{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.460 visninger | Oprettet:

Sejle til Norge {{forumTopicSubject}}

Hey HG, et lille off-topic herfra...
Min famile tager til Norge og få dage og jeg vil egentlig gerne med. Problemet er bare at jeg er monster bange for at sejle. Jeg skal på skiferie næste år med min efterskole, hvor vi også skal sejle til Norge, så det ville nok være smart at det prøvet inden. smiley

Derfor vil jeg gerne spørge jer, der har sejlet til Norge:
1 - Hvor lang tid tager det at sejle til Norge?
2 - Vippede det da du sejlede til Norge?

Og til resten af jer:
Er der nogen, der har et råd eller to til, hvad jeg skal gøre for at dæmpe min nervøsitet og om jeg overhovedet skal tage med?

På forhånd tak! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sejle til Norge
  • #1   7. jul 2014 uhh jeg kan ikke huske hvor lang tid det tog, det er nemlig 10 år siden jeg sejlede til oslo, men turen var ret behagelig, og færgen er så stor så man mister lidt fornemmelse af at sejle, fordi man ligesom vender sig til det.
    vi endte selfølgelig op i en omgang bølgegang, men tror det tog en time hvor færgen vippede ret stille og roligt, jeg kan huske at jeg egentligt mere tænkte det var hyggeligt end farligt, og ellers foregik det ret stille og roligt

• #2   7. jul 2014 Jeg har været i Norge rigtig mange gange, og vi har sejlet dertil hver gang.

Tiden er forskellig alt efter hvor I sejler fra og til, og hvilken færge i sejler med. Nogle er hurtigere end andre. Hurtigfærgerne tager omkring 3-4 timer, og jeg mener de andre tager 6 timer eller mere.

Og nej, jeg synes ikke den vipper meget. Igen, så kommer det an på hvilken færge man sejler med, men generelt så vipper de store færger ikke særlig meget. Er havet uroligt vipper den naturligvis mere. Jeg synes ikke det er slemt. Min kæreste bliver normalt søsyg, køresyg og kan fx heller ikke tåle rutsjebaner i forlystelsesparker. Men han mærkede slet intet til det, på vej til Norge.

Søsygepiller skulle hjælpe på det. :o)

• #3   7. jul 2014 Det r som regel ikke slemt at sejle til Norge, det er en fantastisk smuk tur når man kommer ind i så man kan se Norge. turen tager 3-4 timer.
    hvis du lader være at være i bådens spids så vipper det ikke så slemt.
    søsygepiller er en god ting, husk at tage dem så de virker når du er på båden, dvs tage dem i god tid og ikke først når i sejer for så er det for sent. en anden god ting kan være at være udendørs, eller at sove undervejs.

husk du kan handle taxfree

• #4   7. jul 2014 Tak for svarene! Det er egentlig ikke fordi jeg er typen, der bliver søsyg, men jeg er nok mere bare bange for det at sejle. smiley
    Men mange tak!

• #6   7. jul 2014 Dragvik - Hvad med din familie, tager de også piller? smiley

• #8   7. jul 2014 Okay, det var mere om de synes det var nødvendigt. ??

• #10   7. jul 2014 Jeps, mange tak!

• #11   8. jul 2014 Jeg vil sige, det kommer lidt an på hvor i sejler fra.. Min far bor i Norge og har tit sejlet derop selvfølgelig. Og denne rute har været fra Hirtshals til Kristiansand i Norge, eller fra Hanstholm til Ergensund i Norge. Vil sige den rute fra Hirtshals til Kristiansen, godt kan give lidt urolig vand, da det er meget åbent ud mod havet der. Men her om Sommeren er det ikke så galt..
    Der er både Catemanran ( En færge der sejler hurtigt ) Og har et sejllas på ca. 2 timer. Også er der de alm. Færge, hvor de tager ca. 3/4 timer at sejle til både Norge og Sverige.

Der går jo også afgange fra Frederikshavn, men igen kommer det meget an på, hvor man skal hen i Norge. Der er også afgange som går direkte til Oslo, men de plejer at være lidt dyre, så derfor tager de fleste andre afgange. Men du skal ikke være urolig, det er meget sjælendt der er meget vind/bøjler her om sommeren, og det er en meget smuk tur derop. smiley

• #12   8. jul 2014 Hvordan får i det til 8/13 timers sejllas??? Det lyder hel vildt. Er det så fordi i skal op til Oslo, eller op mod Stavanger?? For hvis man sejler til Kristiansen eller måske Göteborg i Sverige, så tager det max 4 timer i alm. færge. smiley

• #15   8. jul 2014 Stine - Det er kun hurtigfærgerne der sejler på 3-4 timer. De 'almindelige' færger er ikke så hurtige. :o)
    Den hurtigste jeg kender til er Hirtshals-Kristiansand, der tager 3 timer og et kvarter, med Colorline. :o)

Frederikshavn-Oslo med Stenaline tager fx 8 timer og tre kvarter (og 12 timer den anden vej).

Det længste jeg har været på, var 16 timer, men det var også fra Bergen til Frederikshavn. :o)

• #16   8. jul 2014 Jeg tror nok vi skal sejle fra Hirtshals. smiley Men jeg er ikke sikker... Årh jeg ved virkelig ikke om jeg skal tage med... smiley

• #17   8. jul 2014 Jeg synes da helt bestemt du skal tage med. :o)

De få timer på vandet skal da ikke ødelægge en mega fed oplevelse for dig. :o) Tænk på hvor kort tid du skal bruge på skibet, i forhold til hvor lang tid I skal være afsted. Det er helt klart det værd :o)

• #18   8. jul 2014 Jeg er selv sø-skræk, men jeg finder trøst i statistikkerne.. Det er ikke hverdagskost, at en færge forsvinder fra havets overflade smiley Til gengæld bliver folk kørt ihjel hver dag - og jeg er ikke spor bange for at køre rundt smiley Logikken er ikke altid nem at få øje på smiley

• #19   9. jul 2014 Okay.. Bliver da hel forvirret.. Syntes godt nok aldrig jeg har sejlet mere end 4 timer til Norge, med mindre det er ruten fra Hanstrolm til Egernsund i Norge. Den tog omkring 8 timers sejllas.. Jeg har ellers tit sejlet til Norge. Så syntes godt nok det vildt det skulle tage 8/16 timer til Norge.. smiley Men korrekt så tager turen længere tid end de 4 timer, hvis man skal til Oslo eller Bergen.. smiley

• #20   9. jul 2014 Stine - Jeg ved ikke om de har afskaffet de langsomme ruter, men de første gange jeg sejlede til Norge (1999, 2000 og 2001) tog turen 6 timer, fra Frederikshavn til Larvik, mener jeg. :o)

Dengang var vi meget imponerede, når vi skulle med hurtigfærgen, fordi den kun tog 3-4 timer. :o)

Kommentér på:
Sejle til Norge

Annonce