{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lammeskinds underlag?
  • #1   25. jun 2014 Det hæver sadlen, og gør at hesten ikke så nemt får trykninger mm hvis sadlen fx. ikke er stoppet til den enkelte hest, men bruges på flere heste.
    Min saddel trænger til en omstopning, så jeg rider med det til saddel mageren får tid til at stoppe den om.

• #2   25. jun 2014 Okay men jeg rider med en kile (staves?) og det hæver sadelen

• #3   25. jun 2014 Det er intet andet end pynt!:-)

• #4   25. jun 2014 Ja men det er lidt en smags sag. nogle rider med kiler, andre med geleunderlag, og nogen foretrækker lammeskind.
    Personligt foretrækker jeg lammeskindet fordi jeg syns at huden bedre kan ånde igennem det, så de ikke sveder så meget. og så er det jo dejlig blødt smiley

• #5   25. jun 2014 Man skal ikke bruge det som pynt, det løfter sadlen, og stabiliserer den i nogen tilfælde, men det før altså OGSÅ kammeret smallere, så der kommer mindre plads til hestens rygrad. Ville kun bruge det med råd fra sadelmager eller godkendelse fra anden sadelkyndig. Personligt foretrækker jeg gel underlag som trykfordelende smiley

• #6   25. jun 2014 Ja men min saddelmager har nemlig anbefalet lam, frem for gele underlag. for lammet hæver og fjerner trykket. Gelen fordeler sig, og dvs. at hvis der er et sted hvor sadlen trykker så vil der være mindre gele på det sted og mere der hvor sadlen ikke trykker. det var ihvertfald den forklaring jeg fik af min saddelmager.

Men er helt enig i at det ikke er til pynt, kun noget man skal bruge hvis sadlen af den ene eller anden grund ikke ligger helt optimalt. og kun i en periode til man får sadle rettet til.
    eller som sagt hvis man bruger den samme saddel på flere heste, så vil den jo ikke ligge lige godt på dem alle, og så kan man bruge lam under.

Kommentér på:
lammeskinds underlag?

Annonce