{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.615 visninger | Oprettet:

P-pille hjælp ! {{forumTopicSubject}}

Hej tøser

Jeg har været så dum at glemme at tage min p-pille her (lørdags) jeg tag den altid kl 12 (eftermiddag) men glemte det havde sex lørdag og igen her søndag morgen ubeskyttet hvor han er kommet op i mig.

Jeg har læst indlægsedel og gjorde som følende

(Jeg tager Malontetta.)

I indlægsedlen står
Du har to muligheder (1 glemt p-pille i uge 3)

1. Tag den glemte p-pille så snart du husker det også selvom det betyder at du skal tage 2 p-piller samtidig.
Tag de næste p-piller, som om intet var hændt på det sædvanlige tidspunkt.
Start straks på den næste blisterpakningen uden nogen pause mellem pakningerne. Du får sandsynligvis ingen menstruation før efter den anden blisterpakning. Men du kan få pletblødninger mens du tager p-pillerne.

Nr 2 er man ska stoppe og holde sin pause.

Jeg tog dog 2 p-piller søndag og har bare taget min p-piller herefter normalt, men begyndte så at at bløde søndag aften og det er så småt holdt op onsdag men er så kommet meget tilbage igen, jeg får altid meget mavesmerter ved pletblødninger, og tænker derfor hva sker der hvis jeg ik følger indlægssedel og holder de 7 dags pause idag (da jeg rigtig ska starte den nye pakke idag) ?

Har prøvet at få fat i lægen, men det er ik til at få fat på smiley

Eller noget andet i kan hjælpe med hva er chancen for jeg er gravid og hva med sex fremover når jeg begynder på den nye pakke ?
Jeg ville dog helst se om jeg fik min mens, da jeg har taget min sidste p-pille igår og ska som nævnt rigtig starte på den nye idag.

Håber i kan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  P-pille hjælp !
  • #1   3. jul 2014 Du skal bruge kondom de næste 7 dage smiley

  • #2   3. jul 2014 Emilie: Hehe ja den havde jeg lidt fanget men kan jeg holde pause alligevel selvom der står noget andet så jeg undgår alt de pletblødninger, mest fordi jeg får altid så mange smerter af dem

  • #3   3. jul 2014 Man kan godt bløde lidt selv om man er gravid, så jeg ville helt sikkert få fat i min læge .

  • #4   3. jul 2014 Anne J: Man kan ik få fat på dem nu har prøvet:(

    Selvom jeg bløder kan jeg heller ikk tage en test nu mit spørgsmål er mere omkring selve p-pille hvordan jeg kan tage det


  • #5   3. jul 2014 Du burde ikke være gravid hvis det er i uge 3 og hvis du tog den dagen efter..

    Normalt har man ægløsning i 1-2 uge. og ikke i 3 uge.. Plus du tog pillen dagen efter..

    Personligt så ville jeg holde pause som der stå.. tag en gravilitets test også må du tage 2 panodiler og en ipren til og holde smerterne nede.


  • #6   3. jul 2014 Camilla L: Der står nemlig at man ik ska holde pause (altså begynde på en ny blister pakke med det samme)
    Hvilket jeg rigtig ska idag.

    Men tænker hva sker der hvis jeg ik gør men holder min 7 dags pause også starter op igen ?

    Jeg ville helst holde pause da, jeg får mange smerter og ipren/panodiler ik hjælper på maven (ihvertfald ik hos mig) smiley


  • #7   3. jul 2014 Tager d panodil og ipren sammen ??

    Men altså jah jeg ville holde pause.. Det har jeg ALTID gjort de gange jeg har glemt en ppille også tage den dagen efter..

    Men jeg ville stoppe også få taget en gravilitets test ingen du begynder igen altså efter de 7 dage bare for en sikkerhedsskyld..


  • #9   3. jul 2014 Du skal gøre som der står i brugsanvisningen. Hvis du har forsat på dem, så skal du tage næste måned med.

  • #10   3. jul 2014 Så vidt jeg kan forstå tog du en p-pille om fredagen og igen om søndagen? De fleste p-piller dækker ca. 48 timer. Altså 99 % de første 20 til 24 timer og omkring 70-80 % 24-30 timer efter dette (fik jeg af vide sidst af min læge, hvor jeg glemte p-piller i to dage), afhængigt af p-pillerne (Kender ikke lige dine), så du burde vitterligt ikke være gravid, men der er jo altid smuthullerne. For de fleste er det rimelig svært at blive gravid selv uden nogen form for beskyttelse.
    Jo mere du stresser og er nervøs over det, jo værre bliver det. Tag den med ro og tag en test, så du ikke skal gå og være nervøs. Ville helt klart anbefale at du holdte pause med p-pillerne og gav mensen en uge til at komme. Hvis du stresser for meget kan den udeblive smiley


  • #11   3. jul 2014 Okay en smule forvirret

    Camilla L
    og
    Emillie

    Camilla L: det er også det jeg helst vil men ifølge indlægsedel ska jeg bare køre videre på en ny uden pause hvilket mærke bruger du da, da jeg har hørt det er forskelligt fra mærke til mærke.

