Ormekur til kat {{forumTopicSubject}}
Jeg må sige at jeg er en anelse målløs. Var afsted hos dyrlægen den anden dag for at få fat i en omgang ormekur til katten, men hun kunne desværre ikke udlevere en ormekur når de ikke havde set katten. Vi tager så katten med, hvilket jo så gør det til en konsulation og vupti - så skulle vi af med 733 kr.
Når min bette mis er blevet rad mager og der hænger orme ud af måsen, så er jeg jo godt klar over, at det er orm han har.
Dyrlægen gjorde selvfølgelig bare sit job, og forholdte sig til de regler som der nu forekommer, men disse regler er da hul i hovedet eller hvad?
De regler er vel også til for, at man ikke bare stopper ormekure i dyrene og derved opnår ressistens, men alligevel det er jo en ren pengemaskine? For år tilbage kunne man købe en ormekur til 40 kr. på apotektet.
Det er bare hun gjorde jo ikke noget der kunne bekræfte han havde orm, der var ingen i måsen da vi kom derned. Ja han var tynd, men vi kunne ligeså godt bare lade være med at fodre ham jo. Så hun gik jo alligevel ud fra det jeg sagde, så derfor syntes jeg egentlig det er komplet åndsvagt at de skal se den kære mis, når de ikke gør andet, end jeg selv kunne have gjort.
Eller er det bare mig det hyklerisk?
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
maj 2010
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 32 Svar: 750
maj 2010
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 32 Svar: 750
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 1.007
Men når det er ens normale dyrlæge som har set katten før (det antager jeg ud fra hvad du skriver) synes jeg godt nok det er noget bisset gjort blot for at få penge i kassen.
Jeg har ikke haft problemer med at få ormekur udleveret hos vores faste dyrlæge på noget tidpunk, så det er sandsynligvis også en princip sag hos den enkelte dyrlæge
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.155
Malene, det er jeg klar over, og det er heller ikke det der er træls, for det forhindrer med garanti, at der er mange der bare giver katten en ormekur hver måned. Men ja, altså hun undersøgte ham vel i et par minutter og så var det jo det. Jeg ved godt der skal en afføringsprøve til, men det er også det jeg mener, at hun har jo ikke gjort noget som jeg mener burde koste så mange penge.
Anette, han har ikke været der særlig meget, en gang for 5 år siden da han blev kastarert og så en gang for præcist et år siden da han havde en byld. Ydermere er hun lige nyansat, så hun kender jo selvfølgelig heller ej katten . Men jeg mener jo også at det er for, at få penge i kassen, jeg ved godt de bare holder sig til reglerne, men jeg blev godt nok noget chorkeret
Min mor har indtil videre også fint kunne få ormekur uden de har set katten, men denne dyrlæge er både nyuddannet og nyansat så der må man jo gå ud fra at bare forholder sig til reglerne
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 72 Svar: 2.770
Men undskyld, burde du som ejer ikke have reageret på det FØR "bette mis er blevet rad mager" ?
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 72 Svar: 2.770
Både hestedyrlæger og smådyrspraksis har tilladelse til at udskrive ormekure uden ormetest så længe de har en fornuftig mistanke og har set dyret.
maj 2007
Jeg hader selv dyrlæge regninger, men jeg tøver ikke et sekund alligevel, for det er jo trods alt mit ansvar.. Min hund skulle have klippet 2 negle sidste måned, det kostede 230kr. Men det må man jo tage med
Jeg syntes det er godt at dyrlægen forlanger at se dyret, og jeg syntes det er iorden at de tager penge for konsultationen, de sætter trods alt tid af tildig, hvor de måske kunne havde haft en anden inde.. Derfor syntes jeg det er helt ok nu hvor dyret skal have recept pligtigt medicin..
Men generelt syntes jeg det er godt at der er kommet mere fokus på fejlene ved overbygning af div. Medicinale produkter - som resistens..
Og det er jo desværre folk egen skyld, da de bare køber ormekur og propper hesten med det, uden egentligt at have behov for det
Men kan stadig godt følge din tanke gang i at det er trælse penge at skulle at med..
mar 2012
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 85 Svar: 769
maj 2007
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.155
muligvis jeg overdrev, han er ikke rad mager, men mager så, når man kigger på katten hver dag så ser man måske ikke at han har tabt 0,5-1 kg, så er det først når han faktisk er blevet tynd man ser det, eller det gør vi herhjemme i hvert fald, så må det være din egen vurdering om hvor vidt vi er dårlige dyrejere eller ej
Astris, ja det er det jo. Sidst vi købte ormekur gav vi omkring 150 kr. så er det jo en voldsom stigning gang fra gang. Og ja det er da fair nok, at tage penge for den tid der bruges på det, men jeg ville satme gerne have deres timeløn så, på den anden side, hvem ville så ikke det?
Men ja jeg syntes også det er fint at de vil se dyret, netop for at undgå at det ender ud i eks. ressistens.
Det er jo heller ikke fordi, at jeg fremover ikke vil tage ham til doktor dyr for at få en ormekur, jeg blev bare meget choket over prisen i forhold til hvad vi normalt har givet
Ormekur til kat