{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.760 visninger | Oprettet:

Salg og Service segmenter {{forumTopicSubject}}

Nogle der kan hjælpe mig med en segmentering til en opgave?
Det er opgave om matas og jeg skal foretage en segmentering af potentielle kunder til en produktgruppe der hedder Helse og sport og så skal jeg forklare hvilke segmenteringskritier jeg har brugt.
Jeg er totalt lost, har ikke rigtig styr på det med segmentering smiley

Jeg skal herefter også finde en målgruppe og der er jeg også totalt lost smiley

ANYBODY?????!!!!! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Salg og Service segmenter
  • #1   19. maj 2014 Når jeg bruger segmenteringskriterier plejer jeg at bruge, demografiske, geografiske, psykografiske og de adfærdsmæssige kriterier smiley .

Altså:

Demografiske: alder, uddannelse, indtjening, familiestatus etc.
    Geografiske: Hvor stort et geografisk område henvender virksomheden sig til?
    Adfærdsmæssige: Hvilke behov dækker produktet, købsadfærd etc.
    Psykografiske: hvilke grupper vil man placere forbrugeren i (evt. mosaic-modellen), f.eks. komfort og hygge, velhaveren og lign.

Du kan også altid lave en købsadfærdsanalyse - hvilke købemotiver ligger der til grund for køb af produktet, hvilke behov dækker produktet etc., så får du hurtigt et nemt overblik over målgruppen og potentielle kunder smiley

• #2   19. maj 2014 Jeg har siddet og skrevet lidt men ved ikke om det kan bruges:)

Foretag en segmentering af de potentielle kunder til produktgruppen Helse og Sport.
    Forklar, hvilke segmenteringskriterier, du har brugt i din segmentering.

Segmentet til Helse og Sport er dem der går op i at være så sund som muligt om det er helsemæssigt, sportsmæssigt eller begge dele. De fleste mennesker i dag går op i både helse og sport, så derfor vil dette segment være ret stort da det er en populær ting.
    Jeg har brugt lidt fra de psykografiske kriterier såsom livsstil og personlighed.

Ud fra din segmentering skal du vælge en målgruppe.

Målgruppen er både mænd og kvinder i alderen 16-60 uanset indkomst, uddannelsesniveau og geografi.

Beskriv målgruppen grundigt

Segmentet består af mange potentielle kunder og der vil være gode muligheder for at markedsføre Helse og sport over for segmentet.
    Matas har i forvejen en stor kundegruppe i den alders gruppe og det vil så betyde at der ikke skal bruges så mange penge på markedsføring af de nye produkter. Og der vil ikke være så mange konkurrenter i nærheden der kan tilbyde de samme produkter.

• #3   19. maj 2014 Tror du skal revurdere din målgruppe lidt, den er meget bred og måske lidt for bred smiley . Selvom du føler det er alle i alderen fra 16-60, alle uddannelses- og indkomstniveauer, så tænk lidt mere over det og uddyb. Skriv f.eks.:
    Målgruppen er både mænd og kvinder mellem xx-xx år med en kort-mellem lang uddannelse og en indtjening på middel til lidt over middel.
    Så du har ALLE punkter nævnt, ellers kan du virkelig blive stegt med så kort en besvarelse.

Du skal også tænke på at i konkurrenter er der både sportsbutikkerne og helsebutikkerne, også selvom de ikke er slået sammen smiley
    Og samfundsklasser, folk uden nogen former for uddannelse eller arbejde går ikke særlig tit op i sport og helse - for det er der ikke råd til, eller viden nok til (her menes ikke at folk uden uddannelse er dumme, men at optimere træning, kost og tilskud til at passe i en højere enhed er hjernegymnastik alligevel ...) smiley

• #4   19. maj 2014 din målgruppe er utrolig bred... tænk på hvis du skal lave en reklame der skal henvende sig til hele målgruppen...

den skal du så have delt op i f.eks. køn, alder, uddannelse, geografi...

• #5   19. maj 2014 Tak for input!! smiley

Kommentér på:
Salg og Service segmenter

Annonce