{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
234 visninger | Oprettet:

Brogårendens fodder. {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået et gavekort på 2000 kr til brogårdens foder.

Det sted hvor jeg står er der fodder med i prisen, men ikke nu her hvor de står på sommer græs, der skal man selv købe fodder.

Men der er nogen der siger at hesten bare skider sit fodder ud og ikke får noget ud af det når det står på sommer græs?

Min hest vejer ca 450 kg, Så jeg tænke jeg ville give ham 1,5 kg build op og 0,5 kg Lucerne her hen over sommeren.

Og så supplere med elektrolytterne og vitamin godbider? Hvordan lyder det i jeres øre? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brogårendens fodder.
  • #1   20. maj 2014 Skal din hest på døgn græs? Hvis den er det behøver den intet andet end vitaminer og det kan være svært at fylde dem med så meget foder som du skriver når de er mætte du kan bruge alm. Salt uden jod istedet for elektrolytter. Det også meget billigere.

Der skal gives ca 1,5 teske salt om dagen også er hesten dækket ind.

• #2   20. maj 2014 Ja han skal på døgn græs, men sidste år tabte han sig og begyndte at blive sløv under ridning. smiley

• #4   20. maj 2014 Så i ville slet ikke fodre en hest på græs? eller ville i bare give mindre? smiley

Og han har meget svært ved at tage på. smiley

• #5   20. maj 2014 Jeg ville kun give build up måske en gang om dagen. Min pony går somregel ikk så meget på døgnfold, men et par nætter i streg af og til jo. Men sidste år var han skadet og gik ude hele sommeren.
    Han havde det også med at blive sløv om sommeren. Noget som har hjulpet rigtig godt er build up. Det giver virkelig noget. Men når den går på døgnfold så ville jeg nok nøjdes med at give et halvt kilo en gang om dagen, du kan selvf sagtens blande det med lucerne smiley - og elektrolytter, men kun efter en træning hvor den har svedt. smiley

• #6   20. maj 2014 2 kg foder på 1 måltid fordi den går på græs er for meget... + vitaminer ovs.

heste på græs spiser ikke meget så jeg ville undlade lucernen og vitaminerne hvis du vil give build up... og ellers ville jeg kun give vitaminer og lucerne, evt. supplere med noget olie.

• #7   21. maj 2014 Et gavekort gælder som regel et helt år, se lige hvor længe det gælder og vent med at bruge det til vinter smiley Måske kan du "sælge" det til dit opstaldingssted.

Ellers synes jeg at du skal kontakte Brogården og høre om det er i orden at du bruger gavekortet på andet end foder smiley De plejer at være meget søde til at hjælpe smiley

Kommentér på:
Brogårendens fodder.

Annonce