    Men mor sagde godt nok også jeg bare skulle tage to også gøre som jeg plejer, men så læste jeg indlægsedel og ja så nu ville jeg høre jeg andre nu når jeg ik kan få fat på min læge smiley


  • #12   3. jul 2014 Lassie: Det ville jeg også helst, det eneste jeg tænker er om de så dækker der da jo står at jeg ska begynde på en ny pakke med det samme smiley

  • #13   3. jul 2014 Så vidt jeg forstod står der at du havde to muligheder?
    Enten at stoppe, eller at fortsætte?
    Hvis du allerede har åbnet den nye blisterpakke, så synes jeg du skal fortsætte. Har du ikke åbnet den, så lad vær smiley
    Weekenden er jo ovre, så pillerne dækker ikke længere, det er trods alt torsdag, så er du blevet gravid, så er det sket og en måned mere på blisterpakker, kan jeg ikke se hvordan skulle hjælpe, udover at gøre dig mere nervøs og udskyde din naturlige cyklus smiley


  • #14   3. jul 2014 Som sagt jeg ville gøre dette.. Også fordi hvis du er gravid så skal du jo ind og finde ud af hvad i så gør.. Så hold da pause også få styr på om du gravid eller ej.. så hedder det bare bestykket sex det næste stykke tid..

  • #15   3. jul 2014 Jeg har mange gange glemt en, og så taget to den næste dag uden problemer. Nu er jeg så heller ikke i den slags selskab med fyre, så for min skyld gør det ikke noget jeg glemmer den smiley

  • #16   3. jul 2014 Også fordi at der er ingen grund til og begynde på dem igen.. Hvis du er gravid er du gravid så kan de ppiller intet gøre fra eller til.. Er du ikke så kan du fint holde pause uden problemer men så bare bestyk dig de første 10 dage efter du er begyndt igen just in case..

    Så hold pause også det det det du helst vil og få styr på din cyklus nå man hopper over går der nemlig også kuk i det hele


  • #17   3. jul 2014 Lassie : Skriver lige nr 2 helt til dig smiley

    Stop med at tage p-pillerne fra din nuværende blisterpakning. Hold en p-pillefri periode på 7 dage eller mindre inkl. Den dag du glemte din p-pille.
    Forsæt med den næste blisterpakning. Fordelen ved denne metode er, at du kan starte med den næste blisterpakning på den samme ugedag som du plejer.


  • #18   3. jul 2014 Camilla L: Okay så jeg holder bare min pause som jeg plejer ?
    Også beskytter jeg mig når jeg er begyndt på den nye pakke er det ik kun 7 dage man ska det ? smiley


  • #19   3. jul 2014 Man siger 7 dage, men 10 dage, så er du på den helt sikre side smiley

  • #20   3. jul 2014 Joh 7 dage. Men de 10 dage beskyttelses er bare så du på den sikre side.

  • #21   3. jul 2014 Okay selvom jeg ik gør som der står i indlægsedelen så er jeg dækket ind hvis jeg beskytter mig 7-10 dage efter min mens (altså når jeg begynder min første p-pille igen) smiley

    Bare så jeg er 100 % sikker
    Stoler lidt mere på folk erfaring selvom der står noget andet i indlægsedel


  • #22   3. jul 2014 Du må blive ved med at få fat på din læge. Ellers må du møde op på lægehuset. smiley

  • #23   3. jul 2014 Jeg ville ikke være bekymret hvis det var mig, jeg ville tage pillen med det samme jeg husker den, og så fortsætte på resten af pakken som normalt, og først bekymre mig, hvis min menstruation udebliver.

  • #24   3. jul 2014 Calla: Eftersom jeg allerede pletbløder og har mavesmerter tror jeg ik den udebliver det plejer nemlig at være et tegn for mig at min mens gerne vil "komme"

    Annekatrine: Har prøvet meget, lægehuset har lukket efter kl 17 så det kan jeg ik nå at møde op hos dem smiley


  • #25   3. jul 2014 Bare gør di blisterpakke færdig, hold din pause normalt, og fortsæt.
    Evt. brug kondom indtil du holder pause, det var det jeg fik afvide da jeg var til tjek ved lægen.

