{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.891 visninger | Oprettet:

vabler! {{forumTopicSubject}}

jeg har været så uheldig at få 2 vabler på én fod (den anden er heldigvis fri!) og det giver store problemmer da de er under foden, (og når jeg går er det med den ene fod + maks storetåen på den anden fod, pga vablernes placering) den ene ca. 2 cm. under lille tåen og den anden på hælen.. de er begge blevet hvide/hårde.. den ved lille tåen kom først og har prøvet at klippe den op - uden held.. (kunne kun fjerne det yderste lag og ikke længere) har også prøvet med nåle uden held, igen.. så prøvede med lidt honning (havde læst at det skulle virke) men dér begyndte det bare at svige helt vildt - så fjernede det hurtigst muligt smiley (- så har opgivet at lave flere ting indtil jeg finder noget der rigtigt hjælper)

nogle der har noget hjælp til mig? nogle gode tips? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vabler!
  • #1   25. jul 2014 Giv det tid.
    Gå så normalt som muligt.
    Evt kan du få fat i compeed, det passer på området mens vablen heales.

    smiley


  • #2   25. jul 2014 har prøvet da sidde én på den lige ved tå'en men det virkede ikke smiley da min vabel er ret ''bulet'' og ''høj'' eller hvad man lige skal kalde det

    så selvom den kommer til at sidde ret dumt er det stadig en god ide at putte sådan et ''plaster'' på? smiley

    det er rimelig svært at gå normalt da det gør skide ondt når det bare rør jorden


  • #3   25. jul 2014 jeg brugte ogs¨vabel plaster (compeed)
    De første dage kunne jeg ikke engang havde vabelplaster på, men det kom på efterfølgende og med god virkning! smiley
    Jeg havde nemlig gået en tur i mine nye korte ridestøvler, avs smiley


    profilbillede
  • #4   25. jul 2014 tine: ventede du med at tage de der plaster på? eller gjor du det alligevel selvom det næsten var umuligt?

    men avs det ser slemt ud med dine hæle smiley


  • #5   25. jul 2014 jeg ventede, de første dage kunne jeg helt seriøst dårligt gå, det var faktisk et rent smerte helvede, hver gang jeg bare tog et skridt jog det op igennem hele min hæl.. Nej jeg kunne faktisk ikke engang have plaster på de første 4-5 dage. Men da jeg så kunne holde ud at have det på, kom det på og det gav en god virkning. Dog pillede jeg dem også af ind i mellem, da sår i mit hovede skal have luft smiley

    det er vel 1½ måned siden endnu, og kan stadig se tydeligt omrids af hvor de har været, men så lærer man ikke at tage nye ridestøvler på, på en gå tur, heller ikke selvom den kun er på 2 km. smiley


  • #6   25. jul 2014 kender føelsen smiley jeg kan kun gå på store tå'en på den ''dårlige fod''
    det ser virkelig også slemt ud smiley

    hehe nej, vidst ikke lige det bedste man kan gøre ved nye ridestøvler smiley

    er den meningen at det skal svie meget? (har puttet compeed plaster på begge vabler og en sok på med det samme! eller ryger de af) det dunker i dem på en måde? smiley


  • #7   25. jul 2014 aner det ikke, bruger dem ikke normalt.
    Men mon ikke det er fordi, at der kommer noget ind på den bare hud? hvis nu du sætter din finger på så vil det jo også svie. Jeg syntes mere de kløede da jeg brugte dem smiley


  • #8   25. jul 2014 jeg bruger dem heller ikke normalt hehe, så er også selv blank smiley
    jo kunne godt ske? men er usikker smiley
    jeg synes mere at de brander og stikker og sådan - ret ubehagelige at have på smiley


  • #9   25. jul 2014 jeg er sådan en, vablen skal bare skæres helt fri(selvom det gør mega avs), og så vable plaster på selvom det også sviger, lige til at starte med

  • #10   25. jul 2014 der står ellers på utallige hjemmesider at man skal ikke skærer/klippe/prikke hul på dem smiley

  • #11   25. jul 2014 tja, de skal bare VÆK, i følge mig, kan slet ikk have at de sidder der, så snart jeg har muligheden, prikker jeg hul, og klipper det løse skind af.. men det er jo også bare mig..

  • #12   25. jul 2014 forstår dig godt ville jeg også virkelig gerne, men tør ikke da jeg har lige kort læst at én fik blodforgiftning af at gøre det, og da jeg er alene hjemme til søndag middag er det ikke just noget jeg tør gøre da ingen kan køre mig på skadesturen hvis dét skulle ske.

