4. sep 2006 Følger: 54 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 941 Svar: 2.260
kørekort jubii... {{forumTopicSubject}}
så har jeg endelig fundet et tilbud til kørekort jeg ikke kunne sige nej til, så til d.1 juli skal jeg begynde på kørekort
i en alder af 26 år ;p.
er allerede nu begyndt at tag teori prøver på nettet. så jeg kan træne.
da jeg gerne vil bestå første gang.
Men min far siger at jeg ikke må låne hans bil. .. ;s
Mine spørgsmål:
hvor gammel var du da du fik dit kørekort??
bestod du både teori og køreprøve første gang? ?
Hvordan havde dine forældre med at låne dig bilen? ?
Hvordan kan jeg overbevise min far om at det er okay at jeg låner bilen, når han ikke bruger den??
har i nogle teknikker til hvordan jeg består første gang? ?
mar 2007
Følger: 120 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 309
Jeg bestod begge dele ved første hug.
Jeg lånte de gamles bil 1 gang før jeg fik kørekort, og havde ikke behov for det.
Det er noget dine forældre der bestemmer om du må låne deres bil, det koster en del, og forsikringen dækker ikke hvis du køre i den og tital smadre den, så kan godt forstå dem..
Jeg fik dog lov til at låne mineforældres engang imellem, men jeg havde så også egen bil et par dage før jeg blev 18, da jeg havde brug for den.
feb 2008
Følger: 115 Følgere: 128 Heste: 6 Emner: 245 Svar: 1.874
Jeg har ikke problemer med en bil mine forældre siger jeg skal køre så meget som muligt også fordi jeg er snart færdig med trailerkortet
sep 2010
Følger: 22 Følgere: 22 Heste: 6 Emner: 62 Svar: 908
hvor gammel var du da du fik dit kørekort??
- Jeg startede lige efter jeg blev 18, fik det da jeg var 18½
- Ja jeg bestod begge dele i første forsøg.
- Jeg har altid måtte låne bil. Købte dog min egen en måneds tid efter jeg fik kørekortet. Den smadrede min eks så efter ½ år da jeg var højgravid.
Jeg købte selv bil med automatgear og kørte altid i min mors med aut. det kan IKKE anbefales.. Så selvom jeg har haft kørekort i 4 år, er det kun 4-5 mdr siden jeg lærte at bruge manuelt gear igen. Dette lærte jeg i min fars bil der ikke er mere end 1-2 år gammel..
Nu har jeg egen bil igen - med manuelt og den fungerer fint..
Hvordan kan jeg overbevise min far om at det er okay at jeg låner bilen, når han ikke bruger den??
- Sig han kan køre med de første gange og se hvordan du kører.. ellers er der ikke så meget at gøre, det er immervæk hans bil - så må du selv anskaffe en.
-Følg godt med, tag en masse tests og husk hvad der bliver sagt.
maj 2013
Følger: 14 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 22 Svar: 317
Bestod begge dele første gang - vil lige tilføje ALLE teori prøver jeg tog som øvelse, både til teori og derhjemme bestod jeg aldrig Xb så var ret glad over at bestå med det samme (:
Første gang jeg lånte deres bil, var de med i - der kørte jeg lige forlygten ind i deres garage :3 ups .... Men fik min egen bil efter få mrd, og den har jeg aldrig lavet en ridse i (: det har jeg min kæreste til -.- Xb
jul 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 425
Men prøv at læse her:
http://www.autoskolen.dk/teoriproeven/forstaa-teoriproeven/
Disse råd hjalp mig meget, det vigtigste er lad være med at overtænke!
Til køreprøven bestod jeg første gang, det eneste råd jeg har der er gør som du altid gør med din kørelærer så skal det nok gå. Og husk du nok skal bestå med småfejl, bare du retter dem hurtigt, jeg gik i stå i en rundkørsel. Så lad være med at lade dig slå ud.