    Jeg har stået i samme situation og er ikke blevet gravid eller haft andre problemer. Jeg tager samme mærke p-piller smiley


  • #26   3. jul 2014 Skindhøj: Rart at vide især fordi du bruger samme mærke smiley
    Jeg ska begynde på min pause idag men ska jeg ik beskytte mig ekstra i 7 dage når jeg begynder min nye pakke (efter min pause self)

    smiley


  • #27   3. jul 2014 Hvis du får din mens som du skal er der intet galt, og når pausen er slut starter du som du plejer og som du altid har gjort på p-pillerne og du har derfor samme beskyttelse! Får du din mens er der intet du skal bekymre dig om og du skal bare fortsætte helt normalt smiley


  • #28   3. jul 2014 Skindhøj: Okay tænkte bare (fordi jeg nogle gange har ubeskyttet sex med en reglmæssigt fyr)
    At jeg måske skulle beskytte mig to jo 2 i søndag fordi jeg manglede en i lørdags.

    Så du er sikker på jeg ik ska beskytte mig de 7 dage der ? smiley

    Sorry jeg spørg så meget men ska jo være sikker smiley


  • #29   3. jul 2014 Beskyt dig selv i de 7 dage. Bare for en sikkerheds skyld. Det nemt og sige du ikke skal men ikke sjovt hvis du så stå er gravid. Så hvis jeg var så så ville jeg gøre det for en sikkerheds skyld.

  • #31   3. jul 2014 Camilla Tænker du på de 7 dage jeg har min mens eller ? bare lige for at være sikker smiley

  • #32   3. jul 2014 Nej efter

  • #33   3. jul 2014 Hej alle jeg fik lige svar lidt på min besked hos lægen der var kun plads til et hvis antal tegn så man kan ik skrive det hele men fik lidt det samme svar som i skrev næsten smiley

    Det jeg havde skrevet: Glemte at tage p-pille Malonetta LØR SØN tog 2 stk samtidig Haft pletblødning i 4 dage og har menssmerter Fortsætte direkte med næste 21 dage pakke eller holde 7 dages pause for at stoppe pletblødning

    Lægen:
    Hej Maria Du skal tage pakken færdig, og så holde de 7 dages pause som vanligt. Du kan godt bliver gravid, så du skal bruge kondom ved samleje, indtil du har holdt din 7 dages pause og er startet på en ny pakke. Hilsen Anne


  • #34   3. jul 2014 Det eneste forskel er bare det lyder på hende som om jeg bare ska beskytte mig ekstra de dage jeg har pause og ik på den nye pakke

  • #35   3. jul 2014 For en sikkerhedsskyld, så enten hold pause fra sex eller brug kondom de næste to uger smiley
    Så er du helt sikkert på den sikre side smiley

    Der er jo også en del der har sex under pausen uden beskyttelse, hvilket i sjældne tilfælde kan føre til graviditet, så hun mener nok at du også skal beskytte dig i pausen hvis du vil have sex der smiley (Tror jeg)


  • #36   3. jul 2014 Altså som jeg forstår det så mener hun vidst bare jeg ska beskytte mig imens jeg har mens ?
    Jeg har haft ubeskyttet sex under mens, så vidt jeg ved skulle der være lige så stor chance at blive gravid der som hvis du er på de andre uger med p-pille (tror jeg smiley )


  • #37   3. jul 2014 Du skal beskytte dig indtil du holder din pause (du skrev før at du holder pause nu), og når du begynder igen er du "fit for fight" og skal ikke beskytte dig yderligere smiley

  • #38   3. jul 2014 Hvis du har samleje her i pausen ville jeg da klart beskytte mig indtil jeg skulle starte på en ny pakke, bare for at være sikker. Så snart din mens har været der og du er startet på ny pakke så er der intet at bekymre sig om smiley

  • #39   4. jul 2014 Skindhøj: Super ja, jeg startede på pausen igår smiley

    Super sådan som jeg læste hendes besked, var det også at jeg skulle beskytte mig under min pause også var det fint bagefter smiley


  • #40   5. jul 2014 Nemlig smiley

  • #41   6. jul 2014 Skinhøj: Det eneste jeg synes der er mærkeligt er at når jeg læser indlægsedelen, så hvis jeg kigger på hvordan man starter dem hvis nu man ik har taget dem før så ska man f.eks. beskytte sig 7 dage hvis man ik starter p-pille første mens dag.

    Da jeg tænker at jeg jo nærmest starter helt forfra eller ? smiley


  • #42   26. sep 2014 Chancerne for at du er gravid er MEGET små..
    Pillerne hjælper hele tiden med at "skylle ud " så æggene ikke sætter sig fast, tog du pillerne søndag ?
    Hvis jeg var dig ville jeg ikke være bekymret. Der er ca 1 / 20 del chance for du kan være gravid. Hvornår er du startet på dem ? Du er velkommen til at smide en besked.


Kommentér på:
P-pille hjælp !

Annonce