2.760 visninger
|
Oprettet:
Tilmeldt:
8. nov 2006 Følger: 44 Følgere: 52 Heste: 2 Emner: 187 Svar: 739
Salg og Service segmenter {{forumTopicSubject}}
Nogle der kan hjælpe mig med en segmentering til en opgave?
Det er opgave om matas og jeg skal foretage en segmentering af potentielle kunder til en produktgruppe der hedder Helse og sport og så skal jeg forklare hvilke segmenteringskritier jeg har brugt.
Jeg er totalt lost, har ikke rigtig styr på det med segmentering
Jeg skal herefter også finde en målgruppe og der er jeg også totalt lost
ANYBODY?????!!!!!
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 3.212
Altså:
Demografiske: alder, uddannelse, indtjening, familiestatus etc.
Geografiske: Hvor stort et geografisk område henvender virksomheden sig til?
Adfærdsmæssige: Hvilke behov dækker produktet, købsadfærd etc.
Psykografiske: hvilke grupper vil man placere forbrugeren i (evt. mosaic-modellen), f.eks. komfort og hygge, velhaveren og lign.
Du kan også altid lave en købsadfærdsanalyse - hvilke købemotiver ligger der til grund for køb af produktet, hvilke behov dækker produktet etc., så får du hurtigt et nemt overblik over målgruppen og potentielle kunder
nov 2006
Følger: 44 Følgere: 52 Heste: 2 Emner: 187 Svar: 739
Foretag en segmentering af de potentielle kunder til produktgruppen Helse og Sport.
Forklar, hvilke segmenteringskriterier, du har brugt i din segmentering.
Segmentet til Helse og Sport er dem der går op i at være så sund som muligt om det er helsemæssigt, sportsmæssigt eller begge dele. De fleste mennesker i dag går op i både helse og sport, så derfor vil dette segment være ret stort da det er en populær ting.
Jeg har brugt lidt fra de psykografiske kriterier såsom livsstil og personlighed.
Ud fra din segmentering skal du vælge en målgruppe.
Målgruppen er både mænd og kvinder i alderen 16-60 uanset indkomst, uddannelsesniveau og geografi.
Beskriv målgruppen grundigt
Segmentet består af mange potentielle kunder og der vil være gode muligheder for at markedsføre Helse og sport over for segmentet.
Matas har i forvejen en stor kundegruppe i den alders gruppe og det vil så betyde at der ikke skal bruges så mange penge på markedsføring af de nye produkter. Og der vil ikke være så mange konkurrenter i nærheden der kan tilbyde de samme produkter.
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 3.212
Målgruppen er både mænd og kvinder mellem xx-xx år med en kort-mellem lang uddannelse og en indtjening på middel til lidt over middel.
Så du har ALLE punkter nævnt, ellers kan du virkelig blive stegt med så kort en besvarelse.
Du skal også tænke på at i konkurrenter er der både sportsbutikkerne og helsebutikkerne, også selvom de ikke er slået sammen
Og samfundsklasser, folk uden nogen former for uddannelse eller arbejde går ikke særlig tit op i sport og helse - for det er der ikke råd til, eller viden nok til (her menes ikke at folk uden uddannelse er dumme, men at optimere træning, kost og tilskud til at passe i en højere enhed er hjernegymnastik alligevel ...)
jul 2005
Følger: 77 Følgere: 74 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 2.468
den skal du så have delt op i f.eks. køn, alder, uddannelse, geografi...
nov 2006
Følger: 44 Følgere: 52 Heste: 2 Emner: 187 Svar: 739
Salg og Service segmenter