Undgomskort, wildcard, rejsekort? {{forumTopicSubject}}
Jeg skal starte på Roskilde Universitet her i morgen. Vi har ikke fået skema endnu, men tænker da at de forskellige forelæsninger ligger lidt forskudt 3-4 gange om ugen.
Jeg bor cirka 52 km fra Roskilde Uni, og pt har jeg tænkt på at køre derop i min bil (som kører langt på literen(diesel).
Men har funderet lidt over et togkort...
Hvad kan bedst betale sig?
En "alm" tur/retur billet fra Glumsø station til Trekoner koster 106 kr.
Et ungdomskort koster 600 kr om måneden, hvilket jeg synes er DYRT når jeg i forvejen også har bil og betaler brændstof for at komme ud til hesten og til arbejde. Jeg kan godt se at ungdomskortet kan betale sig. Det er en 20'er om dagen - men man tager jo ikke toget hver dag på en måned.
Har folk nogle erfaringer de vil dele??
jul 2005
Følger: 77 Følgere: 74 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 2.468
apr 2007
Følger: 39 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 102 Svar: 444
Men så kan du bruge det i hele i det område , som dsb har delt op. Så kan du altid bare tage en tur et eller andet sted, indenfor det område, og spare de penge på diesel
jun 2008
Følger: 114 Følgere: 100 Heste: 7 Emner: 176 Svar: 3.493
Wildcard har jeg aldrig haft, så der kan jeg ikke sige noget.
Rejsekort er både ja og nej. Du betaler for det du kører. Ca. halv pris, i forhold til hvis du skulle købe enkeltbilletter hver gang.
Til gengæld er det noget bøvl, da man mange gange hører om folk, hvor selvom de har tjekket ind, kan det ikke ses på kontrollørens maskine. Der betaler folk det, det nu en gang koster for rejsen, + en kæmpe bøde. Jeg har heldigvis ikke selv oplevet det.
Der er også lige det, at man skal huske at checke ud, HVER GANG. En togtur, der tager længere end forventet, koster mere, end hvis den kun tog den tur, den er beregnet til at tage. Derfor trækkes der også, hvis du glemmer at checke ud.
jun 2008
Følger: 80 Følgere: 79 Heste: 7 Emner: 171 Svar: 1.335
Jeg ville aldrig rejse på rejsekort, hvis jeg skulle bruge det til skolebrug, det ville simpelthen blive for dyrt i forhod til ungdomskort.
Men synes du skal undersøge, hvad benzinen ville koste, for en tur til skolen og tilbage igen, også beregne om ungdomskortet kan betale sig. For i mit tilfælde ville det koste 60 kr t/r for benzin, så det kan absolut ikke betale sig
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.667
men du må jo vurdere hvor tit du skal i skole og så regne dieselprisen ud i forhold til de 600kr ungdomskortet koster
Undgomskort, wildcard, rejsekort?