Glædelseindlæg!:D {{forumTopicSubject}}
Hej kære HG'ere!
Må simpelthen dele min store glæde med jer!
Siden september sidste år har det gået rigtig dårligt med min hest Disa.. Det hele har bare været rigtig træls og intet ville lykkes for os.
For en måned siden ca. Begyndte vi at få heldet med os igen:D
Jeg lærte Disa at ligge på kommando, hvilket eller altid har været et af de tricks jeg aldrig har troet jeg ville kunne lære hende, så er bare helt vildt stolt!
Jeg begyndte desværre at blive bange for at ride hende i vinters og jeg havde på et tidspunkt svært ved at tro på at jeg nogensinde ville kunne ride normalt igen uden at være ved at tude af angst.. Men de sidste gange jeg har redet har jeg næsten ikke mærket min angst og jeg føler mig altså så sej!
Desuden har Disa altid været rædselsslagen for vand, om der så var vand i en spand, en vandpyt, haveslangen, hav eller sø.
Da vejret tillod det, begyndte jeg så at træne vand med hende. Inden længe kunne jeg hælde en spand ud over hende uden hun sagde til det!
Da hun så kunne det, begyndte vi med vandslangen. Det sidste møde hun havde med en vandslange, stejlede hun..
Men efter noget træning, kunne hun skylles over hele kroppen med vandslangen i forgårs!
Og i dag, havde min papmor og jeg aftalt at hun skulle ud og ride tur på hendes hest og jeg skulle trække Disa. Vi skulle ned til fjorden og øve lidt mere vand med Disa.
Så vi red/træk ned til fjorden. Vi ville egentligt have været fuld tilfredse hvis Disa bare ville stå og kigge på fjorden uden at ligne en der var ved at dø, men hun vadede direkte ud i vandet! Jeg blev fuldstændig overrasket, jeg har aldrig oplevet noget lignede før. Sidste gang vi var i nærheden af en strand nægtede hun fuldstændig at komme i nærheden af vandet!
Så jeg simpelthen så stolt af min hest! Til trods for at jeg fik meget våde sko, strømper og bukser.. Havde jo ikke lige tænkt på at tage noget vandtæt på xD
Lige et lille billede, hvor hun ligger ned og er fra i dag i fjorden og et tredje hvor hun også ligger og min hund er med på hende. (Hvilket jeg faktisk også er lidt overrasket over, da min hund ikke er så glad for heste, men hun kom lige pludselig bare hoppende op til mig xD)
Har I nogle dejlige historier og/eller billeder at dele så værs'go :3
-Grøndahl
feb 2011
Følger: 42 Følgere: 45 Heste: 2 Svar: 1.214
Jeg har også haft en ude i dag for at hjælpe min pony der er angst for traileren. Efter en time stod hun derinde, hun stod nok derinde i 15 min, hvor han ikke havde ved hende. Jeg har forsøgt det sidste ÅR at få hende til at være tryg ved traileren, han brugte en time! Kan godt sige dig, jeg var stolt og glad over min lille pony!
sep 2010
Følger: 30 Følgere: 30 Heste: 3 Emner: 94 Svar: 1.319
okt 2010
Følger: 46 Følgere: 46 Heste: 6 Emner: 6 Svar: 170
I får da lige et dejligt sommerbillede af dyret og jeg også
sep 2010
Følger: 30 Følgere: 30 Heste: 3 Emner: 94 Svar: 1.319
Jeg håber og selv en dag at jeg kan komme så meget over min egen angst at jeg kan ride ture på Disa
okt 2010
Følger: 46 Følgere: 46 Heste: 6 Emner: 6 Svar: 170
Glædelseindlæg!:D