at tage billeder ved siden af den, det er altså også flot. Men spørg nu for pokker om lov når i skal ride på andres marker. Det er landmandens levebrød jo. Nu er min far og min onkel (bor 1km væk) landmænd, og har mange marker, så her behøver jeg ikke spørge om lov, men tager alligevel hensyn til når der er blevet sået smiley

Kommentér på:
Rapsmarker

Annonce