Mht. at låne bilen, måske bed ham om at køre dig ud i et stille beboelsesområde og så kan du prøve at sidde ved rettet? Så kan han ligeså stille se at det er ok. Noget andet er at det kan også være forsikring der er grunden, mange forsikringer har tårnhøje selvrisiko hvis det er en fører med nyt kørekort
jan 2008
Følger: 34 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 90 Svar: 1.067
Vi havde al teorien først, og selvom jeg lavede uendelige fejl i prøverne derhjemme, så bestod jeg første gang med 4 fejl.
Køreprøven var jeg først oppe til i slutningen af juni! Meget lang tid, og jeg købte ekstra køretimer, fordi jeg ikke var klar til prøven før. Men her bestod jeg også i første omgang.
Du skal ikke gå op før du er klar, og selvom det er ærgerligt at betale penge for ekstra timer, så er det i sidste ende det værd.
Tilbyd din far at køre med, de første gange, så han kan se, hvordan du kører
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 14 Heste: 1 Svar: 30
Jeg var lige blevet 19, da jeg fik mit kørekort
Den første teori dumpede jeg, bestod anden gang, med en fejl, og køreprøven var der i første forsøg
Min far købte en bil til mig, så jeg havde min egen de første 2 år, og efterfølgende har jeg så lånt mine forældres.
Når en af mine forældre har fået ny bil, har de lige kørt med på en lille tur, så de har kunne se alt var ok, og derefter har jeg så fået lov til at tage bilerne som det passer mig
Få ham med ud på et par køreture, så han kan se at du godt kan gøre og at du passer på bilen
Træning
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.249
Jeg var 18 da jeg fik kørekort
Jep. Egentligt sagde køresagkyndig at det var på grænsen med køreprøven, men han var tidligere kørelærer og har nok kunnet se at det mere var manglende rutine end noget andet der gjorde jeg kørte forsigtigt
Min mor er 100% cool med det. Har også haft egen bil i et lille år, men den blev skrottet i pinsen.
Lige nu kører jeg fast i min lillesøsters bil, men tager da min mors bil hvis vi skal til stranden med hunni mere end 2, fordi der er bagagerum han kan være i.
Her er mine bud:
Start med at køre sammen med ham, så han kan se du kører pænt. Det tager tid at vende sig til en ny bil og det er rigtig rart at have en voksen ved siden af (jeg kørte de første to uger med voksen for at lære min bil at kende på den måde)
Sørg for at fylde den benzin på du bruger
Hav klar aftale om at du (selfølgelig) punger ud, hvis du nu skulle være uheldig at lave en ridse etc.
Find ud af hvad der er problemet, og så tag den derfra.
Som en har nævnt kan det tænkes forsikringen ikke dækker. Dog burde den, hvis det blot er et kortere udlån, til enkelte ture og sådan, og ikke at du bruger bilen fast.
Slap af, din kørelærer lader dig IKKE gå op hvis h*n er i tvivl om hvorvidt du kan klare det! De vil hellere booke ekstra timer til dig hvis det er
Jeg nåede selv et par ekstra-timer inden min køreprøve og de var rigtig, rigtig godt givet ud.
maj 2004
Følger: 137 Følgere: 137 Heste: 10 Emner: 17 Svar: 1.372
I alle prøverne til teori timerne havde jeg sindssygt mange fejl !! Virkelig voldsomt mange . Men jeg tog mig sammen og besked den aktuelle prøve første gang med 2 fejl . Og køredelen bestod jeg også første gang .
Jeg havde 30 minutters kørsel ud til den hest jeg red ved anden ejer på det tidspunkt , så tror bare mine forældre var glade for ikke at skulle kører mig 3 gange om ugen. Det hjalp også lidt at de havde 2 biler .
sep 2007
Følger: 80 Følgere: 68 Heste: 19 Emner: 6 Svar: 1.595
Bestod begge dele første gang.
Låne bil af mine forældre var intet problem.. Det var faktisk bare en selvfølge.. har bare altid haft nogle super forældre
kørekort jubii...