{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
637 visninger | Oprettet:

Spejlrefleks kamera, hjælp? {{forumTopicSubject}}

Hej alle i heste og foto tossede mennesker smiley

- Jeg står i den DEJLIGE situation at jeg har besluttet mig at købe mit helt eget spejlrefleks. Planen er også jeg skal studere som fotograf, men først om 2 år smiley

- Jeg står dog i den situation at jeg ikke rigtig kan vælge kamera..

Jeg har kig på:

- Canon EOS 1200D
- Nikon D3300 SLR
- Nikon D3100 spejlreflekskamera

Jeg skal bruge kameraet primært til motiver i bevægelse, men det kan ikke undgås at skulle bruges til portræt også.
Er der nogle fotofantastiske mennesker som kan anbefale et bestemt kamera over et andet.
MAKS 4000 kr. Og hvis i ikke synes nogle af dem jeg har kig på er mig, så kom gerne med alternativ.

Vil meget gerne vide HVORFOR i anbefaler det kamera i gør og oplevelser og erfaringer. TUSIND TAK!!

- Heidi Christensen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spejlrefleks kamera, hjælp?
  • #1   20. maj 2014 Jeg har selv kigget på Canon Eos 70D, det skulle være ret godt, men dem du har kigget på, ser også fine ud. (-:

  • #2   20. maj 2014 Det er desværre bare lidt for dyrt til mig. .)

  • #3   20. maj 2014 Tror også at Canon EOS 1200D er ret godt, jeg kan bedst lide Canon selv. (-;
    Men det er hvad du synes er bedst! (-;


  • #4   20. maj 2014 Jeg har Canon 700D, og er vildt glad for dette! Mit eneste råd, efter selv at have lavet denne dumme fejl, er: Gå IKKE ned på kamera-kvali og køb for guds skyld et godt objektiv med fra start! Havde selv først et "dårligt" kamera, og købte nyt,og så skulle jeg invistere i bedre objektiv, og så bliver det altså dyrt.
    Vent hellere til du har pengene til et super kamera, end at spare sammen to gange smiley


  • #5   20. maj 2014 Men 1200 er et super begynder-kamera smiley

  • #6   20. maj 2014 JEg har før haft et canon 1000D så er can til spejl refleks og har en 70-300 mm linse i forvejen som jeg har brugt til tidligere kamera. smiley

  • #7   20. maj 2014 så ville jeg vente og invistere i noget bedre, men det er jo bare mig smiley

  • #8   20. maj 2014 Jeg har selv Canon EOS 1100D, super lækkert begynder kamera! Har været meget glad for mit.

  • #9   20. maj 2014 Og mange af billederne på min profil er taget med Canon EOS 1100D.

  • #10   20. maj 2014 Nice. Tusind tak. smiley

  • #11   20. maj 2014 Jeg har selv Nikon D3100, som jeg købte for et par (4 .....) år siden, og dette var mit første dslr - jeg har været super glad for det, da det bare fungerer og er super nemt at finde ud af. Nikon har det med at lave nogle meget bruger- og begyndervenlige kameraer, der er til at finde ud af.
    Men jeg vil helt klart foreslå dig at gå ud i en fysisk butik og spørge dem til råds; få kameraerne i hånden og finde ud af, hvilket du føler dig bedst tilpas med; både grebet og alt sådan noget, skal jo matche den enkelte person, og det er virkelig nitten at ende op med et kamera, man, fx, ikke kan lide at holde på smiley
    Hvis du har andre spørgsmål, skal du være meget velkommen til at skrive til mig smiley


  • #12   20. maj 2014 Kazumi - Har hørt rigtig meget godt om Nikon D3100 Nemlig og har haft sådan et i hånden før og det er bare lækkert!
    Skal ud i en Photocare forretning imorgen, men det er rart nok at vide hvad man gerne vil se på. Regner med at fortælle forhandleren imorgen hvad jeg søger og hvad jeg skal bruge kameraret til, så må han kunne vejlede mig smiley
    Men TUSIND tak for svar!!


  • #13   20. maj 2014 Det er nemlig rigtig lækkert at holde på, ja - jeg har virkelig ikke fortrudt, at det var mit første dslr!

  • #14   20. maj 2014 Nu når du vil gøre det til din leve vej, så ska man ik gå ned på udstyr.
    Der er en masse ting at lære, bla. med funktioner.
    Og da 1200 er et begynder kamera, får man nok ik det optimale ud af det.
    Du ska nok op i 10-serien, eller 1-serien, for at få et godt alsigdigt kamera.
    Det er self. en start, og det er osse bedre at bruge pengene på L-objektiver.
    Men ville dog aldrig selv købe et 1200, det er for langsomt til mig.


  • #15   21. maj 2014 Jeg har idag været i Photocare og snakke med en forhandler.
    Det blev til jeg har købt mig et Sony alfa 65. Det var det han ville anbefale mig efter jeg fortalte ham hvad jeg skulle bruge det til. Glæder mig til at komme igang med at bruge det, især fordi jeg ikke rigtig kender til Sony! smiley
    - Men tusind tak for alle jeres råd og tips!


Kommentér på:
Spejlrefleks kamera, hjælp?

Annonce