  • #13   25. jul 2014 der har aldrig været problemer hos mig, de er ikk engang blevet betændte eller noget som helst mine sår... og efter et par dage er der slet ingenting og mærke længere

  • #14   25. jul 2014 de fætre jeg havde mig, der klippede jeg også det løse hud af. derudover prikker jeg også altid hul, jeg kan simpelthen ikke lade være, det er ligesom bumser smiley

  • #15   25. jul 2014 tror jeg venter til søndag og ser hvordan det går med vablerne (og ellers en smut til vagtlæge eller bare læge måske-) og først der overvejer jeg lige hvor vidt om jeg vil stikke nål i dem eller ej smiley

  • #16   25. jul 2014 tine- nemlig sådan noget skidt skal bare VÆK

  • #17   25. jul 2014 Sorry to say it, men det er da spild af vagtlægens tid at tage derhen for et par vabler. :b


  • #18   25. jul 2014 rynke: hvis det stadig er ret slemt smiley ellers, ville jeg da og helst slippe for at bruge timer dernede i venteværelset smiley

    men det ser ud som om at min vabel under hælen (kom til at skrive på hælen* istarten men mente under hælen) er halv klapset sammen ved brug af compeed, alså halvdelen af den er faldet ned - på kun ca. 1 times tid med skiftevis nede i et fodbad hvor man kan vælge om det skal bubble eller hva' det skal smiley kan det virkelig passe? (men må sige at det også er ret ubehageligt at have på)


  • #19   25. jul 2014 Jeg ville stadig synes det er spild af deres tid med vabler.
    Jeg er nok også bare opdraget til at det kun er VIRKELIG alvorlige ting som man tager til vagtlægen med - så fold der virkelig har alvorligt brug for at blive tilset af en læge kan blive det uden at skulle vente en masse.

    Men ja, det kan godt passe at det er. Det er nok væske der er trukket ud. smiley

    Synes du compeed er ubehageligt?


  • #20   25. jul 2014 rynke: tænker jeg også selv.. så bliv ikke sur på mig da smiley jeg tænkte heller ikke så meget over at tage til lægevagten mere lægen hvis det endelig skulle være smiley (nævnte bare lægevagten hvis det viiiirrkelig skulle være slemt nok til det, men det vil jeg ikke selv mene smiley )

    så det betyder at den dele der er ''kolapset'' er ''okay igen'' (mit ord for det smuttede lige..) ? smiley

    tja, men det kan det er fordi at vablerne er varme ville jeg tro? smiley


  • #21   25. jul 2014 Jeg er ikke sur, jeg bruger bare ikke smileys hele tiden smiley

    Det er først et problem når jeg slet ingen smileys bruger x)

    Hvis den ikke gør ondt, er væsken jo nok drevet ud og hævelsen faldet. Tænker at du nok bør passe på området alligevel, for den døde hud skal jo ha' en chance for at falde af og så skal der dannes ny hud.

    Et godt råd med compeed er i hvert fald at du ikke skal prøve at få det af, ligesom et normalt plaster. Når det betynder at falde af, af sig selv, så pil det af, men for guds skyld ikke før.
    Det lærte jeg på den hårde måde, og fik flået mere end bare vablen op. Piv..


  • #22   25. jul 2014 Hej
    Mine ridestøvler gav også mig vabler jeg prikkede hul hev det "gamle" hud af.
    I løbet af 1-3 dage er det helt normalt igen men pas på det er rimelig klammo at pille af smiley


  • #23   25. jul 2014 du behøves ikke at være smiley bruger smiley

    jeg har ikke tjekket så meget op på den, smed bare hurtigt et almindelig plaster på den flade del, som jeg regner med at fjerne imorgen når jeg er stået op, er det en god ide eller? smiley
    og hvor er bedst at passe på området?

    lyder ikke til at være endt så godt, rev du skindet omkring den med? smiley jeg venter også på den er opløst (når jeg har den i vand) smiley - men tak for råddet


  • #24   25. jul 2014 Jeg ville nok sove uden plaster medmindre der er løs hud der hænger fast i noget. Hvis du prikker hul er plaster en god ide, for vabel-væske er ofte klistret, og det er bare klamt med nullermænd i en i forvejen irriterende vabel.
    Ellers så ville jeg nok sove med det, og så tage andre sko på dagen efter. Så vidt muligt vabelplaster eller plaster alt efter hvad der føles bedst, og så gå mindst muligt smiley
    Også for at undgå at du får ondt i resten af kadavret ved at stavre rundt på et halt ben. ^^


  • #25   26. jul 2014 da der ikke hænger løst hud, tror jeg bare at jeg giver den luft her i nat
    har heller ikke de store planer om at gå for meget imorgen
    det er heller ikk det den nemmeste måde at gå på smiley

    tak for rådene smiley


  • #26   26. jul 2014 PS, jeg overtager gerne både vabler og det der badekar der kan lave bobler. Men kun hvis det er en pakke-løsning smiley

  • #27   26. jul 2014 det er du såå velkommen til! smiley det er så et fod bad smiley
    jep, det er rejse klar smiley


Kommentér på:
vabler!

Annonce