{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
851 visninger | Oprettet:

Fugleunger *HASTER* {{forumTopicSubject}}

Jeg var lige ude i min have, hvor to fugle unger pludselig blev skubbet 3 meter ned ud af deres rede, og blev straks overfaldet af myre. De er helt små og har ikke engang dun eller fjer endnu. Vi har samlet dem op, og lagt den i et lille tæppe/klud sammen indenfor, så de ikke fryser. Vi ved ikke hvad vi skal gøre med dem nu?! Den ene bløder en lille smule, men ikke noget alvorligt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fugleunger *HASTER*
  • #2   7. jul 2014 Hvis det er muligt for jer at tage en stige, og putte dem tilbage i deres rede, så vil det være bedst, så klarer forældre fuglene resten.

• #3   7. jul 2014 Ellers ring til dyrenes vagtcentral på 1812 og spørg om råd. Men bedst at få dem tilbage i reden.

• #4   7. jul 2014 Nu hvor i har rørt ved dem, risikere i at fuglemor ikke vil kendes ved dem, men i kan prøve at ligge dem tilbage i reden..

I kan også kontakte en vildplejestation eller andre der tager vilde dyreunger ind. De kan måske hjælpe.
    Ellers ville jeg lade naturen gå sin gang og lade dem få fred.
    Tit er det sådan, at de unger der virker svage/syge bliver skubbet ud over kanten og dør. Sådan er naturen. Barsk.

• #5   7. jul 2014 Hvis de er blevet skubbet ud af reden er det højst sandsynligt af forældrene selv, og lige så snart ungerne har været i menneskekontakt, til forældrene ikke have noget som helst med dem at gøre.
    Hvis I lægger dem tilbage i reden får de højst sandsynligt samme tur en gang mere. smiley

• #6   7. jul 2014 Vi har opflasket en fugleunge med leverposteg og hundemad opblødt i vand

• #7   7. jul 2014 Vi kan desværre ikke komme til reden, da den er meget højt oppe, og godt gemt væk. Vi prøver at kontakte 1812, men de er meget små, så der er nok ikke så meget at gøre.

• #9   7. jul 2014 Drej nakken rundt, 1,5 omgang, ikke mere end det for så falder hovedet af.

Det lyder utrolig barskt, men de har nok været svage siden de er blevet skubbet ud. Og det er de sikkert stadig. Ellers kontakt en vildtplejeperson, men personligt syntes jeg det er lidt spild af ressurcer til en lille fugleunge. Chancerne for at de overlever er ikke store..

Men rigtig godt at i opdagede det, så kan i gøre noget i god tid uden at de behøver at ligge og lide - mange er ligeglade, men det skal man altså ikke være! smiley

• #10   7. jul 2014 Vi venter lige nu på at vildtpleje stationen kontakter os igen (de fik billeder) Vi venter lige og ser hvad hun siger, men vi er nok desværre nødt til at aflive dem.

• #11   7. jul 2014 Nogen opdatering?:)

• #12   7. jul 2014 I må gerne komme med en opdatering når i ved hvad der sker??

• #13   7. jul 2014 Vi fandt reden, den var meget langt oppe og utroligt svær at komme til, men det var enten det eller aflivning. Reden var helt fyldt op, og vi tænker det er derfor de blev skubbet/faldt ud. Vi stabiliserede reden (hurtigt og uden at røre for meget) og lagde så ungerne ind igen. Indtil videre er de blevet derinde smiley

• #15   7. jul 2014 Godt I puttede dem tilbage smiley der er for nyligt bevist, at der ikke er nogen problemer i at give unger tilbage til fuglemor efter menneskelig håndtering

• #16   7. jul 2014 Mette - Det er godt at vide! Det gør det hele noget nemmere smiley

Kommentér på:
Fugleunger *HASTER*

Annonce